Het is nu do 28 nov 2024, 19:36

In korte tijd zeer ge

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht

snsgn

Nieuw

In korte tijd zeer ge

Berichtzo 19 dec 2010, 16:33

Het woord verliefd wil ik nog niet gebruiken, aangezien ik niet in het bezit ben van een E23, laat staan een automobiel, maar ge

RobertF

Professional Goud

Re: In korte tijd zeer ge

Berichtzo 19 dec 2010, 17:24

Niet zo eenvoudig een antwoord te geven, hangt af waarvoor je de auto gaat gebruiken welke eisen je stelt wat je zelf kunt en wat het budget is.
Persoonlijk raad ik mensen die geen verstand van autos hebben af om een oldtimer te kopen. Oldtimers hebben meestal iets meer gebreken en als je voor alles naar de garage moet dan gaat dat vanwege de kosten op een gegeven moment toch irriteren. Kijk niet alleen naar het belastingvoordeel Als je goedkoop wilt rijden dan kun je beter een Fiat Panda nemen Het belastingvoordeel weegt daar niet tegen op ook de benzinecomsuptie is niet gering en onderdelen zijn niet goedkoop. Een waardestijging moet geen reden voor koop zijn. De e23 is wel in prijs aan het stijgen maar dat geldt eigenlijk voor goede mooie exemplaren.

Een sharknose is kleine gril tot 1982 en whalnose, brede gril na 1982 tor 1986 de serie 2 is technisch een betere auto. Ga je de auto voor dagelijkw gebruik nemen of af en toe voor een ritje. Wat zijn de eisen aan het uiterlijk en interieur. De auto's zijn minimaal 25 jaar oud en de meesten hebben niet onder een laken gestaan.
Welke extras moeten er op zitten? Auto's met werk kosten tot 3500 euro Technisch redelijke en uiterlijke netjes kost van 4 tot 6 mille, nette exemplaren kosten tot 10 mille en bijzondere auto's met weinig km gaan zelfs boven de 10 mille.
In ieder geval raad ik aan omdat je zelf geen verstand hebt een betere dus een iets duurdere auto te kopen.
Michiel heeft nog een nette staan viewtopic.php?f=17&t=3456
Lees ook in colomns, allemaal mooie praatjes en liefde maakt blind

Die 732 zou ik niet aanraden staat al lang te koop is ook niet naast de deur. Als je iets ziet vraag het dan eerst hier we kennen veel auto's hier
succes
Laatst bijgewerkt door RobertF op zo 19 dec 2010, 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.

ErikAnton

Professional

Berichtzo 19 dec 2010, 17:33

Hoi,

dit is een whale nose.... kenmerken, de voorkant is anders, zie de nieren.
4 traps automaat, groot plus
hardere kleppen dus beter voor gas inbouw.
onderdelen/plaatwerk is beter te verkrijgen.

achterkant, bumper strips aan de zijkanten zijn breder bij de whale

Vindt het een nette auto voor een mooie prijs, maar foto's... tja van de lelijkste bmw kun je nog steeds heel mooie foto's maken.
Probleem is eigenlijk, ophalen kost geld, nl kenteken ook.

wordt iets meer geld waard, ik denk weinig, aangezien een klassieker dat wel doet, zijn er van de e23 nog erg veel. benzine prijs is hoog, en ja deze verbruikt.
De toekomst zal het beslissen, wat er met km vergoeding etc gedaan gaat worden.

Maar zoals je zelf zegt, vindt je deze op mobile een duurder exemplaar voor jouw of juist niet?

Groeten Erik

BeekMW

Professional

Berichtzo 19 dec 2010, 17:35

Welkom hier Ruben!

