BijtellingYoungtimer Nieuwsbrief
Beste Herman,
Succes in zicht!
Wellicht heeft u vorige week de uitzending op BNR live gevolgd waarin ik mede namens de coalitiepartijen goed nieuws bekend maakte. Mocht u de uitzending gemist hebben en deze alsnog willen beluisteren, dan kan dat hier:
http://www.bijtellingoldtimer.nl/index. ... oed-nieuws.
Concreet hebben wij de toezegging van de 3 coalitiepartijen dat men de maatregel wil repareren. Wij hebben per mail van Ernst Cramer (Tweede Kamerlid ChristenUnie en initiatiefnemer van de maatregel) de bevestiging gekregen dat hij een amendement zal indienen om de leeftijdsgrens voor bijtelling op basis van de waarde in het economische verkeer weer terug aan te passen naar 15 jaar. Daarnaast wordt waarschijnlijk het percentage bijtelling verhoogd, bijvoorbeeld van 25% naar 30%.
Voorbehoud
Natuurlijk zijn wij blij en opgetogen over deze aankondiging. Echter, het is natuurlijk pas feest wanneer het amendement ingediend is en de Tweede Kamer daar in meerderheid voor gestemd heeft. Voor die tijd moet het amendement opgesteld worden en dekking voor reparatie worden gevonden. Op woensdag 14 oktober heb ik met de heer Cramer bij de Tweede Kamer een afspraak gehad. De intentie van de heer Cramer is onveranderd, maar we zijn er nog niet! Ik kan u natuurlijk geen garantie geven op succes, maar wel de garantie op volledige inzet van mijn kant. Continue inspanning blijft noodzakelijk.
Wat zou dit financieel betekenen
Vooropgesteld moet worden dat wij met o.a. VNO-NCW en MKB Nederland van mening zijn dat er geen enkele reden is om de lasten voor deze groep zakelijke youngtimer bezitters te verhogen! Maar we zullen waarschijnlijk niet ontkomen aan een compromis. Indien het besproken voorstel doorgang vindt dan zou de lastenverhoging grotendeels teruggedraaid worden. Dit betekent voor u als gedupeerde een verhoging van de bijtelling van gemiddeld enkele tientjes in plaats van circa