Het is nu do 28 nov 2024, 09:22


M30 oliesproei buis modificatie

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

M30 oliesproei buis modificatie

Berichtdo 14 mei 2015, 15:58

86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: M30 oliesproei buis modificatie

Berichtvr 15 mei 2015, 11:27

Een onderschat probleem!!
Het is echt noodzakelijk elke keer dat de kleppen gesteld worden de buis te reinigen Als aan het einde geen olie meer komt dan krijgen de 1ste en de 6de tuimelaars geen smering meer, met als gevolg inlopen op de nokkenas en en in het slimste geval afbreken van de tuimelaar.

De meeste fouten worden gemaakt met het terugzetten. De banjo's worden te sterk aangedraaid waardoor ze dichtgedrukt worden of ze zitten te los waardoor de olie langs de banjo's weg lekt.
Gebruik bij montage nieuwe koperen ringen en boor de kop van de banjo door met een 1,5 mm boor en borg ze dan. Voorkomt loslopen en het risico van te vastdraaien.

Dit kan het gevolg zijn van een verstopte sproeibuis.

Image

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten

cron