vooral tijdig je olie wisselen, ik zie soms blokken lngskomen dat lijken wel diesels die 4k achter hun kiezen hebben, das ook niet zo fijn voor je blokkie.
Ben benieuwd hoe de binnenkant van je kleppendeksel is. Meteen kleppen stellen en vergeet t ""sproeibuisje"" voor de olie niet te controleren. Mijne zat de laatste beetje verstopt
graad schreef:Ben benieuwd hoe de binnenkant van je kleppendeksel is.
Hoe bedoel je?
Mag normaal allemaal geen probleem zijn, heeft volgens de facturen 2800 kilometer geleden een groot onderhoud gehad bij een BMW garage waar de wagen 30 jaar lang is geweest en nieuw is gekocht.
Ik ben gewoon in t algemeen nieuwschierig naar de binnenkant van de kleppendeksels ivm zogenaamde smudge. Ik ververs om de 6000 km de olie en filter. Je moet niet met action olie 120.000 km gaan rijden denk ik.dan komt t niet goed
Ja ik hou je zeker op de hoogte. Nu normaal zou ik onderhoud doen op 5000 km maar ik haal amper 1500 km per jaar met mijn E23. Dus nu ga ik onderhoud doen VOOR de zomer en dan doe ik het elk jaar opnieuw.
Vandaag onderhoud gedaan: nieuwe bougies, nieuwe luchtfilter, nieuwe oliefilter, nieuwe brandstoffilter en 15 W 40 minerale Valvoline motorolie. De brandstoffilter was nog met datum 9/1984 !! Dus nog de eerste. Voor de rest alles eens goed nagekeken en alles ziet er prima uit. Zo kan ik weer een jaartje verder.