Het is nu zo 24 nov 2024, 17:06

Oldtimers en Regeerakkoord

Al het nieuws wat te maken heeft met het rijden van een oude BMW (regels, belastingen etc)
  • Auteur
  • Bericht

MartinE34

Professional Zilver

Re: Oldtimers en Regeerakkoord

Berichtma 03 dec 2012, 09:40

Citaat:
Europeesche past autoverzekering oldtimers en youngtimers aan
Elk voordeel heeft zijn nadeel: door de toenemende populariteit van
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

MartinE34

Professional Zilver

Berichtma 03 dec 2012, 09:44

@Afgelopen jaren zijn er door de gunstige fiscale regels meer auto
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

graad

Professional Platina

Berichtma 03 dec 2012, 10:06

Nogmaals, ik vind t keimooi!! Een diesel of V8-V12 ergens inlepelen, petje af voor die mensen!!!echt,heb t blok gezien wat er bij haagie inligt(ja hoor,ken ook wel is positief zijn hoor haagie) en moet zeggen...net als t AFfabriek erin ligt!!!zo netjes! In duitsland moet alle modificatie op papier staan,moeten ze hier ook doen! Dan zijn alleen de echte PURISTEN er bij gebaat!!!een USA car is eclusief dankzij zn matching nrs,dus auomaat-schakel_achteras- motor-interieur-ect komt overeen!!!mijn alpina B10 zou ook afvallen,maar alles is origineel ALPINA en tijdsgericht! Op de 17 inch alpinas na!im engelend is t een stuk makkelijker,al heb je een winkelwagentje van de alberthein,met een rover V8 erin,hoppankenteken heb je!!
Maar hier in nederland kijken ze hoe ze werkende mens kunnen straffen en dergelijke!!en ja,de werkende liefhebber heeft een hobby,oldtimers,dus hoppa!!!en wat betreft grijskenteken,dat klopt,werd veelste veeel misbruik van gemaakt,en dan gaan ze t aanpakken..let maar op,de campers komen ook aan de buurt!!!
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

MartinE34

Professional Zilver

Berichtma 03 dec 2012, 10:24

@Maar hier in nederland kijken ze hoe ze werkende mens kunnen straffen en dergelijke!!en ja,de werkende liefhebber heeft een hobby,oldtimers,dus hoppa!!!en wat betreft grijskenteken,dat klopt,werd veelste veeel misbruik van gemaakt,en dan gaan ze t aanpakken..let maar op,de campers komen ook aan de buurt!!!

Het is met de oldtimer en camper regeling niet veel anders dan wat er met grijskenteken gebeurt is destijds hoor ,misbruik ,onterecht gebruik etc etc waar een regeling nooit voor bedoeld is /zou zijn

maar het is makkelijk om tezeggen ze hebben geld nodig terwijl ze ook geld mislopen omdat een grote groep misbruik/oneigenlijk gebruik maakt van een regeling en profiteren van fiscale voordelen ,ze moedigen het nog aan ook in bepaald opzicht dat is het ergste nog :evil:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

haagie2

Berichtma 03 dec 2012, 11:05

kijk is er wel in gezet een dikke diesel maar hij is wel een keuring ondergaan ,is niet diesel inlepelen door beun en rijden

staat echt op kenteken,dat nederland het belijd wel heeft dat ze eerst goed keuren is dat niet mijn pakkie aan
iedereen zal het doen als ie het kom om goedkoop te rijden,want anders konde ze ook wel zeggen autos zo oud pamatex (schrootbult op) koop maar een andere
bestonden er geen oldtimers denk je waarom duitsland blij waren dat ze ervan af waren

als betaald moet worden ja is niet anders

MartinE34

Professional Zilver

Berichtma 03 dec 2012, 12:24

Ja zoals alles in de wereld ,draaid het om de duit en de fluit :P

maar in DE kopen ze de echte mooie cq de originele gerestaureerde oldtimers weer terug ,de grootste gros troep hebben wij hier daar rijd de belasting vrije rijder mee!! of zometeen nog enkele liefhebbers :mrgreen:

ombouw prima maar voor driften en op circuit met een V8 /V10 oid prachtig :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

ErikAnton

Professional

Berichtma 03 dec 2012, 17:48

of ze nu hier of in Afrika rijden, milieu wordt er echt niet beter van, en daar was het toch om tee doen??