Ik zit in principe in dezelfde situatie als jij en heb een E24. Deze auto heb ik gekocht als deelrevisieproject, het is een auto waar nog nooit plaatwerk aan gedaan is wat resulteert in het gegeven dat de wielkasten voor een deel aangepakt moeten worden, de voorschermen gestraald moeten worden, raamstijl moet aangepakt worden, een puntje op de bodemplaat en een kriksteun..... (ik noem maar gelijk punten waar je evt. goed naar moet kijken als je een E23 gaat bezichtigen).

Ik ben er natuurlijk nog niet; ook motorisch moeten nog een aantal zaken geregeld worden, vooral in de zin van pakkingen die wat uitgedroogd zijn.

Komt er dus op neer dat je naast de aanschaf best wat geld tot je beschikking moet hebben om de auto rijdend te houden (dit naast evt. deelrestauraties)

Ik wens je in ieder geval veel succes met de zoektocht, kijk onder andere goed naar de zaken die ik hierboven opnoem.

Veel plezier hier!

Jeroen.
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood

Michiel

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 17:51

Welkom Ruben.
Veel succes met de zoektocht naar een geschikte E23.
Genoeg kennis hier dus vraag maar raak.

graad

Professional Platina

Berichtzo 19 dec 2010, 18:05

welkom,en sucses met je zoektocht :!:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

zerotolerance

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 18:18

Welkom!

En ik sluit mij aan bij Robert.

En het mooiste:

BeekMW schreef:deelrevisieproject

Jeroen leert het maar niet af ;)

Michiel

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 18:25

Ook ik sluit me volledig aan bij de onderbouwing van Robert..Amen.

snsgn

Nieuw

Berichtzo 19 dec 2010, 19:06

RobertF schreef:Hangt af waarvoor je de auto gaat gebruiken welke eisen je stelt wat je zelf kunt en wat het budget is.

Eigenlijk vind ik het gewoon gaaf om er 1 te hebben. Wat ik zelf kan is niet veel, behalve dat ik altijd wel heel goed om ga met mijn spullen, wat vast bevorderend zal zijn in de staat waarin de auto daardoor blijft. (Vooral optisch dan, mooi houden enzo, het gaspedaal wil ik vast wel eens een beetje intrappen :)) Mijn budget hangt eigenlijk af van wat er aangeboden wordt, maar ik denk dat ik niet veel meer kwijt kan dan

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 19:25

snsgn niet aan beginnen!!! geen verstand van autos en een budget van 3500 dan wordt het alleen maar ellende. :crybaby:
Als je het dubbele zou uitgeven dan nog heb ik mijn twijfels maar voor 3500 koop je niks goeds.
Wat die km betreft 90% van de kmstanden klopt niet, terugdraaien is binnen 15 min gebeurt. :idea:

Lees viewtopic.php?f=33&t=2381

en daar ging het om autos die 2 jaar geleden al 5 mille kosten.
Ik heb geen glazen bol dus weet niet hoe de prijzen zich zullen ontwikkelen, misschien zijn er zoveel dan op de markt van mensen die de auto ziek zijn dat ze spotgoedkoop zijn.
Je koopt geen e23 als geldbelegging daar zijn andere producten voor

Als een auto die 3500 kost en werkelijk goed is en een koopje hoe lang zou die dan te koop staan denk je? Ik zou zeggen wakker worden!!!! maar je mag van mij rustig naar Z-Duitsland rijden voor Jan met de korte achternaam,l... leer je wel van!
Laatst bijgewerkt door RobertF op zo 19 dec 2010, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.

