
PayDay schreef:Een G3 installatie krijg je zelf nooit op kenteken. Zelfs de RDW kan dit niet!
Alleen een lpg-inbouw station kan dit.
Ik ben van mening dat je gewoon naar de RDW kan gaan voor een G3 codering op je kenteken mits je aan een bepaald aantal voorwaarden voldoet. En waarom? Omdat volgens mij de RDW bepaald welke installatie wel en welke niet in aanmerking komen voor een G3 codering op kenteken. Vandaar mijn reactie:
zerotolerance schreef:Dat je nog aan de Renault durft
PayDay schreef:Een G3 installatie krijg je zelf nooit op kenteken. Zelfs de RDW kan dit niet!
Alleen een lpg-inbouw station kan dit.
Dat mag je uitleggen. Een inbouwer bepaald of de RDW G3 op het kenteken zet? Lijkt mij dat de RDW de hoogste instantie is op dit gebied.
En volgens deze pagina kan het gewoon
Dan komt er nog een heel geneuzel over G3 papieren e.d en dan eindigd de dicussie hier:
PayDay schreef:De fabrikant laat zijn systeem testen of dit aan de G3-eisen voldoet. Als dat zo is wordt er een G3-verklaring afgegeven voor het betreffende systeem in de auto. Dit wordt niet door de RDW getoetst.
Als jij een G3-verklaring laat zien bij invoer dan wordt natuurlijk wel G3 op kenteken gezet.
Het is natuurlijk niet de taak van de RDW om uit te zoeken wat voor LPG-systeem in een auto is gebouwd en wat daar de voorschriften voor zijn. Als jij in aanmerking wil komen voor de G3 korting zul jij aan moeten tonen dat jouw auto daaraan voldoet!
Dit is toch wat ik in het begin zei? Ik heb namelijk het idee dat we wel hetzelfde bedoelen maar elkaar niet helemaal begrijpen.
Bij mijn weten bepaald de RDW namelijk initieel welke installatie G3 op het kenteken krijgt en welke niet. Vervolgens krijgt de fabrikant de "G3 goedkeuring" waarmee een inbouwer aan de slag kan. Als de inbiouwer een "persoon" is zal hij of zij zelf met de goedkeuring e.d naar een RDW station moeten. Een offici