Het is nu do 28 nov 2024, 11:41

zal je maar gebeuren...

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

graad

Professional Platina

zal je maar gebeuren...

Berichtza 27 aug 2016, 16:47

http://www.ed.nl/regio/valkenswaard-e-o ... -1.6298261

Als je zoon auto koopt..kun je ook wel transport regelen neem ik aan..
denk zelf...te zware rolls...op te lichte aanhanger..achter een auto met max trekgewicht..
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Peter E12 525

Master

Re: zal je maar gebeuren...

Berichtza 27 aug 2016, 19:00

Een Range Rover van dit type mag meestal gewoon 3500Kg trekken. Dat zal het wel niet geweest zijn.

het gewicht van de aanhanger doet er niet toe. Als deze maar het juiste laadvermogen heeft om de Rolls te mogen vervoeren.

Persoonlijk denk ik te hoge snelheid en geen ervaring.
Ford Mustang 289Ci coupe 1965
BMW 525 E12 Kashmir metallic 1979

RobertF

Professional Goud

Berichtza 27 aug 2016, 23:54

Heeft waarschijnlijk met zijn telefoon zitten spelen en is toen in de berm terecht gekomen Dat trek je er niet meer uit

40 jaar geleden gebeurde dat een kennis van mij met een Opal manta waar een aanhanger met een Citroen traction opstond Te hard, slingeren en de traction op zijn dak.

riemer

Professional

Berichtzo 28 aug 2016, 05:04

Het kan soms raar gaan met een autoambulance. Iets verkeerd beladen, hobbel in de weg of spoorvorming en je kan hem zomaar kwijt zijn.
Op wat slinger acties na, is me dit nooit overkomen overigens, maar ik ken het gevoel. :pray:

Ik denk dat Graad wel eens gelijk kon hebben, dat die Rolls i.c.m aanhanger eigenlijk iets te zwaar is voor de Range Rover.
Hij mag wettelijk dan wel 3500kg trekken, maar is dat ook verstandig?

Eeuwig zonde dit.... :o
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 28 aug 2016, 08:54

Ik kreeg van een bevriende garage een aanhanger mee om mijn Jaguar XK te halen 12 jaar geleden Auto nog niet verzekerd op de aanhanger
Op de brug bij Geldermalsen krijg ik een klapband van de aanhanger Daar kun je niet stil gaan staan dus langzaam de eerste afrit genomen. Door de klap was het spatbord van de aanhanger omhoog geduwd 2 cm langs de carrosserie van de XK
ANWB gebeld en die met mijn vrouw en wiel naar een bandenfirma Ik heb intussen het spatbord gedemonteerd.
Na reparatie weer op weg richting zuiden

Bij Nederweert schakelt mijn Chevy die op de cruise control terug, vreemd want het was een vlakke weg
Ik kijk in mijn spiegel en zie dat de linker achterband leeg is en stuur meteen naar de vluchtsrook en klabam weer een band kapot
Stond ik daar 'savonds om 8 uur met links twee banden kapot

De ANWB gebeld en die zeiden heeft geen zin om te komen want alle bandenfirmas zijn dicht Ik kan hier moeilijk blijven staan!!!

ANWB komt toch

De man zegt, loopt de Jaguar, ja die loopt Dan rij hem van de aanhanger en dan leg ik

graad

Professional Platina

Berichtzo 28 aug 2016, 09:10

En zo gebeurt t vaak inderdaad.
Maar laten we wel zijn,als ik 150.000 of meer uitgeef voor een klassieker,dan laat ik zoon auto toch transporteren...dan heb je geen gezeik,treft t je geen blaam als er wat gebeurt ect.

Zonde van de auto's,maar ik ken de weg,kom er elke dag,je zal er maar fietsen..... :crybaby:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

alpinac1

Die hard

Berichtzo 28 aug 2016, 19:43

Ik heb een transportbedrijf. Ik heb te maken met veel banden en zware gewichten. Ook voor aanhangwagens geldt dat de banden op maximaal gewicht berekend moeten zijn. En dus geen low budget banden op je auto ambulance. Dat geldt ook voor de goedkope chinese merkbanden. Er zullen best goeie tussen zitten, maar ik hoef ze niet. Ik zie bij vrachtwagens, en ook bij caravans, heel veel klapbanden. Veel meer als vroeger. Dat zien jullie misschien ook wel. Dat komt absoluut door de goedkopere bandenmerken. Dat kan hier ook de oorzaak zijn.

RobertF

Professional Goud

Berichtzo 28 aug 2016, 21:24

Toen ik die aanhanger leende vroeg de garagehouder hoe zwaar de auto was. Naderhand denk ik dat hij geweten heeft dat die banden het gewicht misschien niet aankonden, leuk als iemand je zo de weg opstuurt. :angry:

alpinac1

Die hard

Berichtma 29 aug 2016, 18:49

Dat bedoel ik Robertf

Keer terug naar Allerlei