Het is nu wo 26 feb 2025, 20:46

Pas op voor oplichters !! Nigerian Scam !!

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

BMWim

Moderator

Pas op voor oplichters !! Nigerian Scam !!

Berichtza 03 okt 2009, 15:48

Hallo,

Ik wilde jullie graag waarschuwen voor het volgende. Er worden auto's op internet aangeboden die VER ONDER DE MARKTPRIJS liggen. Volgende voorbeeld

Ik zag deze auto http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=hrxlvaadf4g op internet, via een andere advertentie, staan voor EUR 3900.-.
Dezelfde auto/foto's. Ik vond dat vreemd en besloot de adverteerder te e-mailen.
Tegelijkertijd heb ik de rechtmatige eigenaar Carlo van Krey ( die hier trouwens NIETS mee te maken heeft !!)
te bellen. Hij zei dat ie het ook niet snapte, want deze auto moet dus EUR 22.500 opbrengen.

Tot mijn grote verassing kreeg ik deze mail vandaag :

Hello,

Thank you for writing me. The car is in great working condition, has no scratches or dents, never been involved in any kind of accidents.

The car interior is impeccable (I do not smoke). The engine works perfectly. I can assure you that the car is full operational. The car has all the revisions made at an authorized service.

I just moved back from Holland to United Kingdom after i worked in your country for a time.

I have tried to sell it in England, but it is very difficult to sell it here due to the fact that it has the steering wheel on the left side (in England the cars have the steering wheel on the right side ).

I also tried to sell it to a local dealer but the price that they are offering to me is too low. I have decided to sell the car to a Netherlands person because the car is still registered in Netherlands and has Netherlands documents (plate number and also Netherlands certificate )

If you want to buy it reply me and also send me your phone number.

Thank you

Robert Rematt
143 Oliphant Street
London, W10 4EA
United Kingdom
+44(703) 181-4887

Hallo,

Dank u voor het schrijven van mij. De auto is in Groot-conditie, geen krassen of deuken, nooit betrokken geweest bij enige vorm van ongevallen.

De auto-interieur is onberispelijke (ik rook niet). De motor werkt perfect. Ik kan u verzekeren dat de auto is volledig operationeel. De auto heeft alle herzieningen die op een erkende dienst.

Ik net terug uit Nederland naar het Verenigd Koninkrijk na werkte ik in uw land voor een tijd.

Ik heb geprobeerd om het te verkopen in Engeland, maar het is zeer moeilijk te verkopen dat hier te wijten aan het feit dat hij het stuur aan de linkerkant (in Engeland de auto's hebben het stuur aan de rechterkant).

Ik heb ook geprobeerd om het te verkopen aan een plaatselijke dealer, maar de prijs die zij aanbieden aan mij is te laag. Ik heb besloten om de verkoop van de auto naar een Nederlandse persoon, omdat de auto nog steeds in Nederland en heeft Nederland documenten (plaat-nummer en ook Nederland certificaat)

Als u wilt kopen het antwoord van mij en ook stuur me je telefoonnummer.

Bedankt

Robert Rematt
143 Oliphant Street
London, W10 4EA
United Kingdom

Ik ben toen gaan Googlen en dit zijn oplichters op dit adres !!!! Trap er dus niet in, want ze vrgaen hierna het volgende:

The steering wheel is on the left side ,this is the reason for selling. The car is registered in Holland and it has dutch plates.The car is with me in England and the shipping will start from here from England. This is the way in which we can do our deal.

I will deliver my car at your house using Spedition Company that will take care of everything, via a company which is known in England and all Europe. I'll pay for all delivery taxes so you must not worry.

I understand your point of view that's why I propose you a fair deal. We will make our business through a third party Company. In this way both of us will have the assurance that we need.

Dealing with a third party means dealing with a neutral party, a company that verifies if the car is sent and corresponds to what seller agreed with the buyer and release the money only after the merchandise was accepted.

You will have 10 days to test the car and if you don't like it you can send it back with no expenses and receive your deposit back in the same day. I will receive the payment after you accept the car.

All you have to do before delivery is a deposit of 2000 EUR to Agents after you have received and checked the car at your house. This deposit will remain on hold, will be blocked at the company until you will receive the car.

Before you make this deposit of 2000 EUR you will receive the documents, the contract of sale between us and a tracking number with which you can check on the company website the delivery details so that you may see that the car is in their custody and that everything is legitimate and legal.

I will take care of everything. Please let me know if you accept my terms so that we can conclude this deal in a matter of days.

Regards,

Robert Barton
143 Oliphant Street
London, W10 4EA
United Kingdom
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

BeekMW

Professional

Re: Pas op voor oplichters !! Nigerian Scam !!

