beetje verder gewerkt, en het dakhemeltje eraf gehaald. deze was overal verkleurd en beschimmeld.
Het enige probleem zijn de pijpjes met de rubberen leiding aan de achterkant. Die pijpjes waar de rubberen leiding aan vast zit beginnen stevig te roesten.
Als het regent dan loopt het water onder het schuifdak naar achteren toe, naar de achterste pijpjes. daar begint het dus te roesten. Maar het vervelende is dat je er niet goed bij kunt. Mij oplossing is een gat in de middenplaat slijpen; waardoor je via dat gat de roest achteraan de gootjes kunt bijwerken.
Op de afbeelding hierboven zie je welk deel ik er uit wil slijpen. Ook heb ik het pijpje aangeduid. Het groene gedeelte rond het pijpje is het gedeelte dat bijna weggeroest is. Het middelste gedeelte wegslijpen is de enige oplossing om de roest binnenin de schuifdakgoot aan te pakken. als de roest dan aangepakt is, wordt de middelste plaat terug vastgelast.
Als er iemand is die hier een andere werkwijze voor heeft, laat maar horen. Ik ben ook nog niet zeker hoe ik het ga doen.