dan ga ik even uit van het geringe wrijvings verschil tussen een stalen velg en alu.velg met vet gemonteerd ,oftewel de stalen velg gaat niet zo vast zitten door roest als de alu.velg door coroderen tussen twee verschillende metalen dus stalen velg heeft altijd minder wrijving dan een vast gerot alu velg
Als het zo 'n gevaar voor de veiligheid zou zijn begrijp ik niet dat er hele volksstammen en heel veel (de meeste) garages dit ook gewoon doen en dat al jaren !en op andere onzinnige dingen met APK regels lopen te miauwen die totaal niets met veiligheid van doen hebben
En de kans dat het mis gaat zoals omschreven is net zo groot als dat ik hier in het dorp onder de tram kom dus ik smeer ze gewoon in want alu velgen na twee jaar los proberen te krijgen pffff
in mijn gehele auto verleden met rally rijden erbij geteld heb ik nog nooit iets meegemaakt ,wel dat er bouten niet goed (juiste NM)vast gedraaid waren of tekorte/telange of onjuiste bolling van de bouten gebruikt waren dan gaat er idd wel eens wat mis !
je kunt in theorie ook een beetje doorslaan zoals bij deze saab artikel schrijver !...de wrijving word door vet minder maar door ze wat vaster te draaien en de veiligheids marge valt het allemaal wel weer mee.......... juist ja
maar voor dat je er slape loze nachten van gaat krijgen, doe er dan vooral geen vet op is mijn tip indeze