Het is nu wo 26 jun 2024, 05:54


E24 635CSI '79

Vertel hier wat je allemaal gaat doen, of hebt gedaan, met je e23, het liefste met foto's
  • Auteur
  • Bericht
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4167
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtvr 11 feb 2011, 00:19

Thegs schreef:
CeesBMW schreef:Als de kop gemonteerd zit zoals op de foto zit de nokkenas idd 180 graden gedraaid. De pasnok zit daar 10 over 12, en niet 10 over half 12 !


Als dit je vermoeden is aan de hand van de foto's, dan zitten we op
Freude am Fahren
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 19:38

Zaterdag de nokkenas 180 gr. verzet, was even puzzelen maar we kwamen eruit!
Alles weer opgebouwd en het was gelijk een verschil, beter lopen, niet erg blikkerig en minder bokkerig lopen.
Helaas kregen we de boel niet fijn afgesteld dus dat is weer een volgende week klusje.

Ik denk dat na het op BDP zetten van alles het vliegwiel er toch iets naast zat na de kettingspanner erin te hebben gezet ( je zag het iets bewegen.)
Misschien dat een kennis van me , die werkt bij bmw me kon helpen, hij had het over het vast zetten van de nokkenas met een staafjes oid ?
Dan kon hij precies de boel op tijd zetten.

ben benieuwd....het jeukt nu toch wel heel erg hoor om een x te rijden.....heb er nu al de nodige uurtjes in zitten zeg :mrgreen:
Maar hierna zijn er nog tal van dingen waar wat aan moet gebeuren dus ik ben nog lang niet klaar met de 6

Igg Tnx voor het wederom meedenken en ook aan, THEGS voor de inzet van afgelopen zaterdag....helemaal top!!!
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4167
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 19:50

Nokkenas vast zetten met speciaal gereedschap doen ze met snaaraangedreven motoren. Met onze motoren is het zo duidelijk als je er naast zit. Onzin dus.
Freude am Fahren
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 20:17

Dan zal het vast iets anders zijn, hij werkt bij de dealer als monteur namelijk.
Misschien bedoelt ie wat anders dan?
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4167
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 21:46

Nee, hij bedoeld wat jij zegt. Dat komt omdat moderne motoren wel op die manier worden gefixeerd. Vraag maar eens of ie je kleppen wil stellen, en kijk dan naar zijn gezicht :D

Wat ik wil zeggen is het volgende; moderne monteurs hebben NIET de kennis om onze motoren te onderhouden c.q. te repareren. Niet voor niks komen e23'ers uiteindelijk bij kenners terecht die wel de zaken kunnen oplossen.
Freude am Fahren
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 22:13

Als je de zuiger in BDP zet moet dit wel in de arbeidslag zijn want anders staat die 180 graden verkeerd. Altijd controleren of de rotor ook naar de cilinder wijst.
Offline

CeesBMW

Site Admin

  • Berichten: 4167
  • Geregistreerd: di 17 feb 2009, 23:00
  • Woonplaats: Almere

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 13 feb 2011, 22:44

Heb Gerwin zaterdag gesproken, staat nu echt wel goed. Kwestie van alles goed aansluiten en afstellen. Robert, wat is jouw visie op mijn bovengenoemde stelling ?
Freude am Fahren
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 14 feb 2011, 02:20

