Leuke aanwinst Riemer. Zag m laatst al staan. Zo op het oog een keurige wagen.vind m stoer met die zwarte niertjes en die knippers. Maar de velgen daarentegen zijn minder fraai, en ik mis de spoilerset die onder een IX hoort. Misschien maar beter zonder die sideskirts, heb je ook geen roest daar.
dat is het punt er zitten styling E30 velgen van een gewone E30 op met 14inch en ET35 deze velgen zijn volgens mij nooit geleverd voor een IX alleen de styling 5 velgen in 14inch ET45 en 15inch ET41voor IX
normaal bij standaard E30 is ET30 bij 14inch en ET24 bij 15 inch
hier hoort toch een M-Tech I bumperset op ? en volgens mij ook de ouwe koplampen alstie van 86 is
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
mijne was ook 86 smalle achterlichten en had oude koplampen zonder DE lenzen en M-Tech I ombouw set
de latere had dikkere achterlichten en DE koplampen en dikkere/kunstof bumpers ,zoals mijn M-Tech II en de 320i van 87 er bij stonden
De standaard op de iX gemonteerde bodykit is niet prominent aanwezig maar accentueert het bijzondere karakter van de viervoeter op een uiterst subtiele wijze. Je kunt er over discussi
MercedesBenz SLK 350 Volvo C30 T5 EXIT E23 735 iA Opalgrun EXIT E24 635 CSiA Opalgrun EXIT Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT Audi GT Coupe 2.2E EXIT Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT VOLVO C70 CC 2.4i Grijs VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT
Ik zou graag zo'n type 1 IX bodykit willen hebben, maar daar is bijna niet aan te komen. Tot die tijd laat ik de M-tech 2 dingen er wel op zitten.
Op die eerste foto lijkt het ook wel of de wielen te ver naar binnen zitten. De velgen die er nu op zitten hebben een ET-waarde van 47.
De TRX'n die er nu onder zitten vind ik super mooi, maar ja koop maar eens nieuwe banden en laat het nu zo zijn dat de banden behoorlijk op zijn en dat ie binnen afzienbare tijd naar de APK moet. Wat doe ik met die velgen? Ik vind het echt zonde om ze naar de oud-ijzer boer te brengen.
et 47 is echt te veel voor een e30. de IX van mijn ex schoonzus had er et30 onder en dan de kruisspaak 15 inch en was nog zat ruimte tussen spatbordrand en band. Et 24 zal echt wel gaan.
TRX I en II met ET22 zijn beide NIET gemaakt voor een E30 en al helemaal niet voor een IX volgens de velgen catalogus
Citaat: Because of the wider track of the 325iX, special wheels were fitted with the correct offset to compensate. Frustratingly, this means that the iX cannot use standard E30 wheels as they will scrub the arches. The correct offset for 325iX wheels is min. ET41.
Laatst bijgewerkt door MartinE34 op wo 14 jan 2015, 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.