Ik ben hier al een tijdje actief, maar nu moet het er toch even van komen. Ik ben Jeroen, 30 jaar en woon in Heerenveen. Vorig jaar heb ik een beetje impulsief een Bmw e23 732i uit 81 gekocht voor een heel zacht prijsje. Tevens ook mijn eerste Bmw. Het is een onverprutst exemplaar die flink wat TLC nodig heeft. Heb er al heel wat mechanisch aan gedaan / laten doen waaronder:
het complete remsysteem vernieuwd. (revisie alle remklauwen, nieuwe schijven, blokken en sensoren)
Sinds kort een compleet nieuwe uitlaat.
Bijna alle vloeistoffen (motorolie, automaatbak, remolie, koelwater, stuurbekrachtiging)
Alle slangen (lucht. benzine en koelwater)
motordempingsteunen, krukassensoren, bougies
Tellerkast werkend gemaakt. (zat overigens een verkeerde in waar Cees mij op attendeerde)
Alle elektrische ramen werken weer (was ook 1 vast geroest)
Nieuw kachelklephuis
Een goede koude lucht omloop zit er nu in
Hoedenplank opnieuw laten stofferen
Vers opendakrubber plus kofferbakrubber
Benzinetank opnieuw laten stralen en spuiten
Alle slangen vernieuwd van het ontluchtingstankje
En waarschijnlijk nog veel meer
Todo:
Auto compleet opnieuw laten spuiten. Deze heeft erg veel in de zon gestaan aangezien de hele lak verweerd is. Blanke lak laat los, krasjes her en der. Ook zijn de spatborden verroest en heeft ie een fikse deuk in de dorpel aan de bijrijderskant. Linker achterdeur is compleet doorgerot van onderen. Opendakje is de lak bijna helemaal weg. Voor de rest heeft ie eigenlijk weinig roest. Ook bij het reservewiel is het nog helemaal goed. Hele auto is ook al een keer getectyleerd geweest door de vorige eigenaar(s).
Bumper achter moet es een ander op, heeft ooit een deuk gehad waardoor die bumperrubbers aan de zijkanten niet helemaal goed meer zitten.
Nummerplaat voor zit niet helemaal goed, plastic plaatje waar hij op zit is aan beide kanten afgebroken. Andere bumper?
Stationair loopt hij nog niet helemaal perfect. Als hij goed warm is dan merk je het goed. Alsof ie een slag mist, auto schudt dan ook wat.
Heb nog wat last van trillingen bij bepaalde snelheden. Waarschijnlijk de cardanas, Hardy schijf of tussenlager.
Rechterachterlicht heeft een barst.
Velgen achter mogen wel een opknapbeurtje hebben.
2 schrale telefoonplaatjes:
Zoals je leest nog een hoop te doen.
het complete remsysteem vernieuwd. (revisie alle remklauwen, nieuwe schijven, blokken en sensoren)
Sinds kort een compleet nieuwe uitlaat.
Bijna alle vloeistoffen (motorolie, automaatbak, remolie, koelwater, stuurbekrachtiging)
Alle slangen (lucht. benzine en koelwater)
motordempingsteunen, krukassensoren, bougies
Tellerkast werkend gemaakt. (zat overigens een verkeerde in waar Cees mij op attendeerde)
Alle elektrische ramen werken weer (was ook 1 vast geroest)
Nieuw kachelklephuis
Een goede koude lucht omloop zit er nu in
Hoedenplank opnieuw laten stofferen
Vers opendakrubber plus kofferbakrubber
Benzinetank opnieuw laten stralen en spuiten
Alle slangen vernieuwd van het ontluchtingstankje
En waarschijnlijk nog veel meer
Todo:
Auto compleet opnieuw laten spuiten. Deze heeft erg veel in de zon gestaan aangezien de hele lak verweerd is. Blanke lak laat los, krasjes her en der. Ook zijn de spatborden verroest en heeft ie een fikse deuk in de dorpel aan de bijrijderskant. Linker achterdeur is compleet doorgerot van onderen. Opendakje is de lak bijna helemaal weg. Voor de rest heeft ie eigenlijk weinig roest. Ook bij het reservewiel is het nog helemaal goed. Hele auto is ook al een keer getectyleerd geweest door de vorige eigenaar(s).
Bumper achter moet es een ander op, heeft ooit een deuk gehad waardoor die bumperrubbers aan de zijkanten niet helemaal goed meer zitten.
Nummerplaat voor zit niet helemaal goed, plastic plaatje waar hij op zit is aan beide kanten afgebroken. Andere bumper?
Stationair loopt hij nog niet helemaal perfect. Als hij goed warm is dan merk je het goed. Alsof ie een slag mist, auto schudt dan ook wat.
Heb nog wat last van trillingen bij bepaalde snelheden. Waarschijnlijk de cardanas, Hardy schijf of tussenlager.
Rechterachterlicht heeft een barst.
Velgen achter mogen wel een opknapbeurtje hebben.
2 schrale telefoonplaatjes:
Zoals je leest nog een hoop te doen.