Echt niet om meer geld binnen te krijgen, want dit gaat ze flink geld kosten, let maar op.

Alle oldtimer bezitters, dus lees mensen met geld, houden hun geld in hun knip nu, wachten wat er komen gaat.

Zelf heb ik 4 oldtimers, betaal voor allen elk jaar de verzekering, apk en vele onderdelen( btw en invoer, soms ook de montage), laat het brandstofverbruik
maar achterwege voor elke hobby km, jaja wright). straks schors ik ze en wacht ik op betere tijden kost me geen drol meer. Rij toch meest op de motor.

Nou Martin het heeft lekker zin, maar als jij dat gelooft mag dat natuurlijk :)

Die verzekeringen gooien nu alvast de prijs omhoog, om straks het te kort aan verzeringen mee te compenseren, haha.

Zij komen er wel achter, helaas zijn wij dan onze passie kwijt. Wordt het misschien wel een blikken bootje waar ik mijn V8 in ga leggen :)

Robby

Master

Berichtma 03 dec 2012, 19:28

Wat een reacties weer,

"Een oldtimer is niet voor dagelijks gebruik" hoezo niet? waar staat dat? tis ook gewoon een auto, en die moet rijden.
"mensen die het voor anderen verpesten" wat een gelul, gewoon mazen in de wet, hadden ze veel beter over na moeten denken, ik heb in het verleden ook "grijs" gereden,
gewoon omdat het kon en mocht, ik ga toch niet zeggen van "o jee, ik heb helemaal geen eigen bedrijf, dan moet ik ook maar niet z
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

MartinE34

Professional Zilver

Berichtma 03 dec 2012, 20:10

ben met je eens dat de regelgevers niet verder kijken dan alleen de bedachte regel en niet de gevolgen op lange termijn
maar door de regel bedenkers die alleen regels bedenken en niet de gevolgen word er logischerwijs misbruik van gemaakt helaas !

maar van de oldtimer regeling was het de bedoeling dat er niet dagelijks gereden word/werd (dit begrip is uiteraard onbekend bij de MRB vrije rijder :mrgreen: ) ,het was meer voor liefhebbbers die cultureel erfgoed rijdend pleegden te houden zowel oude auto's als motoren en vrachtwagels daar waren er niet zo veel van en er word er zowiezo niet veel mee gereden totdat men massaal ging importeren dat waren ze even vergeten de dombo's en voor degene die niet wilde betalen maar wel veel wilde rijden was het de uitvinding!

tja het werd door de regelgever ook mogelijk gemaakt ,5jaar geleden heb ik al gezegd dat de oldtimer regeling net zo aan zijn einde zou komen als grijs kenteken destijds als ze niet zouden ingrijpen ,zie het relaas alom hier !

het fiscaal voordeel geven voor oudere auto's terwijl ze iedereen in een schone auto willen is gewoon van de zotte en zo tegenstrijdig ,het fiscaal voordeel geven voor mensen die zo'n boomschors willen rijden prima maar ook gewoon MRB heffen

mijn maakt het verder niet uit ik heb er drie en er kan er maar zo
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op di 04 dec 2012, 09:14, in totaal 2 keer bewerkt.
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

