Met een oldtimer weet je dat technisch dingen aan vervanging toe zijn.
Ik heb die van mij gekocht omdat die roestvrij was door zijn verblijf in Saudi Arabie maar daar staat tegenover dat door de zon de rubbers uitdrogen.
Het silicium in een chip (heb ik me laten vertellen) gaat 20 jaar mee dus alle modules kunnen kapot gaan
Na 25 jaar zijn de batterijen in het dashboard gaar. Ik heb technisch veel aan mijn auto vervangen waar een ander waarschijnlijk mee zou doorrijden, (hoeveel hebben een werkende airo?) maar ik wil het goed hebben
Dus bij aankoop van een auto van 30 jaar of ouder moet je gewoon, afgezien van de kilometerstand, incalculeren dat je onderdelen moet vervangen omdat ze door de leeftijd verouderd, "OP" zijn.
Heeft zo'n ding 3 ton op de teller staan dan is elke kilometer die je er nog mee rijdt meegenomen, het kwam vroeger voor dat motoren al bij 80.000Km werden vervangen.
VW, Opel, enz kregen dan gewoon een VEGE motor.
Voor de Eend heb ik 35 jaar geleden ook zo'n motor in de kist gekocht, kostte toen 695 gulden dat waren nog eens tijden