Beste iedereen,
Mijn naam is Renier (hadden jullie vast niet gedacht ), ik kom uit Eindhoven en woon ook net buiten Eindhoven in Waalre. Eerlijk gezegd heb ik naast dat ik voor mijn werk wel eens vaker met een oudere BMW rond reed (met verschrikkelijk veel op de teller maar liep en reed altijd goed) en mijn vader in een BMW rond rijd die ik samen met hem ben gaan uitzoeken en die ik ook zelf onderhoud (plus nog een andere die ik deels onderhoud), zelf nog nooit een BMW gehad. Ook is mijn oud oom die ik vaker zie, omdat hij de enige automonteur in de familie is op mij na, altijd al een enorme fan van BMW (zeker nu nog steeds) en al pak hem beet ongeveer 50 - 60 jaar monteur.
Wel heb ik een auto die (het is maar hoe je het wil zien) enigszins verwant is aan BMW, en door het Oost-Duitse gedeelte van de na oorlogse BMW fabriek en mensen gemaakt was, hun eerste eigen ontwerp auto met techniek toch gebaseerd op BMW techniek nadat ze geen BMW's meer mochten blijven maken i.v.m. het West-Duitse BMW. Dit is de Wartburg 311 (mijne is de Wartburg 1000 variant uit 1965 met zoals de naam suggereert een 1.0L twee-takt motorblok inplaats van 900cc). De bodem is gelukkig ook overal keihard zonder plekjes en professioneel behandeld geweest en de wagen loopt als een zonnetje, papieren zijn ook in orde, heeft alleen vooral cosmetisch nog aandacht nodig.
De Wartburg toen en nu:
Nu (voor en na een poetsbeurt):
Echter ben ik zelf op zoek naar een klassieker waar ik goed mee kan rijden, niet dat met mijn Wartburg niet te rijden valt maar het blijft naar mijn mening echt een auto puur voor iemand die er van houd om af en toe die beleving mee te kunnen maken zo op z'n tijd (al zijn er zeker mensen die, ook met de latere Wartburgs vooral, er vrij vaak tot zelfs dagelijks mee rijden). En het is overigens ook zeker niet zo dat ik iemand ben die daar niet van houd, zeer zeker niet, maar ook ik moet keuzes maken en daarom had ik de beslissing gemaakt om de Wartburg wel te nemen (redden eigenlijk, stond na overlijden van de vorige eigenaar zeer ongunstig buiten maar wat te staan langs een weiland) en er voor te zorgen dat deze onderhuids in orde is en de weg op mag, alvorens er zelf een paar ritjes mee te maken en daarna het liefst door te verkopen aan iemand die hem echt helemaal naar eigen zin zou kunnen en willen restaureren. Met alle individuele wensen die daar zo vaak bij komen kijken kan ik dat dan ook beter aan diegene zelf over laten vind ik, als ik het zou doen is dan ook nog eens wel zonde aangezien ik hem verkoop.
Ok
Mijn naam is Renier (hadden jullie vast niet gedacht ), ik kom uit Eindhoven en woon ook net buiten Eindhoven in Waalre. Eerlijk gezegd heb ik naast dat ik voor mijn werk wel eens vaker met een oudere BMW rond reed (met verschrikkelijk veel op de teller maar liep en reed altijd goed) en mijn vader in een BMW rond rijd die ik samen met hem ben gaan uitzoeken en die ik ook zelf onderhoud (plus nog een andere die ik deels onderhoud), zelf nog nooit een BMW gehad. Ook is mijn oud oom die ik vaker zie, omdat hij de enige automonteur in de familie is op mij na, altijd al een enorme fan van BMW (zeker nu nog steeds) en al pak hem beet ongeveer 50 - 60 jaar monteur.
Wel heb ik een auto die (het is maar hoe je het wil zien) enigszins verwant is aan BMW, en door het Oost-Duitse gedeelte van de na oorlogse BMW fabriek en mensen gemaakt was, hun eerste eigen ontwerp auto met techniek toch gebaseerd op BMW techniek nadat ze geen BMW's meer mochten blijven maken i.v.m. het West-Duitse BMW. Dit is de Wartburg 311 (mijne is de Wartburg 1000 variant uit 1965 met zoals de naam suggereert een 1.0L twee-takt motorblok inplaats van 900cc). De bodem is gelukkig ook overal keihard zonder plekjes en professioneel behandeld geweest en de wagen loopt als een zonnetje, papieren zijn ook in orde, heeft alleen vooral cosmetisch nog aandacht nodig.
De Wartburg toen en nu:
Nu (voor en na een poetsbeurt):
Echter ben ik zelf op zoek naar een klassieker waar ik goed mee kan rijden, niet dat met mijn Wartburg niet te rijden valt maar het blijft naar mijn mening echt een auto puur voor iemand die er van houd om af en toe die beleving mee te kunnen maken zo op z'n tijd (al zijn er zeker mensen die, ook met de latere Wartburgs vooral, er vrij vaak tot zelfs dagelijks mee rijden). En het is overigens ook zeker niet zo dat ik iemand ben die daar niet van houd, zeer zeker niet, maar ook ik moet keuzes maken en daarom had ik de beslissing gemaakt om de Wartburg wel te nemen (redden eigenlijk, stond na overlijden van de vorige eigenaar zeer ongunstig buiten maar wat te staan langs een weiland) en er voor te zorgen dat deze onderhuids in orde is en de weg op mag, alvorens er zelf een paar ritjes mee te maken en daarna het liefst door te verkopen aan iemand die hem echt helemaal naar eigen zin zou kunnen en willen restaureren. Met alle individuele wensen die daar zo vaak bij komen kijken kan ik dat dan ook beter aan diegene zelf over laten vind ik, als ik het zou doen is dan ook nog eens wel zonde aangezien ik hem verkoop.
Ok
Laatst bijgewerkt door Renier op do 25 jun 2015, 15:09, in totaal 5 keer bewerkt.