Berichtza 03 okt 2009, 16:30

Makkelijk geld verdienen voor die gasten op deze manier!! Ik ben wel van mening dat je lichtelijk naief aangelegd moet zijn om hier in te trappen. Verders zijn dit soort acties gewoon om heel boos van te worden :evil:
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood

RoVer8772

Professional

Berichtza 03 okt 2009, 17:57

tsja en toch trappen er veel mensen in..

Heb vorig jaar iets anders mee gemaakt met de verkoop van mijn e36 coupe:

Kreeg een telefoontje van iemand in gebrekkig Nederlands met een Oost Europees accent.
Die had wel interesse in de auto en vroeg of ik die middag tijd had. Nou had ie zelf geen vervoer, zijn eigen BMW e36 was kapot en vroeg of ik langs wilde komen in Eindhoven, een kleine 15 KM hier vandaan. De benzine kosten waren voor zijn rekening. Na wat lullen over koetjes en kalfjes, zei hij dat hij zo terug zou bellen.
Ik vertrouwde het zaakje al niet helemaal maar besloot toch om af te wachten. Na 5 minuten belde hij terug, met een ander 06 nummer en zei dat ik langs kon komen. Is goed antwoorde ik, zie ik je over 2 uurtjes wel.
Het telefoonnummer van dat adres heb ik achterhaald via telefoonboek en gebeld. Geen gehoor.
Nu ben ik dus meteen in de auto gestapt en de auto een paar straten verder geparkeerd.
Na even langs het adres te lopen wat hij opgaf, werd mij duidelijk dat het een studentenhuis betrof, waar dus zeker geen Pool woonde (of hij moet Janssen , de Greef of van Dijk met zijn achternaam heten...)
Ik besloot mij neer te zetelen op een terrasje in de straat, was lekker warm weer en de zaak eens in de gaten te houden.
Na ongeveer een uurtje kwam er een gammele BMW e36 de straat ingereden en parkeerde de auto vlak bij het studentenhuis.
Er stapten 3 ongure types uit, die meteen de omgeving in de gaten hielden, 1 ging tegenover het terras staan waar ik zat, de ander ging op het eind van de straat staan en de laatste stond bij de BMW.
Ik besloot het spelletje mee te spelen en belde 1 van de 2 06 nummers die ik van ze had.
Het toeval wilde dat net de telefoon aan de overkant van de straat overging. Ik vertelde dat ik er over 5 minuten was. De Pool (zag ik aan het kenteken) zwaaide naar zijn kameraden en stak 5 vingers op, ten teken dat het nog 5 minuten zou duren eer ik er was.
Ik bestelde nog een cola voor mij en mijn maat en genoot van het schouwspel.
Maar na een kwartier was ik er dus nog niet...haha dus werd ik gebeld. Dit was niet dezelfde die mij eerder had gebeld, want deze sprak beter nederlands.
Ik kon het adres zogenaamd niet vinden en vroeg of hij me de weg kon wijzen. Dat kon hij vreemdgenoeg niet... terwijl ik zei dat ik in de straat achter hem reed (had ie toch moeten weten, hij woont er immers...)
Na een half uurtje stapten ze gedrie
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

Street legal

Professional

Berichtza 03 okt 2009, 18:30

Ja deze praktijken blijven maar doorgaan. Ik had een foto toestel uit de jaren 50 te koop en daarop bood iemand uit engeland het bedrag van 2000 euro wat het dubbele van de waarde was. Hij zou het geld overmaken en ik moest de camera maar naar zijn broer afrika sturen.Want het was een cadeau voor hem. Ik kreeg daarna nog een mail met daarin een link naar een bankpagina waarop zou staan dat hij had overgeboekt. Dit was een fake site in gebrekkig engels van de HSBC. ik heb niets opgestuurd hierdoor, en een paar dagen later kreeg ik ineens een mail dat hij wel erg lang op zijn pakje moest wachten, en ik hem maar eens een bewijs van verzenden moest overhandigen. Toen heb ik hem weer een mail terug gestuurd waarin ik geschreven had dat hij net zo lang op het pakje kon wachten, als ik op mijn geld. Daarna nog een bedreiging ontvangen, maar toen ik antwoorde dat ik aangifte had gedaan van oplichting en valsheid in geschrifte en die computergegevens had doorgespeeld aan de politie werd het stil, en die fake site was ineens ook verdwenen.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

zerotolerance

Professional Goud

Berichtza 03 okt 2009, 18:37

Mooi verhaal!

Er stond laatst immers een E24 Alpina op Autoscout? Heb ik ge emaild. Beste man woonde ook in Londen (hoe toevallig). Heb ik hem gevraagd wanneer ik hem kon komen bekijken, ik zat meerdere malen per maand in Londen voor mijn werk. En ik hoorde niets meer...

