RobertF schreef:@Graad, voor nieuwe remklauwen moet je diep in de buidel tasten, bovendien is alleen nog maar links te krijgen.
Ik denk niet nodig, laat ze hier reviseren dan weet je dat het goed gebeurd is.
https://ccparts.nl/M.b.t. het scheiden van remklauwen, in de revisiesets zitten alleen de seals voor de zuigers. Bij ATE worden de remklauwen na montage op 300 bar getest. Als de cilinders zo gecorrodeerd zijn dat je de klauwen moet scheiden dan gooi ze liever weg. nieuwe zuigers zijn te krijgen
Bij elke revisie set die ik gekocht heb zitten de ringetjes voor binnenin er bij.
De zuigers die BMW gebruikte zijn doorgaans erg goed van kwaliteit. Ik heb er zelden 1 moeten vervangen.
Vaak zit het vast door vuil en aangekoekt/ roest op de rand van de klauw.
De zuigers zelf kunnen dan net niet langs het randje.
Bij mijn e12 M535i ben ik er bijna aan toe, ik zal dan wat foto’s schieten.