graad

Professional Platina

Berichtma 03 dec 2012, 20:21

sommige autos vallen in de catogorie,exclusief...en daar valt een 850i ook onder....
dus ook speciale verzekering...
en tja...ik vind t ook f*ck als de belasting er af gaat.maar in den haag beslissen ze t...dus ik laat mn hobby er niet onder lijden...maaar al die bullshit,van je oldtimer is geen drol meer waard....jaaaaaa die matzwarte rotte friekandelle zijn niks meer waard,maar geloof me..als je een mooie usa car....fiat....mini cooper, lelijke eend..mercedes.bmw of wat dan ook heb,blijft t GELD waard....
als er wat van de meeste liefhebbersautos kapot is,dan word da gemaakt....
als je een ford taunus matzwart van 500 euro hebt,en er komt 250 euro onkosten aan...denk je dat daar door de goeiekope matzwarte doordewintercrossende niet liefhebbende oldtimerfreak geld word in gestoken...nee dus!!!!!!!
bij ""onze bccc""usa club ook....heel de zomer op de blinke harley...zwinters word er een goedkope matzwarte auto aangeschaft,om voor de winter mee door te crosse....dat zijn geen liefhebbers :devily: :devily:

ik koop steeds een oldtimer bij,voor de winter...maar moet bijna perfect zijn..e.d zonder lpg....maar ze zijn zo mooi...dat ik ze wil ontzien van pekel en sneeuw.....ik koop geen goedkoop hokje voor de winter,dus word t toch een auto,waar ik somers en swinters mee kan rijden!!!!!
audi a8....
bmw e38
of iets dergelijks....
mn bmwees en mercury...voor de mooie ritjes,cq mooi weer!!!!!

maar na mijn mening zijn er teveel niet liefhebbers die toch de oldtimer heeft,om goedkoop,heel t jaar,van A naar B TE REIZEN.....
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

RobertF

Professional Goud

Berichtma 03 dec 2012, 21:02

ik heb winterbanden op mijn e23 ;)

Robby

Master

Berichtma 03 dec 2012, 21:13

Straks is mijn huis van `74 ook niet om dagelijks in te wonen, hahahaah, of een vrouw van boven de 50 niet meer dagelijks n**-en.
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

graad

Professional Platina

Berichtma 03 dec 2012, 21:57

alleen voor zomers dan :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

MartinE34

Professional Zilver

Berichtma 03 dec 2012, 23:40

Robby schreef:Straks is mijn huis van `74 ook niet om dagelijks in te wonen, hahahaah, of een vrouw van boven de 50 niet meer dagelijks n**-en.

vergelijking met het huis :?: een huis is om in te wonen voor je het nog niet begrijpt ongeacht de leeftijd :P

van de vrouw van 50 is het toch raadzaam om er twee van 25 erop na tehouden/bijtehouden indien dit nog mocht lukken :mrgreen: :lol:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

jeffreypico

Master

Berichtdi 04 dec 2012, 08:17

:D We hebben nu al een president voor nederland maar ik weet er een voor syrie :D

Robby

Master

Berichtdo 06 dec 2012, 09:09

Ik vind eigenlijk ook dat een auto is om in te rijden ongeacht de leeftijd. En dat van het huis was natuurlijk als grap bedoelt voor als je het niet begreep. :P
BMW 528i 1996
BMW 635 CSi 1984
Kawasaki ZX10 1989
BMW 525d high executive
Image

BM_Whale

Die hard

Berichtvr 07 dec 2012, 23:22

Gewoon beter controleren. Heftig rokende auto's horen niet op straat. (Geldt voor nieuwe gechipte auto's en oude rammelkisten). Daar hoeft niemand extra wetgeving voor te maken. De overheid moet zich veel meer richten op de handhaving.
En dat geldt voor veel meer: Rokende rammelende auto's, te hard rijden, agressief gedrag, rommel op straat gooien, en zo kan ik nog wel even verder schrijven.

Bij handhaving hoort ook een toets der kritiek, sluiten de wetten nog aan bij de tijd. Veranderd de balans, uitzoeken waarom en direct aanpakken.