Ik heb op mijn 52ste nog mijn garagevakdiploma gehaald bij Innovam. Ik was de oudste l*l van de klas. Ik sleutelde toen aan de eend van mijn vrouw en zei, ik moet contactpuntjes vernieuwen, en 90% van de jongens had daar nog nooit van gehoord laat staan dat ze dat ooit gedaan hadden. Tegenwoordig vervangen ze ook meteen, repareren is er niet bij en dat is juist leuk. Als een auto geen diagnosestekker heeft dan kan een monteur van nu niks meer. Voor onze auto's heb je oude monteurs nodig of hobbiyisten zoals wij. Ik kocht mijn eerste BMW in 1976 en had een vriend die bij BMW werkte. Die zei toen al, als je de kleppen stelt maak de olieleiding ook schoon want bij ons komen auto's binnen met gebroken tuimelaars.
Je kunt hem makkelijk 180 graden verkeerd zetten als je bij het BDP de uitlaatslag hebt i.pv. arbeidslag, Als de nokkenas eruit is dan kijken of de rotor naar de 1ste cilinder wijst. Als de ontsteking eruit uit de krukas iets doordraaien en kijken of de uitlaatklep open gaat, als de inlaat open gaat dan is dit de aanzuigslag dus 180 graden verkeerd. Dus als de 1ste cilinder op BDP (arbeidslag) staat, de nokkenas er zo inleggen dat bij doordraaien in motordraairichting de uitlaat open gaat en de rotor naar 1 wijst..
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 14 feb 2011, 19:25

Ik kan alleen maar wat aannemen van iemand op dit gebied, dus dat deed ik ook bij hem, net als alles wat ik hier hoor :mrgreen:
Hij opperde dat het misschien een tandje verkeerd kon zitten en dat daarom het niet lukt met het fijne afstellen.

Op bovenstaande verhaal kan ik alleen zeggen dat als ik het lees, het moeilijk begrijpbaar is maar na het verkeerd gedaan te hebben het heel logisch klinkt :mrgreen:
Ik heb alles nog een x extra met de hand na gedraaid en toen stond alles weer goed.

Zaterdag maar eens kijken wat ik er nog aan kan doen, de technische kennis van mij houd hier een beetje op, zal hooguit nog een keer de compressie dmv bougies verwijderen verlagen en dan een keer alles weer op bdp zetten en nogmaals kijken of het dan precies 10 over staat( boutje loodrecht op olieleiding).
Sensoren op de waterpomp waren ook goed, massas's ook goed vast....ff puzzelen nog :)
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

Bmw e12 driver

Professional

  • Berichten: 1481
  • Geregistreerd: ma 05 okt 2009, 18:33
  • Woonplaats: Berkel

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 14 feb 2011, 19:58

Je komt er wel :Peace: :clap: :clap: , volgende week vlam je de straat uit . :thumbsup:
Suc 6
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtzo 06 maart 2011, 12:41

Na een paar weekejs niets gedaan te hebben gisteren weer aan het knutselen geweest.
Heb de motor nu toch wel aan het lopen gekregen, bleek dat de vorige keer er teveel valse lucht aangezogen werd en er achteraf een pakking van de laaste `halve maan` inlaat iets dubbel gekneld zat tussen het metaal.
Na alle slangen etc etc te hebben na gelopen en kleine schuertjes te hebben gemakt liep ie 100x beter en rustiger.

Alleen tijdens de versnelling in de acheruit te hebben gezet vielen de meters van de cocpit helemaal dood, het lampje van de handrem deed niets meer dus ik kon niets meer falezen, iets voor volgende week om aan te pakken.

De fijne afstelling moet nog wel gebeuren maar we zijn een heel eind op weg gekomen, heb weer een beetje meer hoop haha.
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi

Berichtwo 13 apr 2011, 20:32

Eevn een kleine update.
Door mijn schaarse vrije tijd en het "vastlopen" met de afstelling heb ik weinig tijd gehad om eea te kunnen/willen doen met de 6.
Heb wel wat andere dingen gedaan.

Andere daily gehaald waar wat werk aanzat, gelijk een turbo moeten vervangen en er zit nog wel meer werk aan maar voorlopig moet ie gewoon km's rijden voor het werk :mrgreen:
Afbeelding

Met de 6:
Achterste veerpoten vervangen ( een schokdemper was lek) emn dat gaf gelijk een volgende vraag.
Na monteren van beide ( goede) veerpoten blijkt de auto van achter scheef te staan.
Moet wel zeggen dat de veerpoten ook iets groter waren dan de oude maar dat verklaard niet het scheef staan, wat kan dit zijn?
Als optie gooi ik de oude veerpoten /veren er weer onder en wissel ik de dempers onderling.

