Robert slaat de spijker op zijn kop, vaak denkt men voor weinig een klassieker aan te schaffen, en dan ook nog goedkoop te rijden. Het is dat we zelf de onderdelenvoorziening doen, maar als je deze auto's bij de dealer zou laten onderhouden en repareren, zou de e23 een onbetaalbare auto zijn voor de "gewone" man.
Ik zat afgelopen zondag nog met Joo te praten en we waren het toch wel eens dat deze auto's steeds meer zullen gaan kosten, zowel in aanschaf als in onderdelen. Zeker nu met de dreiging van rekeningrijden zal de e23 een meer dan geliefde auto worden.
Maar ter info even wat gemiddelde kosten; (inclusief arbeidsloon en niet bij de dealert)
- 850,-
koppakking vervangen
- 275,- remschijven/blokken rondom
- 200,- schokdempers voor vervangen
- 75,- oliewissel inclusief filter
- 100,- kleppen stellen
- 275,- radiator vervangen
Zaak is dus een zo goed mogelijke te kopen voor het geld, maar ja....vind ze maar.