Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
do 01 dec 2011, 00:53
hallo m7, dat is een hele mooie coupe, zuinig op zijn want er zijn er maar 2798 van gemaakt en het grootste deel is gesloopt dus zijn er nog maar heel weinig over. Rijdt ook fantastisch

zelf gerestaureerd?
vr 02 dec 2011, 09:50
Me Vader heeft hem helemaal zelf gerestaureerd, hij heeft ook een MK2 uit 1962 voor 15 jaar geleden opgeknapt en daar rijdt hij ook nog met veel plezier mee. Verder heeft hij nog een serie 1 XJ voor dagelijks gebruik. En op dit moment werk hij aan de Citroen DS en zit hij te twijfelen om er een cabriolet van te maken alleen zou hij graag wat meer info daarover willen hebben. En ik heet trouwens Piet en dit ben ik
vr 02 dec 2011, 10:13
je bent goed bruin geworden piet...............zie t nu pas..je bent de linkse
maar je vader is dus ook een jag man....
waar ik een loods heb ook....
heeft ook nog een xjs v12 van 78 originele hollander...zeer zeldzaam!!!!!!!!!en mooi!!!
vr 02 dec 2011, 10:35
een leuke verzameling, bij mij is het ook jag, citroen en BMW natuurlijk. Als je
ma 12 dec 2011, 17:33
Weer een stapje verder.
Kop is klaar, waterkanalen opgelast en gefreesd, nieuwe klepzittingen en geleiders en kleppen. Kop gevlakt en inlaatspruitstuk ook gevlakt en nieuwe nokkenaslagers.
Nou hoef ik me met kerstmis niet te vervelen, werk genoeg en geen geld meer om uit te gaan
ma 12 dec 2011, 17:39
ziet er netjes uit robertf
ma 12 dec 2011, 19:58
Net een sieraad, jammer dat je er na montage niets meer van ziet
ma 12 dec 2011, 23:02
heb tijdens de koprevisie niet stilgezeten
Motorruimte onderhanden genomen
v
za 17 dec 2011, 17:58
Goed bezig Robert, ziet er allemaal weer uit als nieuw.
za 17 dec 2011, 20:00
Toch een probleem ontdekt. Ik zag op de uitlaatklep van de 2de cilinder een kleine inkerving. Dit is waarschijnlijk ontstaan doordat de nokkenas gedraaid is en de klep tegen de geopende inlaatklep is gekomen. Bij kleppenstellen moet hier altijd de andere nokkenas gedemonteerd worden, doe je dit niet dan kunnen de kleppen tegen elkaar komen. Het gevaar is dat je zo 1 of 2 kleppen krom hebt. Ik heb de kop teruggebracht en ze gaven aan dat dit niet hoorde en zouden het nakijken. Dus ben benieuwd.
zo 18 dec 2011, 21:03
Montage kan weer beginnen, maar allereerst even de onderdelen oppoetsen
Vandaag mijn nieuwe polijstmachine uitgetest en die gaat als de brandweer
vr 30 dec 2011, 11:00
Alle door mij geplaatste fotos zijn uit mijn topic verdwenen of ligt het aan mijn instellingen?
vr 30 dec 2011, 11:12
ik zie ze ook niet meer.
vr 30 dec 2011, 12:25
Ik vermoed dat Cees zijn upload server niet doet wat er van hem verwacht wordt.
vr 30 dec 2011, 12:49
De server is waarschijnlijk down.
Als deze straks weer online is dan zijn de foto's weer zichtbaar.
vr 30 dec 2011, 12:56
De status van bmwe23.nl = offline
wo 04 jan 2012, 22:52
Intussen de bedrading weer aangesloten en zoveel mogelijk weggewerkt en de meeste delen weer teruggezet. Het wachten is op onderdelen om de motor verder af te bouwen
De voorwiel ophanging verwijderd, geverfd en voorzien van nieuwe lagerbussen en schokbreker
Voorheen


Dit is een torsie vering, de torsie as is te zien onder de chassis balk

Normaal zijn er trommelremmen op de XK140 zonder bekrachtiging, maar met een automaat remt dat natuurlijk niet, dus is deze omgebouwd naar schijfremmen van een E-type
za 07 jan 2012, 20:21
Complimenten voor deze erg mooie e24
zo 08 jan 2012, 21:23
Ja waar de topic mee gestart is
Die Jag gaat trouwens ook erg de goede kant op
zo 08 jan 2012, 21:39
e23
zo 08 jan 2012, 22:31
i'm so sorrie zie het nu pas
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.