ErikAnton

Professional

Berichtzo 19 dec 2010, 19:29

Klompjes goud of zo, :)

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 19:45

Dit zou interessant kunnen zijn maar geen leer en geen CC en niet veel extras
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Trouwens als je op mobile kijkt dan staan er 43 stuks e23 te koop, 39 stuks kosten meer dan 3000 euro

zerotolerance

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 20:04

Robert, mijn oom heeft mij laatst verteld dat hij maar

snsgn

Nieuw

Berichtzo 19 dec 2010, 20:13

RobertF schreef:snsgn niet aan beginnen!!! geen verstand van autos en een budget van 3500 dan wordt het alleen maar ellende. :crybaby:
Als je het dubbele zou uitgeven dan nog heb ik mijn twijfels maar voor 3500 koop je niks goeds.
Wat die km betreft 90% van de kmstanden klopt niet, terugdraaien is binnen 15 min gebeurt. :idea:

Lees viewtopic.php?f=33&t=2381

en daar ging het om autos die 2 jaar geleden al 5 mille kosten.
Ik heb geen glazen bol dus weet niet hoe de prijzen zich zullen ontwikkelen, misschien zijn er zoveel dan op de markt van mensen die de auto ziek zijn dat ze spotgoedkoop zijn.
Je koopt geen e23 als geldbelegging daar zijn andere producten voor

Als een auto die 3500 kost en werkelijk goed is en een koopje hoe lang zou die dan te koop staan denk je? Ik zou zeggen wakker worden!!!! maar je mag van mij rustig naar Z-Duitsland rijden voor Jan met de korte achternaam,l... leer je wel van!

Haha rustig aan meneer F.

Allereerst, ik kan het zeer waarderen dat je me zo uitgebreid antwoord geeft op mijn vragen!
Maar ik heb nog geen enkele stap gezet. Het zijn slechts vragen die ik stel.

Daarnaast gaf ik al aan dat ik niet zomaar iets ga kopen zonder dat ik 100% zeker ben.
Dus RobertF, en ook zerotolerance, ik hoef niet te voelen om te leren. Tot nu toe! Ik luister naar jullie adviezen iig.

En ik gaf ook aan dat ik bereid ben om alles over de auto te leren. Mijn hoofdreden is niet om 'm met winst te verkopen, maar eigenlijk meer om een nieuwe hobby te beginnen, laat ik het dan zo zeggen. Ik heb er nu nog niet zoveel verstand van, maar dat hadden jullie toch ook niet in den beginsel? We zijn allemaal op een zeker moment begonnen met deze hobby, nietwaar?

RobertF schreef:Dit zou interessant kunnen zijn maar geen leer en geen CC en niet veel extras
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Trouwens als je op mobile kijkt dan staan er 43 stuks e23 te koop, 39 stuks kosten meer dan 3000 euro

Ik weet het, ik hou alles in de gaten 8-)

Maar verder bedank ik jullie allen voor de reacties tot nu toe. Het is zeker van waarde, want ik neem het allemaal mee in mijn overweging of ik het nou wel of niet moet gaan doen ;)

Ruben

Michiel

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 20:21

Idd, zoals Ite het altijd zegt, de door mij aangeboden 728 is een instappert.Weinig opties wel een eerlijke en nette E23.
Ga gewoon eens wat E23's vergelijken en rijden daar leer je heel veel van (en is ook nog leuk om te doen).

Ps. mijn E23's komen met dit weer de weg niet op dus een proefrit kan ik je helaas niet aanbieden ;-)
Laatst bijgewerkt door Michiel op zo 19 dec 2010, 20:33, in totaal 1 keer bewerkt.

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 20:33

@snsgn Ik zou een 1:18 kopen kan een leuke hobby worden. Gewoon 1 kopen en ondervinden. Mijn advies was gratis en mij maakt het niet uit

en zero dat klopt. De mijne was een hogere prijs toen ik hem kocht en kijk maar eens bij mijn project wat er aan gesleuteld is. Als ik dat had moeten laten doen, dan was er nog eens de autoprijs bij gekomen.

snsgn

Nieuw

Berichtzo 19 dec 2010, 21:24

RobertF schreef:@snsgn Ik zou een 1:18 kopen kan een leuke hobby worden. Gewoon 1 kopen en ondervinden. Mijn advies was gratis en mij maakt het niet uit

en zero dat klopt. De mijne was een hogere prijs toen ik hem kocht en kijk maar eens bij mijn project wat er aan gesleuteld is. Als ik dat had moeten laten doen, dan was er nog eens de autoprijs bij gekomen.

