Okay, ik weet genoeg en bedankt voor de info
Aangezien hij net een beurt gehad heeft en ik geen 2 verschillende merken en types olie ga mengen (dat is namelijk ook niet goed) ga ik er wellicht volgend jaar andere olie in gooien. Blijft het blok gewoon goed lopen hou ik mij aan de voorschriften en adviesen van BMW die zegt dat ik wel synthetische olie erin moet gooien
De vorige eigenaar heeft er ook altijd full synthetische olie in gegooid en het blok loopt als een naaimachine en verbruikt (bijna) geen olie
Edit; Net Breeman in Rotterdam Zuid aan de lijn gehad omdat zoiets als dit mij niet lekker zit (1 van de oudere heren van Breeman die de 6 ook kent uit het verleden), die zij gelijk dat in mijn type blok 5W30 Full Synthetische olie gedaan moet worden. In zijn historie kwam hij er overigens ook achter dat deze olie er altijd ingegaan is bij het onderhoud. Hij zij ook dat ik 10W40 erin kan doen maar dat dat ten koste van de levensduur van het blok gaat (dit geld overigens alleen voor de wat nieuwere blokken van BMW uit eind jaren 80).
Ik heb in ieder geval duidelijkheid en weet wat mij te doen staat