Het is nu zo 24 nov 2024, 14:41


Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Street legal

Professional

  • Berichten: 1680
  • Geregistreerd: za 25 jul 2009, 11:34
  • Woonplaats: Lelystad

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 16:46

Ik heb in de gaten dat ik hier mijn kennis beter niet kan ventileren.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image
Offline

Henkjan

Master

  • Berichten: 752
  • Geregistreerd: ma 11 mei 2015, 14:15
  • Woonplaats: Veluwezoom

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 19:21

Ik zou niet weten wat het aanzuiggeluid ermee te maken heeft; is dat hoorbaar en/of belangrijk?

Wat betreft het slechter presteren van een sportluchtfilter: het klinkt onlogisch, want dan zou iedereen (en dat zijn er nogal wat) het dus voor niets gemonteerd hebben nietwaar? Kortom, zou je de bewering van vermogensverlies en meerverbruik willen aantonen met tenminste 1 (maar het liefst 2) officieel onderzoek? :roll:.
BMW 750 iL E32 bouwjaar 1988. Mag het ietsje meer zijn?

Ex. BMW 530D. 1999
Ex. BMW 523i. 1996.
Ex. BMW 750i 1989.
Ex. BMW 635 CSi 1980.
Ex. BMW 2500 + BMW 2800 jaren '70.
Ex. BMW 3.0S + BMW 2.8L + BMW 3.0LA jaren '70
Offline

MartinE34

Professional Zilver

  • Berichten: 2821
  • Geregistreerd: do 23 sep 2010, 22:48
  • Woonplaats: Gelderland/Brabant

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 20:20

geloof zelf niet dat je met een open lucht filter veel vermogen winst behaald ?althans niet zoals de fabrikant van de filters beweerd en die geven ook aan dat je voor een koude lucht stroming moet zorgen,en waarom zou dat zijn waarom hebben turbo motoren intercoolers :idea:



bijna het zelfde idee als een atmosferische motor alleen chip tunen ook bijna niet merkbaar ,
sterker nog ik ben met de volvo hier voor geweest en kreeg het advies !zou het niet doen ,niet de moeite waar voor dat geld dus zonde geld


bij de meeste gaat het zeker om het geluid van zo,n open (kelk) filter en dat is goed hoorbaar tot irritant zelfs in de auto aanwezig zoals ik zelf heb ondervonden bij div.auto's in het verleden en er dus snel afgeflikkerd heb,nu alleen nog maar inlegfilters van K&N bij de Audi is het alleen al een praktische oplossing.

de meeste die zo'n filter er op hebben is het petjes volk wat aandacht wil :lipssealed: :P

Bij een E34?E36 en nog modernere auto's moet je zelfs uitkijken met dit soort geoliede filters de verwarmde draad in de lucht massa meter oid koekt namelijk aan door die olie van deze filters :idea:

een open lucht filter samen met chiptuning en andere verbeteringen aan uitlaat en inlaat traject ,grotere injectors ea zal wel een winst opleveren bij non turbo motoren maar alleen een open filter en dan ook nog warme lucht aanzuigend heeft totaal geen nut
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op ma 27 jul 2015, 20:29, in totaal 1 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Offline

ANR

Nieuw

  • Berichten: 90
  • Geregistreerd: zo 24 mei 2015, 11:22
  • Woonplaats: Zutphen

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 20:26

Even ontopic weer:
Mijn blok is heet geworden. Of het TE heet geworden is weet ik niet.
De tijd zal het uitwijzen, eerst zorgen dat ie weer goed loopt, daarvoor zijn naar mijn weten alle benodigde onderdelen onderweg.
Hij start inmiddels dus weer.
Ik zal ook de 'te' heet geworden olie en oliefilter ook meteen maar vervangen.

Verder denk ik dat deze thread gesloten kan worden..
tenzij iemand nog iets over temperatuur en luchtfilter kwijt wil, maar wellicht is een nieuwe thread daarvoor beter.

Ik weet zeker dat iedereen hier de beste bedoelingen heeft bij zijn of haar reacties, we zijn immers allemaal lid geworden van dit forum.
Gr,

Jan Willem

Ex E36 318ti Compact Zwart 1.9 1996
Ex E30 320i CalypsoRood 2.0 1991
Ex E36 328i CosmosZwart 2.8 1995
Ex E28 520i Blauw 2.0 1982
Ex E36 318i Champagne-Goud 1.8 1993
E36 318 Touring 1.8 Paars 1996 Daily
E23 728iA CypressGroen 2.8 1982 2nd
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 20:32

Mijn e23 is ook te heet geworden na t eraf lopen van mijn riem van de dynamo en sloeg op de bovenste flens van mijn radiateur.kaduuk en hoppa in t rood.stond op de snelweg.dus toch maar doorgereden.opgehaald met een autoambulance.
Iedereen,,,koppakking stuk,kop gescheurd ect.
Ikke eigewijs,nieuwe radiateur.nieuwe olie en filter .en nooit ergens last van gehad :Peace:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

carina

Professional

  • Berichten: 1088
  • Geregistreerd: vr 14 jun 2013, 21:49
  • Woonplaats: alken

Re: Blok te heet geworden, start niet meer.... :(

Berichtma 27 jul 2015, 22:03

graad schreef:Mijn e23 is ook te heet geworden na t eraf lopen van mijn riem van de dynamo en sloeg op de bovenste flens van mijn radiateur.kaduuk en hoppa in t rood.stond op de snelweg.dus toch maar doorgereden.opgehaald met een autoambulance.
Iedereen,,,koppakking stuk,kop gescheurd ect.
Ikke eigewijs,nieuwe radiateur.nieuwe olie en filter .en nooit ergens last van gehad :Peace:


ook ooit gehad maar met E34 535i. was zo heet dat de motor hoorde tikken bij afkoelen. ook nadien geen problemen mee gehad
zijn sterke blokkies
Vorige

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten

cron