Gelijk de hele binnenkant van het scherm nagekeken, bijgewerkt, schoongemaakt en laagje tektiel aangebracht en verf op de diverse draagarmen gedaan zodat het weer netjes is.
Afbeelding
Beetje wat beginnend croky bijgewerkt

Nadat Gerwin vorige week met de lamp bezig was geweest voor afstellen bleek nadat iemand met een 35-jarig ervaren oogje erop keek dat het blok toch niet op tijd staat.
Stom, heb er best wel goed op gelet maar nou weet ik wel waar het iig aan ligt, voorkant er maar af en opnieuw op tijd stellen maar :mrgreen:
Tnx 2 THegs & father :clap:

Was het een beetje zat dat ik het niet fijn afgesteld kreeg, liep er echt op vast maar goed nu er weer iets duidelijk is sleutel je toch weer met een doel, dan is de schik er wel weer.

Keep u posted!
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

loentje

Master

  • Berichten: 639
  • Geregistreerd: za 29 mei 2010, 21:55

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdo 14 apr 2011, 15:43

is het nog gelukt met de veerpoten?


groeten loentje
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtvr 15 apr 2011, 17:13

loentje schreef:is het nog gelukt met de veerpoten?


groeten loentje


Ik ben er nog niet mee bezig geweest maar zal vast wel goed komen.
Even vertalen ets ergens vandaan toveren en dan maar eens gaan knutselen :-)
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 03 okt 2011, 19:12

Even een update van deze kant,

Afgelopen zomer bezig geweest met het motorblok, die loopt lekker op tijd.
Nu nog alles goed nalopen mbt aanzuigdelen en boutjes en bessie loopt weer lekker.

Voorscherm en wat erachter zat was de meeste zorgen afgelopen maanden.
Er waren al zichtbare blaasjes te zien op het zijscherm en dus heb ik alles eraf getrokken en de roestduivel opgespoord, weg geslepen waar nodig, hersteld waar moest en afgewerkt met de nodige pasta :mrgreen:
Kolere wat een werk, dik respect voor de autoschadeherstellers hoor !!

Remklauwen ook eens goed nagelopen, gelukkig viel dit allemaal mee en was het een kwestie van roestaanslag-vrij maken waarna alles weer soepeltjes liep.

Tot de volgende update ( hopelijk nu wat sneller) :mrgreen: :mrgreen:

Image

Image
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdi 04 okt 2011, 17:01

Zooka ,echt super .Geen half werk ,het gaat helemaal goed komen met je zes. :o :clap: :clap:
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdi 04 okt 2011, 18:02

Ziet er echt geweldig uit.Ik zie dat je de voorbumper/spoiler hebt laten zitten,en ik maar denken dat die er ook helemaal af moest voordat je met de schermen aan de gang kon :wacky: Heb je nog meer foto's van je Rode Duivel? 8-)
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdi 04 okt 2011, 18:23

Was meer noodzaak dat die bleef zitten hoor, ik kreeg de bouten niet los bij de olieradiateur dus toen maar aan het werk gegaan zonder dat te demonteren.
Is wel makkelijker als de bumper eraf is.

@ Oldie, ik hoop het wel...achteraf zit er wel veeeeel meer werk aan dan op het oog te zien was /is en er zit nog veel meer aan te komen.

Deze winter de andere kant aanpakken en het interieur er helemaal uithalen.
Stoelen behandelen en dan de ( hopelijk geen) plekken in de bodem opzoeken.
Achterlichten moet wat mee gedaan worden voordat de achterkant aan de roestduivel bezwijkt.
Ben overal net op tijd bij, gelukkig niet al teveel werk alleen de onderkant van de deuren is ook nog een boel werk :cry:

Ik heb niet heel veel foto's van de auto, ben alleen maar druk geweest met op te knappen haha.

