zo 22 mei 2011, 21:22
Ik ben eruit wat het is! Hij loopt op 5 cilinders!
Zaterdag eindelijk m'n project uit de garage kunnen rijden. Maar de motor klinkt afschuwelijk, hij loopt op 5 clinders. Rotor/verdelerkap zijn in order, bougiekabel vonkt, bougie is nieuw, maar wel vochtig, zou benzine kunnen zijn. Het injectiesysteem lijkt daarom OK.
Hij staat nog niet op kenteken, dus ik wil 'm eerst RDW laten keuren, zodat ik met kenteken de weg op kan voor motor en APK
Het is 25 km, totaal heen en terug, naar het keuringsstation. Is het verstandig voor de motor om dat te rijden (ik ken iemand met garageplaten)?
Qua probleem moet ik het zoeken in vastzittende cilinder, of klep/klepstoter die niet meer werkt. Of kan het ook iets anders zijn?
Graag reactie
Gr. Elmer
PS: hier een plaatje: [Link]https://lh4.googleusercontent.com/_SorO ... ar%204.jpg[/Link]
E28 525e Edition Diamantschwarz
E39 523i Executive Biarritzblau