MartinE34

Professional Zilver

Berichtvr 07 dec 2012, 23:56

zou bijna denken datje in het dagelijkse wets handhaver was :mrgreen: :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

pa633

Die hard

Berichtzo 06 jan 2013, 00:27

Wel.. Weekers had een mooi id.... 20-25 dagen kaart oid. Hoop dat het iets meer wordt dan dat.. Ben er al minimaal 1 kwijt voor de apk en onderhoud. Blijft er nog geen tien weekendjes per jaar over. Even lekker een stukje rijden kost je dan een dag.

Toch jammer dat de auto zo'n heerlijke melkkoe is....

pp!

Pro

Berichtzo 06 jan 2013, 15:26

ach, elke maand overschrijven naar m'n vrouw, en een maandje later weer terug..... :D :D :D
en waar LAAT je je auto gedurende die andere 340 dagen per jaar.... op straat??
en wat als je naar het buitenland gaat met je auto.???? ( zeg 2 maanden overlandtrip met m'n Land Rover ( ' 84-er :mrgreen: ) ) valt dat dan ook binnen of buiten die 25 dagen?
en wat als je je auto wel iedere dag wil gebruiken, betaal je dan die 340 dagen wel wegenbelasting??
en HOE controleren ze dat?
dit gaat er ook nie komen nie :roll: :roll: :D :mrgreen: :naughty:

ErikAnton

Professional

Berichtzo 06 jan 2013, 20:35

Dit kunnen ze wel wel.... via digiD ofzo, gewoon aan melden als je gaat rijden, een paar klikjes.

Er staat dat je 20 a 25 of a30 a 60 dagen mag rijden, dus stilstaan op de weg zal wel mogen denk ik...\
Anders parkeren we ze toch met zn allen bij Weekers op de oprit, iemand daar het adres van?? Hoop dat die man geen kinders heeft, die
zullen wel gepest worden met zo'n kloot, iig blij dat het mijn vader niet is, is ook wel weer een troost.

Na 25 dagen vakantie even naar huis dan samen met je vrouw, even overschrijven.... Btw dat vindt ik wel een hele goeie, want mag nu
mijn vader nog wel rijden met mijn auto, ok er gaat een dag af, maar mag dat? Overschrijven kost een tientje, als je hem 15 x overschrijft
per jaar naar vrienden/familie, mag je dus 300 dagen rijden voor 150

Daytonawim

Die hard

Berichtma 07 jan 2013, 19:14

Vanavond meer nieuws over een initiatief, hou het forum dus even scherp,in de gaten voor het beste resultaat !!!

RobertF

Professional Goud

Berichtma 14 jan 2013, 18:11

Ik kreeg deze nieuwsbrief vandaag

Alle steun hard nodig

Het lijkt erop dat de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers geen doorgang vindt. Niets is echter zeker. De gesprekken in Den Haag verkeren in een cruciale fase. Om een zo gunstig mogelijke regeling voor u als klassiekerliefhebber te bewerkstelligen, hebben wij uw steun hard nodig. Meld u daarom nu aan voor onze digitale nieuwsbrief, zodat wij u op de hoogte kunnen houden van de laatste ontwikkelingen.

http://www.knac.nl/2012/12/05/knac-peti ... -succes-2/

pp!

Pro

Berichtma 14 jan 2013, 23:55

klinkt goed toch? of interpreteer ik dit verkeerd?.....>

Het lijkt erop dat de voorgenomen afschaffing van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting (MRB) voor oldtimers geen doorgang vindt

voorgenomen afschaffing van vrijstelling geen doorgang.... is in mijn optiek dat het niet doorgaat, toch?? :roll: :mrgreen:

graad

Professional Platina

Re: Hoeveel E23

Berichtvr 18 jan 2013, 12:36

Hoorde vandaag weer een voorstel....autos die voor januari 2011 op kenteken zijn gezet...en toen 25 jaar oud waren,blijven in 2014 belastingvrij...autos daarna...rest belasting betalen per maand...
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
VorigeVolgende

Keer terug naar Ander belangrijk nieuws