Motorblok ten tijde van aankoop ( met gescheurde kop)
Image

Image

Image
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

628CSI

Master

  • Berichten: 689
  • Geregistreerd: di 31 aug 2010, 19:06
  • Woonplaats: Huijbergen

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdi 04 okt 2011, 18:39

8-) Ze zijn in het rood wel erg mooi vind ik 8-) Schitterende wagen joh :clap: :clap:
Offline

oldie

Professional

  • Berichten: 1691
  • Geregistreerd: ma 19 apr 2010, 12:53
  • Woonplaats: veghel

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdo 06 okt 2011, 16:45

Ben ik het helemaal mee eens.
Vind rood een van de mooiste kleuren voor een 6.
Offline

Yoshi

Die hard

  • Berichten: 370
  • Geregistreerd: do 26 mei 2011, 14:07
  • Woonplaats: Noord-Holland

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdo 06 okt 2011, 17:46

MOOIE WAGEN.

zooka wat is er precies met de onderkant van de deuren dan? grote gaten erin?
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtdo 06 okt 2011, 19:52

Jeps,het bekende euvel dat je je hand erin kan steken :roll:

Wil eerst eens proberen het te maken ipv vervangen.
Weet nog wel een stel deuren ergens te staan in dezelfde kleur maar dat geld heb ik er ( nog) niet voor over :lol:
Er zit nu ook een zwarte bies over de lengte van de auto, die deuren die te koop staan hebben dat ook niet, moet ik ook weer die striping ergens opscharrelen namelijk.

Vond de rode kleur in de eerste instantie niet echt wat maar dat heb ik vaker, zoiets moet ik aan wennen en nu vind ik het wel helemaal geweldig :mrgreen:
De keren dat ik ermee door het dorp heb gereden had ie veel bekijks, valt best op zo'n felrode 6 8-)

Viel me ook op op de meeting in Apeldoorn dat Henna-rot niet veel voorkomt, op het middelste veld stond wel een E21 in dezelfde kleur.
Ook de spoiler van me achterklep zag ik niet op een andere 6 zitten, misschien is dat ook een apart iets ofzo

Image
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

zooka

Die hard

  • Berichten: 449
  • Geregistreerd: ma 08 nov 2010, 20:54
  • Woonplaats: Zwollywood

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtza 28 jan 2012, 17:32

Even weer een updat van de rode duivel :devilish:

Heb het hele inyterieur eruit gestript, alles schoon en glad gemaakt, alle klemmen en draden weer netjes gelegd.
Image

Op de bodem bij de voeten waren de matten niet helemaal lekker meer. Deze heb ik vervangen voor exemplaren van een sloopauto en heb de bodem kaal geflext, novirox erop gemeerd, primer erop, nieuwe dreunmatten gelegd.
Image

Ik heb de hemel zwart gespoten met vinylspray van Motip, best leuk geworden 8-)
Image

Ook het voorscherm van de andere kant eraf gehaald, onder viel het me reuze mee, paar plekken kaal gemaakt en in de novirox gezet.
Volgende week maar weer in de zinkspray, primer en een laag tektiel zetten, kan het weer gemonteerd worden.
Image

Heb alleen nog een vraag mbt het vloerbedekkingsverhaal.

De hoedenplank is natuurlijk erg verkleurd evenals sommige plekken van de bodembedekking.
Ik wil dit weer in de originele "groenige" kleur brengen.
Is hier wat voor in de markt ?
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!

BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 30 jan 2012, 11:00

das nog een harde e24 hoor!!!!!!!!!!!!!! :clap: :clap:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

haagie2

Re: e24 635CSi ** Update**

Berichtma 30 jan 2012, 12:03

zeker ziet er goed uit zooka suc met verder sleutelen (hobbyen)

graadmans heeft ook een mooie 6 staan
VorigeVolgende

Keer terug naar Projecten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron