Robby schreef:Ik heb gehoord dat je dit jaar geen automatisch verzoek meer krijgt voor de overgangsregeling, en dat je het dus zelf aan moet vragen, ook al doe je vanaf het begin al mee.
Robby schreef:Als je inderdaad nu voor het eerst wilt meedoen aan de overgangsregeling moet je dat aanvragen, dat wist ik, maar voorgaande jaren kreeg ik aan het eind van het jaar de acceptgiro op de mat van 121 euro,
en nu hoor ik dus berichten dat dat niet meer gaat gebeuren, en dat je het voor 2017 zelf moet aanvragen.
Of dit nu echt zo is, daar kan ik niks over vinden bij de belastingdienst.
Ik ben altijd buitengewoon sceptisch over dergelijke "verhalen" (voor de zekerheid: ik bedoel dat natuurlijk niet persoonlijk tegen jou Robby!
).
Maar zulke vage verhalen verspreiden zich tegenwoordig zo snel, zonder dat iemand nog een bron checkt (kijk maar naar al die "post dit op je Facebook anders gaat je account dicht" rommel op Facebook). Dat je er niets over terug kan vinden op de website van de belastingdienst zegt eigenlijk al genoeg.
1. Als ik met mijn gezond verstand nadenk, dan kan het ècht niet dat de belastingdienst iets dergelijks zou uitvoeren. Je moet je even voorstellen dat alle oldtimer-bezitters van Nederland opeens, onaangekondigd, een acceptgiro voor het volledige tarief op de mat ontvangen. Het zou extreem naief zijn van de belastingdienst als ze denken dat iedereen dat zonder morren zomaar accepteert en betaalt.
2. Er is maar 1 instantie die hier opheldering over kan geven en dat is de belastingdienst zelf. Vage verhalen op internet zou ik zeer zeker niet zomaar geloven. Even de belastingtelefoon bellen voor opheldering dus!