Dat eerste wat je zegt is een erg slechte grap en 1 kopen en ondervinden is dan ineens weer het andere uiterste.

Ik zei net dat ik blij was met jullie reacties en dan moet je dit zeggen...? Ik vind het jammer dat je zo doet, want ik was gewoon blij met je reacties.

Michiel schreef:Idd, zoals Ite het altijd zegt, de door mij aangeboden 728 is een instappert.Weinig opties wel een eerlijke en nette E23.
Ga gewoon eens wat E23's vergelijken en rijden daar leer je heel veel van (en is ook nog leuk om te doen).

Ps. mijn E23's komen met dit weer de weg niet op dus een proefrit kan ik je helaas niet aanbieden ;-)

Dat begrijp ik dat je dat nu niet wilt, wel tof dat je het aanbied! :D

Proefritjes maken lijkt me leuk, maar ik wil niet verkeerde verwachtingen bij mensen scheppen h

baur323

Professional Zilver

Berichtzo 19 dec 2010, 21:37

Leuk draadje.

Als ik jou verhaal zo lees zou ik een technisch zo goed mogelijk apparaat kopen.
Als je alles moet laten doen loopt het snel in de papieren hoor. Zelfs in clubverband, uurtjes gaan snel.
Dus ik zou juist in jouw geval een zo kaal mogelijke kopen. De basis van een e23 is erg goed en solide.
Daar kan weinig aan stuk. Eventuele opties kan je makkelijk later zelf toevoegen (is nog eens erg leuk en makkelijk om te doen ook nog)
Resum

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 19 dec 2010, 22:57

We houden hier ook van een geintje :D Ik probeer je alleen een reis van 1300Km te besparen. Een e23 die je voor 3 mille bij de handel koopt is gewoon een auto met veel werk.

Je vraag was,
Hoe denken jullie

RobertF

Professional Goud

Berichtma 20 dec 2010, 11:06

Deze staat bij jou om de hoek en binnen het budget. Voor de wielen zijn hier wel liefhebbers dus kan die nog goedkoper worden.
succes
http://link.marktplaats.nl/405353571

Michiel

Professional Goud

Berichtma 20 dec 2010, 11:18

Paul biedt een groen lederen interieur aan. Wordt ie wat rustiger van aan de binnenzijde ;)

Johnnie Turbo

Professional

Berichtma 20 dec 2010, 11:32

Welkom Ruben,

Er is al heel veel advies geweest zie ik.
Ik heb er alleen door heen gescand, maar als ik het goed begrijp wil jij een E23 om af en toe een ritje mee te doen.
Lijkt mij geen probleem. Ik hoop wel dat je een goede stalling hebt, anders staat je auto te verpieteren.

Een iets goedkopere auto wil m.i. niet per definitie betekenen dat het een slechte auto is. Je ziet nu dat de E23 steeds meer waard begint te qworden. Niet iedereen denkt er nog zo over. Dus dat kan je voordeel zijn.
Ik zou je willen aanraden om een potje van

baur323

Professional Zilver

Berichtma 20 dec 2010, 11:33

Ik denk zelfs dat hij dan gewoon echt matching colors is en prachtig mooi!

Michiel

Professional Goud

Berichtma 20 dec 2010, 11:40

Zeg Ite.. moet jij niet wat aan jouw matching colours gaan doen??? Tis al bijna middag :D

baur323

Professional Zilver

Berichtma 20 dec 2010, 11:46

jajaja, eerst even naar Hardenberg voor een nieuw motortje.
Dat is uiteindelijk beter, hoef ik niet 2x alles los te halen.
Morgen ga ik dus wisselen! (het is vreselijk mooi geworden met colorlock!)
Volgende

Keer terug naar Even voorstellen