Ik denk dat dit een aftermarket alpina is. Dus alleen alpina aangekleed en niet motorisch. Dat kon een dealer toen doen op bestelling. Daarom is het op kenteken gewoon een 528i. Qua bouwjaar zou dit een B7 turbo moeten zijn en dat is dit niet. Er zijn van de eerste bouwjaren e12 wel kleine series alpina`s gemaakt, o.a. B2, B8. Maar wel een hele mooie BMW.
Helemooie Maar vind t wel geld hoor M badges Lelijke antenne op de klep D'r zijn ook veel e21 later tot ALPINA verbouwd Je kon toen nog een 320/ 520 ect naar alpina brengen om hem om te laten "" bouwen"" Manders in Deurne heeft een hele tijd geleden een originele b7s gehad voor 24000
graad schreef:Doet t gewoon bij mij Loopt als hij koud is wel wat onregelmatig Maar is wel sneller Moet mijn spaghetti,spruitstuk ook nog plaatsen
Dat vraag ik me af of hij sneller is... Een ecu wordt geprogrammeerd aan de hand van verschillende factoren. Wat nou als Alpina bijvoorbeeld grotere benzine-injectoren gebruikt? Heb jij die ook vervangen? Kan dus best zijn dat er helemaal niks meer van de fuel-mappings klopt en dat je auto er dus alleen maar slechter van gaat lopen.
Een m30 motronic is eigenlijk niet te chippen zonder echt alles goed aan te pakken. Ik denk eerder dat je pk's verliest en een hoger verbruik hebt dan dat je iets wint.
Het zelfde geldt voor een spagettie spruitstuk; vaak hoor je verhalen van 10-15Pk+ Meten is weten...meestal is het gelijkblijvend of iets minder. Hooguit 2
een alipina ecu gaat niet werken met een gewone m30 blok. alpina stak er andere nokkenstokken in en een bewrkte kop. dan heb een alpina ecu helemaal geen zin in een normale m30 blok. de kans dat je wat vernield door een andere verbranding is ook nog
vind zelf chips tuning bij atmosferiche motoren toch al van weinig zin/nut hebben
je moet idd meer aapassen/veranderen en dan alles bij elkaar met een chip fijn tunnen en dan kan chip tunning van enige nut zijn en tot vermogens winst lijden en dan ook niet benzine met ron95 erin blijven rijden
zelf vind ik het maar minimaal in vergelijking met turbo motoren en chippen
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT