Het is nu za 29 jun 2024, 01:48


Een paar probleempjes en vraagjes

Alle onderwerpen en vragen over de technische werking van interieuronderdelen (b.v. kachel, deurvergrendeling etc)
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Yoshi

Die hard

  • Berichten: 370
  • Geregistreerd: do 26 mei 2011, 14:07
  • Woonplaats: Noord-Holland

Een paar probleempjes en vraagjes

Berichtvr 05 aug 2011, 14:50

Laatst weer even de auto schoongemaakt en ook even alle zekeringen vervangen. Er begonnen opeens opvallend veel lampjes weer te branden in de auto :D de alarmlichten deden het weer, het klokje ook (alleen ontbreken paar stukken van de cijfers maar ja) en de kofferbakverlichting doet het ook weer (na het lampje ook vervangen te hebben via cees).

Maar m'n achteruitrijlichten hebben het opeens begeven. In eerste instantie dacht ik aan een zekering omdat ze het allebei niet meer doen, maar dat is het dus niet. Zouden beide lampjes dan toch kapot zijn? Hoe kom ik makkelijk bij die achterlichtunits?

Ten tweede zit er een plekje op de motorkap:

Image

Roest :( wat kan ik het beste hiertegen doen?

M'n remlampje op het dashboard begint ook opeens te branden. Ik hoor het ook heel licht piepen soms. Waarschijnlijk is er toch iets niet helemaal oke? Moet nog steeds de HRC vervangen...

Image

De centraledeurvergrendeling bleek opeens weer half te werken na het vervangen van de zekeringen. Als ik de deur open/sluit via bestuurder dan gaat linksachter en kofferbak ook mee, maar de rechterkant niet. De rechterkant doet verder helemaal niets, maar het is een begin :roll:

Verder heb ik een radio, met zo'n ISO ding erbij. Maar de aansluitingen in de E23 zijn natuurlijk wat ouder. Ik hoorde dat ik een verlengding moest kopen, maar dan moet ik alsnog wat solderen. Ik heb nu een stuk met 2 blokjes eraan (zwart en bruin, zie foto) en daaruit komen heel veel losse kabeltjes. Wat moet ik precies gaan solderen? :?

Image

Nou dat was het weer voor vandaag, verder rijdt het heerlijk natuurlijk!! 8-)
Offline

zerotolerance

Professional Goud

  • Berichten: 6682
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 09:55

Re: Een paar probleempjes en vraagjes

Berichtvr 05 aug 2011, 16:05

De radio:

Het ene blokje is voor de speakers, de andere voor de stoomvoorziening. Op de draden staat waar ze voor zijn. Voor de stroomvoorziening heb je (volgens mij) drie nodig. De 12 volt continue, de 12 volt via je contactslot en de min.

Ik weet niet hoeveel speakers je hebt en of deze via zo'n draai apparaat geregeld zijn maar die gaan aan het andere blokje.
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Een paar probleempjes en vraagjes

Berichtvr 05 aug 2011, 16:22

De roestplekjes zal je moeten ontroesten (kaal slijpen) en vervolgens spuiten.
K-A zal een speciale prijs voor je maken ;)
Achterlichten: kofferbak bekleding (achterpaneel) verwijderen, vervolgens zie je bij je achterlichten witte draaikoppen zitten.
Deze los draaien (4 per kant) en dan komt je glas los te zitten.
Kom je er niet uit ben je altijd van harte welkom
Offline

Yoshi

Die hard

  • Berichten: 370
  • Geregistreerd: do 26 mei 2011, 14:07
  • Woonplaats: Noord-Holland

Re: Een paar probleempjes en vraagjes

Berichtvr 05 aug 2011, 16:36

:D "moeten" als in anders eindigt je hele motorkap verrot, of is het niet zo erg?

Heb je die kleur bruin nog in je spuiter zitten? :D Als ik nu in de hoek van motorkap kijk dus bumper, motorkap, zijscherm zie ik 3 kleuren bruin :D
Offline

Michiel

Professional Goud

  • Berichten: 5015
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 07:57

Re: Een paar probleempjes en vraagjes

Berichtvr 05 aug 2011, 16:44

Moeten is een groot woord maar wil je m netjes houden dan zou ik er wel wat aan doen.
Spuit is inmiddels schoon en heeft inmiddels al weer talloze kleuren gezien.
Motorkap spuiten en je bent een boel tintverschil kwijt ;)

Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron