Ik rijd sinds 4,5 jaar met een E23 735i van 1985 als dagelijkse wagen.
Een +- 10.000 km per jaar, gekocht van de 2de eigenaar, indertijd 140.000 km's (heeft nog te koop gestaan op het e28 forum).
De wagen gaat nu richting de 195.000 km's.
Sinds de aankoop heb ik er een LPI installatie laten inbouwen, deze bolt echt super!
Opties:
Type code: 6861
Model: 735 I (EUR)
E-F-R series: E23
Series: 7
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M30
Displacement: 3.50
Power: 0 (0 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 139 - BRONZITBEIGE METALLIC
Upholstery code: 1985-09-24
Prod.date: 0810867 6861 139 0205 7' E23
-
S200 without catalytic converter
S290 BMW light-alloy wheel star spokes 44
S314 Door mirror, driver lock, heated
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410 Window lifts, electric, front
S415 Sun-blind, rear
S427 WARNDREIECK MIT HALTERUNG
S458 Electr. front seat adjustment
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S667 Radio BMW Professional RDS
S680 Radio antenna, manual
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI
+ retrofit oem cruisecontrol nageplaatst
Vrij mooi uitgeruste 7 serie in ieder geval!
Alles functioneerd ook perfect!
Voor de rest zijn er een toch wel een aantal zaken aan gedaan:
- nieuwe radiator
- nieuwe koelslangen
- nieuwe koelslangen naar versnellingsbak
- nieuwe bobine
- nieuwe viscokoppeling
- ophanging vooraan aangepakt
- injectoren ultrasoon gereinigd
- kriksteunen en wielranden nagekeken en bijgewerkt
- BMW style 5 type 2 velgen
- nieuwe silentblocks achteraan
- elke 10.000 km nieuwe olie, kleppen gesteld en bougies verwisseld
- lende van de bestuurdersstoel vervangen door 2de hands leder uit een andere E23 en het leder volledig behandeld
- tellerbakrevisie door ivo christov
- volledig nieuwe versnellingsbak van BMW, origineel, zit er nog geen 10.000 km onder
lang verhaal kort waarom deze is vervangen: in de garage is de oude stuk gegaan door het testen van de viscokoppeling, gas geven in P stand. Hierdoor is er een spiksplinternieuwe onder gekomen door de verzekering en kleine bijdrage door mezelf.
- ik ben waarschijnlijk nog een aantal dingen vergeten te noteren
Ik heb alles wat er aan onderhoud is volledig gedocumenteerd met foto's en facturen.
Foto's kan je hier zien:
https://www.flickr.com/photos/oxford_gr ... 055441628/
Mijn vraag is, wat is deze auto +- waard?
Ik heb een E32 735i op het oog als nieuwe daily en ik geraak er niet uit wat ik met deze moet doen,
hier staat nog een E28 520i, gekocht van eerste eigenaar, super staat met lage km-stand, het was
mijn eerste auto en die doe ik zeker niet weg.
Ikzelf ben aan het twijfelen op de E23 te verkopen of te houden, op dit moment kan ik er geen afstand van doen
maar 3 auto's is misschien wat teveel omdat ik zo al weinig tijd heb om met de E28 te rijden.
Bij deze is het dus een beetje een interessepeiling, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.
Als dit niet in deze sectie thuishoort dan hoor ik het graag!
Een +- 10.000 km per jaar, gekocht van de 2de eigenaar, indertijd 140.000 km's (heeft nog te koop gestaan op het e28 forum).
De wagen gaat nu richting de 195.000 km's.
Sinds de aankoop heb ik er een LPI installatie laten inbouwen, deze bolt echt super!
Opties:
Type code: 6861
Model: 735 I (EUR)
E-F-R series: E23
Series: 7
Type: LIM
Steering: LL
Doors: 4
Engine: M30
Displacement: 3.50
Power: 0 (0 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 139 - BRONZITBEIGE METALLIC
Upholstery code: 1985-09-24
Prod.date: 0810867 6861 139 0205 7' E23
-
S200 without catalytic converter
S290 BMW light-alloy wheel star spokes 44
S314 Door mirror, driver lock, heated
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410 Window lifts, electric, front
S415 Sun-blind, rear
S427 WARNDREIECK MIT HALTERUNG
S458 Electr. front seat adjustment
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S667 Radio BMW Professional RDS
S680 Radio antenna, manual
S979 VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI
+ retrofit oem cruisecontrol nageplaatst
Vrij mooi uitgeruste 7 serie in ieder geval!
Alles functioneerd ook perfect!
Voor de rest zijn er een toch wel een aantal zaken aan gedaan:
- nieuwe radiator
- nieuwe koelslangen
- nieuwe koelslangen naar versnellingsbak
- nieuwe bobine
- nieuwe viscokoppeling
- ophanging vooraan aangepakt
- injectoren ultrasoon gereinigd
- kriksteunen en wielranden nagekeken en bijgewerkt
- BMW style 5 type 2 velgen
- nieuwe silentblocks achteraan
- elke 10.000 km nieuwe olie, kleppen gesteld en bougies verwisseld
- lende van de bestuurdersstoel vervangen door 2de hands leder uit een andere E23 en het leder volledig behandeld
- tellerbakrevisie door ivo christov
- volledig nieuwe versnellingsbak van BMW, origineel, zit er nog geen 10.000 km onder
lang verhaal kort waarom deze is vervangen: in de garage is de oude stuk gegaan door het testen van de viscokoppeling, gas geven in P stand. Hierdoor is er een spiksplinternieuwe onder gekomen door de verzekering en kleine bijdrage door mezelf.
- ik ben waarschijnlijk nog een aantal dingen vergeten te noteren
Ik heb alles wat er aan onderhoud is volledig gedocumenteerd met foto's en facturen.
Foto's kan je hier zien:
https://www.flickr.com/photos/oxford_gr ... 055441628/
Mijn vraag is, wat is deze auto +- waard?
Ik heb een E32 735i op het oog als nieuwe daily en ik geraak er niet uit wat ik met deze moet doen,
hier staat nog een E28 520i, gekocht van eerste eigenaar, super staat met lage km-stand, het was
mijn eerste auto en die doe ik zeker niet weg.
Ikzelf ben aan het twijfelen op de E23 te verkopen of te houden, op dit moment kan ik er geen afstand van doen
maar 3 auto's is misschien wat teveel omdat ik zo al weinig tijd heb om met de E28 te rijden.
Bij deze is het dus een beetje een interessepeiling, ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.
Als dit niet in deze sectie thuishoort dan hoor ik het graag!