Nou, vandaag eindelijk de deal rondgemaakt voor de 635 (onder het mom "bezint eer ge begint"). Ben nu samen met mijn vader de eigenaar van deze prachtauto geworden
De komende tijd gaan we beginnen met de deelrevisie aan deze auto.
Wat moet er gebeuren;
-wielkasten links en rechts achter lassen en spuiten
-krikpunt linkerzijde achteraan moet gelast worden, de dorpels zijn verders goed
-Bumper aan de achterzijde demonteren om te kijken hoe het er daar voor staat met roest
-wat leidingen in het motorruim vervangen bijvoorbeeld brandstofretourleiding
-achterlichten demonteren en reinigen, zit wat mos onderin. Wellicht nieuwe afdichtingsrubbertjes kopen
-kofferklep moet gestelt worden evenals het portier aan de bestuurderszijde
-injectoren ultrasoon reinigen
-Dinitrol behandeling
En nog wat kleine dingetjes waar ik nu niet op kan komen.
begin volgende maand ondergaat de auto een grote beurt en krijgt weer nieuwe APK. Kleppen worden dan gesteld en worden de bougiekabels, verdelerkap met
rotor en de bougies gelijk vervangen. Naast de normale vloeistoffen laten we ook de versnellingsbakolie en remvloeistof vervangen.
Na de inspectie die de auto vorige week gehad heeft is gebleken dat ik een hele goede 6 gekocht heb. Laat ik het zo zeggen; de basis is bijzonder goed en na de bovenbenoemde werkzaamheden hebben we echt een topper te pakken. Met de tijd laten we een keer de auto volledig overspuiten in originele kleur, wordt het motorruim professioneel gereinigd en ga ik opzoek naar goodies zoals een middenarmsteun met koelkast (goed, bekend is dat deze HEEL duur zijn inclusief montage) en hoofdsteunen voor achter.
Voor nu hebben we in ieder geval al redelijk wat geld uitgegeven (incl. de werkzaamheden hierboven) dus dat zal wel een tijdje gaan duren.
Ik ben een blij man en ga de auto een hele goede oude dag geven!