Het is nu ma 23 sep 2024, 15:38


BMW e23 735i

Plaats hier je artikelen die je aanbied
  • Auteur
  • Bericht
Offline

Wei

Nieuw

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 12 aug 2016, 14:28

BMW e23 735i

Berichtma 29 aug 2016, 17:44

Beste Forumleden,

Ik heb een account gemaakt op dit forum om een e23 te laten zien aan jullie welke ik van plan was op te knappen. Helaas was mijn eerste post een vraag over hoe ik het best om kan gaan met een defect motorblok... Geen goede start. Dit is ook de reden dat de eigenaar heeft besloten te kijken wat hij nog kon krijgen voor de auto. Het is niet mijn auto, maar van een goede kennis.

Ik heb de bimmer naar de lokale autogarage gebracht voor een diagnose. In eerste instantie dachten we iets simpels als geen vonk of geen brandstoftoevoer. na een hoop zoekwerkt tot de conclusie gekomen dat cilinder 3 en 6 lek zijn. Dit betekent dat het blok dus open moet of vervangen moet worden. 2 klusjes die ik niet zelf kan wegens:
1. te weinig sleutel ervaring
2. Materiaal tekort (voornamelijk brug)
3.Kosten, kosten, kosten. Mijn stufi voldoet helaas niet.

Ik zit geloof ik wel op het goede forum wat betreft liefhebbers en hobbyisten, dus hoop ik dat de auto een ander kan blij maken.

De auto zelf is orgineel (en op kenteken) een e23 732i A. Deze is gebruikt door de huidige eigenaar als werkpaard, want lekker wat vermogen en met de trekhaak kon hij 1600 kg meetrekken. Heerlijk ruime bak dus het was de pakezel van zijn bolides. Ik zag het meer als prachtige oldtimer en kwam tot een overeenkomst dat ik er mee mocht rijden en aan opknappen wat ik wilde, omdat hij bij hem meer stilstond dan reed. Ik heb al eens een veerpoot vervangen RV want deze was doorgezakt ( en heeft de winterband beschadigd). Ik heb toen een nieuwe veerpoot gekocht, nietwetende dat de ABS er dus vast op zit. Er hangt nu een sensor los en de ABS werkt niet , met lampje op de dash als gevolg. Ik heb daar inmiddels al een nieuwe veerpoot met ABS, en een set prachtige velgen voor aangeschaft. helaas ging hij een week later deaud.

Verder kan ik kort nog de 'major' kwalen opnoemen
- Beginnende roestvorming op deur en skirts ( soms weg te poetsen en oppervlakkig, andere spuitwerk), bodem is hard.
- Interieur is uitgewoond, heeft aandacht nodig
- Kachelblazer werkt alleen op voorruit en warm ( precies wat je nodig hebt toch?!)
- Centrale vergrendeling doet raar en sluit niet alle deuren tegelijk af.

Verder zijn er nog wat kleinere dingen maar ik heb geen zin om ieder kwaaltje in een lijst te zetten.
Kortom: Hobby auto.

op de teller staat 184000 maar of deze klopt weet ik niet.

Ik vind het jammer dat ik hem weg moet doen maar ik kan het zelf allemaal niet bekostigen.. :crybaby:

Ik ben benieuwd wat er nog voor te krijgen is, als het bedrag niet voldoet en een motorwissel laten doen toch gunstiger is, wordt dit de oplossing. Desnoods waag ik mezelf er toch aan op een creatieve manier.

FOTO'S: (met zijn aardsrivaal)

http://www.autojunk.nl/2016/07/rivalen-zij-aan-zij
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23605
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: BMW e23 735i

Berichtma 29 aug 2016, 19:24

Doe mij de MB maar..daar bied ik 3000
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BMW e23 735i

Berichtma 29 aug 2016, 20:48

Wat betekent cilinder 3 en 6 lek??? heb je de kleppen gesteld voordat je de compressie mat?
Heb je compressie gemeten dynamisch en statisch en met olie op de zuiger?

@Graad
misschien is dit iets
http://www.ebay.co.uk/itm/MERCEDES-500- ... Sw3ydVwLlV
Offline

Wei

Nieuw

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 12 aug 2016, 14:28

Re: BMW e23 735i

Berichtdo 01 sep 2016, 06:11

De monteur heeft druk op zuigers gezet (cilinderlekkage test) en druk gaat weg via zuigers naar carter. Kleppen hebben gewoon speling. Heb geen lekkage naar inlaat/uitlaat
Offline

RobertF

Professional Goud

  • Berichten: 7312
  • Geregistreerd: za 21 feb 2009, 16:10
  • Woonplaats: Z-Limburg

Re: BMW e23 735i

Berichtdo 01 sep 2016, 08:19

Kleppen kunnen wel gewoon speling hebben maar dat wil niet zeggen dat ze niet kunnen lekken. Een "'natte" test kan daar meer duidelijkheid geven.
Offline

Wei

Nieuw

  • Berichten: 7
  • Geregistreerd: vr 12 aug 2016, 14:28

Re: BMW e23 735i

Berichtvr 16 sep 2016, 10:17

Bedankt voor de tips en hulp. Hij is ondanks alles toch verkocht. :cry:

Keer terug naar Aangeboden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten

cron