Toen heb ik een mail gestuurt dat ik echt wou kijken en wel wou aanbetalen, en wat denk je, zomaar weer bericht. Zo'n lul verhaal over betalen aan een vervoerder. Zei dat ik een eigen transport bedrijf had en dat

RobertF

Professional Goud

Berichtza 03 okt 2009, 19:11

In Amerika worden vaker spotgoedkope klassieke Jaguars aangeboden. Steenvast staat er bij dat je niet moet bieden maar contact opnemen via email. Meestal fotos van autos die net een paar weken eerder verkocht zijn voor veel geld. Je moet uitkijken.
Ik had een gerestaureerde Itom brommer te koop. Belde iemand op zondag ik kom langs. Ja maar op zondag kun je geen kenteken overschrijven. We kunnen alleen vandaag dus kom langs. Hij kwam met een maat allebei op klompen en onverstaanbaar dialect. wat doen jullie vroeg ik, we zitten in de oude metalen. Wilde de brommer ook hebben. IK heb hem laten aanbetalen en zei, ik lever hem wel bij je af deze week. Toen bleek dat in Hulst in Zeeland te zijn niet naast de deur. Ik er naar toe maar ik dacht straks sta ik op het woonwagenkamp (oude metalen). In de buurt van het postkantoor heb ik een restaurant gezocht en hem van het terras gebeld of ie naar het postkantoor kon komen voor overschrijven van het kenteken en betalen. Dat deed ie en ik heb het geld meteen gestort en toen de brommer bij hem thuis afgeleverd. Bleek later een normale buurt te zijn. ;)

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 19:51

tja robertf,niet alle onguurende lijkende personen zijn slecht :oops:
ook woonwagenbewoners niet ;)

een neefje van me heeft in februari van vaderlief een nieuwe SEAT LEON 2.0 TSI
gekregen met alle opties,19inch velgen,spoilerpakket,dubbele uitlaten,verlagingsset
etc.........................................

reed bij ons in helmond,kwam er een bmw langs m rijden(een e60 m5)
wilde wat spelen dacht mn neefje..................................
dus niet!!!!!!!!!!!!!!!!!..............
stopte om zn vriendin op haar werk af te zetten,stopt de m5 achter m(doodlopendestraat)stappen er 2 kleerkasten van 2meter uit(militairies geschoren :mrgreen: )uitkomstig van polen of rusland!!!!!!!!!!!!!
wilde m carjecken :shock: :shock: mn neefje vol op t gas,over de stoep.volgend door de m5.mn neefje politie bellen onder t rijden geeft kenteken door van volgende m5,.................wat denk je...................
GESTOLEN KENTEKENPLATEN :devilish: :devilish:
zegt 1 of ander K.TWIJF aan de lijn,zolang er geen geweld word gebruikt kunnen wij niets doen,want voor je t weet is de vogel gevlogen.......
MOET TOCH NIET GEKKER WORDEN HIER :devilish: :devilish: :devilish:
1week eerder een meisje van 22 gecarject van haar GOLF R32 door dezelfde personen.................
zoiets maak ik nou nooit mee.... :angry: :angry: (kan ook niet met die knakebakken van me :mrgreen: )anders konden de polen of russen mooi mn auto tectileren van de onderkant,want dan lagen ze eronder :devily: :devily:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 21:25

Nou, Ik zou bij de volgende keer de verkeersboetes ook maar niet accepteren, want zo lang er geen geweld gebruikt is.....

Dit is weer Holland op zn smalst......Politie heb je ook geen zak aan.

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 21:53

Eric, ik denk dat wij dezelfde E24 Alpina gespot hebben...

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 21:56

ahaaaaaaaaaaaaa,was t die ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 21:57

neuh, dit was een e24.

Ik had het laatst over de e28, zie topic :http://forum.bmwe23.nl/viewtopic.php?f=12&t=1664

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 21:59

die e24 bedoel ik ook wim
die e28 is degene die naar helmond toegaat :oops: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 22:00

:twisted: :evil:

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 22:04

:whistle: :whistle: en hij loopt perfect trouwens de b7 ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 22:05

Je had me niet willen meemaken vanmorgen....... :angry:

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 22:05

en jij mij ook niet,toen ik m kochte :oops: :oops:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

BMWim

Moderator

Berichtza 03 okt 2009, 22:06

:smartass: :grrrr: :grrrr:

graad

Professional Platina

Berichtza 03 okt 2009, 22:08

ga m morgen mooi poetsen wim,en dan post ik wel wat fotos voor je :oops:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

zerotolerance

Professional Goud

Berichtzo 04 okt 2009, 08:49

Mijn mailconversatie ging inderdaad over die E24 die laatste gespot was. HAd de foto's al eerder gezien bij een adnere advertentie, maar vind mailen wel eens leuk.

Keer terug naar Allerlei