beste forum leden,
mijn naam is Rob, en rij inmiddels al 12 jaar met mijn E23 rond. Zijn leven begonnen als 728A uit '78, en in 2002 volledig gerestaureerd in eigen beheer.
door de jaren heen is de voorliefde voor zowel BMW als ook het tunen van bmw's behoorlijk toegenomen, en zo is de 728A getransformeerd tot een E23 met 3.4L turbo, en ca 500pk. deze setup rijdt inmiddels al enkele jaren op LPG, en wordt met plezier elke dag gebruikt.
daarnaast natuurlijk voorzien van de nodige aanpassingen, zoals bilstein/H&R combi, remupgrade voor+achter, verstelbare achteras, enz.
het blok zelf is een standaard 3.4L M30, voorzien van m30B35 kop, alpina B11 nokkenas, en ARP kopbouten, en natuurlijk een grote turbo
daarnaast heeft de voorliefde voor bmw's en vermogen nog een aantal andere projecten opgeleverd, waaronder een e28 m535i turbo, en 2 e30 turbo's.
https://sites.google.com/site/gprturbop ... t-cars/e23Ik heb me aangemeld omdat ik opzoek ben naar een achterbumper voor de e23 (bouwjaar '78) maar zal daarvoor even een appart topic openen in "gevraagd"