geloof zelf niet dat je met een open lucht filter veel vermogen winst behaald ?althans niet zoals de fabrikant van de filters beweerd en die geven ook aan dat je voor een koude lucht stroming moet zorgen,en waarom zou dat zijn waarom hebben turbo motoren intercoolers
bijna het zelfde idee als een atmosferische motor alleen chip tunen ook bijna niet merkbaar ,
sterker nog ik ben met de volvo hier voor geweest en kreeg het advies !zou het niet doen ,niet de moeite waar voor dat geld dus zonde geld
bij de meeste gaat het zeker om het geluid van zo,n open (kelk) filter en dat is goed hoorbaar tot irritant zelfs in de auto aanwezig zoals ik zelf heb ondervonden bij div.auto's in het verleden en er dus snel afgeflikkerd heb,nu alleen nog maar inlegfilters van K&N bij de Audi is het alleen al een praktische oplossing.
de meeste die zo'n filter er op hebben is het petjes volk wat aandacht wil
Bij een E34?E36 en nog modernere auto's moet je zelfs uitkijken met dit soort geoliede filters de verwarmde draad in de lucht massa meter oid koekt namelijk aan door die olie van deze filters
een open lucht filter samen met chiptuning en andere verbeteringen aan uitlaat en inlaat traject ,grotere injectors ea zal wel een winst opleveren bij non turbo motoren maar alleen een open filter en dan ook nog warme lucht aanzuigend heeft totaal geen nut