Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
di 24 jan 2017, 12:01
Vandaag heeft paul even een compressie testje gedaan van mijn 2.0 van mijn e30.
Mijn M20B20 loopt fantastisch...en zo ook de waardes..
6x12.3!!
Ben weer een blij mens
di 24 jan 2017, 14:12
Super! Geen zorgen wat dat betreft dus
di 24 jan 2017, 16:21
Nee..gelukkig niet
di 24 jan 2017, 16:26
Nou turbo erop, kompressor erbij en blazen maar.
di 24 jan 2017, 17:52
Dan is ie zo kapot met die compressie.
di 24 jan 2017, 17:56
Er komt geen turbo op!
di 24 jan 2017, 18:55
Nee moet je ook niet doen.!
Hou er zelf ook niet van dat geblaas en gefluit.
Atmosferische motor loopt het mooist naar mijn mening.
Maar met deze compressie moet het toch geen probleem zijn om er een turbo op te plaatssn.?
di 24 jan 2017, 21:23
@ Martijn,
De compressieverhouding van een normale motor is ongeveer 9,5 of 10 :1
Een benzine turbo zit zo rond de 8:1.
Hogere compressie is meer warmte ontwikkeling + een turbo is nog meer warmte ontwikkeling. En dan gaat ie stuk
di 24 jan 2017, 21:26
Dan zal ik de mijne is wa afrakken...dat die wa minder compressie heeft dan..mijn e23 zat rond de 10,5 en 11 geloof ik
di 24 jan 2017, 21:29
Ok ik dacht juist des te meer compressie des te meer druk je ook op de turbo krijgt.
Maar dan krijgen je kleppen natuurlijk ook op zijn donder.!
Graad zijn benzine zit op 12.3, is dat niet hoog dan, gezien het toch al een vrij oude motor is.?
di 07 feb 2017, 05:49
of het metertje is kapot, dat kan ook !
di 07 feb 2017, 17:51
Graad heeft de compressie laten meten. De meter geeft de druk in Bar. Dat heeft niets met de compressieverhouding te maken. Door de meting kun je eventuele slijtage bepalen, hoe hoger de druk, en hoe langer deze blijft staan des te beter is de conditie van de motor.
De BMW van Graad heeft een compressieverhouding van 10,0 :1. De 745i heeft een compressieverhouding van 8:1
do 09 feb 2017, 20:21
Bij een compressieverhouding van 1:8 hoort een meting van 10.5 bar.
Bij een compressieverhouding van 1:10 hoort een meting van 13.5 bar.
Als je twijfelt over je zuigerveren afdichting kan je een paar druppeltje olie in de cylinder doen, dan opnieuw meten.
Valt de meting hoger uit dan zweet je wat compressie langs de zuigerveren.
Veranderd er niets, dan lekt er iets weg langs de (vervuilde) kleppen.
Heb je een veel te hoge meting, dan bestaat de kans dat er veel afzetting op de cylinderkop, zuiger er kleppen zit.
Meting bij warme motor, alle bougie's er uit en gasklep op max open, dikke accu er bij.
Bij voorkeur eerst je kleppen stellen.
Normaal zal je je max druk hebben tussen de 5 en 8 compressieslagen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.