Het is nu zo 24 nov 2024, 22:24


Drukregelaar injectiesysteem

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht
Offline

hapklaar

Nieuw

  • Berichten: 73
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 22:12
  • Woonplaats: Groningen

Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 15:49

Zojuist even bezig geweest met de benzine toevoer. Een nieuw stuk benzineslang bleek gescheurd te zijn, ik denk door veel te hoge druk. Ik begrijp dat de drukregelaar (nr. 3 hieronder) verantwoordelijk is voor terugloop van benzine wanneer de druk boven de 3 bar komt.

Nadat ik het stuk slang vervangen had, was er geen terugloop uit de drukregelaar. Wel zag ik wat benzine sijpelen uit de aansluiting nr.11 naar de koudstart injector op de tekening. Volgens mij duidt dit op veels te hoge druk.

Hoe werkt deze drukregelaar? Zou deze gewoon open moeten gaan bij een druk hoger dan 3 bar, of speelt de vacuumaansluiting hierbij nog een rol?

Afbeelding
'85 735i
Offline

hapklaar

Nieuw

  • Berichten: 73
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 22:12
  • Woonplaats: Groningen

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 16:34

yess! Twee vliegen in 1 klap :) Het inlaatspruitstuk heeft 3 vacuumaansluitingen. Hiervan worden er bij mij maar twee gebruikt: 1 voor de drukklep hierboven en 1 voor de regeling van de kleppen in het dashboard. Nou raden jullie het misschien al, lieve kijkbuiskinderen. De derde aansluiting lag gewoon open rustig lucht aan te zuigen, waardoor er blijkbaar niet genoeg vacuum werd opgebouwd voor de drukregelaar. Na afsluiten van het derde vacuumpunt, was dit opgelost. En de motor loopt ineens ook een stuk rustiger op LPG :)
'85 735i
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 16:50

:clap: :clap: :clap:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

hapklaar

Nieuw

  • Berichten: 73
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 22:12
  • Woonplaats: Groningen

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 17:29

Uiteindelijk zelfs 4 vliegen in 1 klap, benzinelucht tijdens het rijden is verdwenen en hij loopt nu eindelijk ook goed op benzine.

Het is net of ik een heel andere auto rijd nu, wat een power op benzine hah! En er pas achter komen na een jaar!

Ieder voordeel hep z'n nadeel, ik ben bang dat ik nu een stuk vaker euro95 moet tanken, dit is veel te leuk zo. LPG is ineens best sloom! ;)
'85 735i
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 19:45

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lpg sloom :mrgreen: :mrgreen: :clap: :clap:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

hapklaar

Nieuw

  • Berichten: 73
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 22:12
  • Woonplaats: Groningen

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 19:49

Hahah noten op jouw zang geloof ik :)
'85 735i
Offline

graad

Professional Platina

  • Berichten: 23606
  • Geregistreerd: wo 18 feb 2009, 08:37
  • Woonplaats: helmond

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtzo 21 jun 2009, 19:56

:oops: :oops: 8-) :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28
Offline

ErikAnton

Professional

  • Berichten: 1726
  • Geregistreerd: do 27 mei 2010, 19:56

Re: Drukregelaar injectiesysteem

Berichtza 17 jul 2010, 07:17

euro95 of 98?
loodvervanger of niet??

Heb er inmiddels zoveel over gelezen en nu weet ik het al helemaal niet meer.....


Wie wil het mij vertellen?

Keer terug naar Motorisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 68 gasten

cron