Het is nu ma 25 nov 2024, 04:51

even voorstellen en een paar vragen

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht

ravdlinde

Nieuw

even voorstellen en een paar vragen

Berichtdo 28 jan 2010, 09:07

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel druk aan het solliciteren naar een nieuwe baan. Dit wordt waarschijnlijk (mede door de huidige markt) een baan waarbij ik geen recht meer heb op een leaseauto.

Nu wil ik graag als ik een auto moet kopen een E23 aanschaffen op LPG, maar ik heb een aantal vragen die jullie E23 ongetwijfeld kunnen beantwoorden uit ervaring:

Is een E23 geschikt om nog steeds dagelijks mee te rijden (circa 30.000 per jaar)?
Wat zijn de minpunten van de E23? (dingen waar ik op moet letten bij aanschaf)
Houdt dit blok het goed op LPG?
Wat zijn jullie ongeveer per jaar kwijt aan onderhoudskosten?
Aan watvoor bedrag moet ik ongeveer denken voor een redelijk goede E23 inclusief LPG? (je ziet ze vanaf 2750 tot 15000)

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet

Remco

zerotolerance

Professional Goud

Re: even voorstellen en een paar vragen

Berichtdo 28 jan 2010, 09:46

Dag Remco,

Welkom!

Is een E23 geschikt om nog steeds dagelijks mee te rijden (circa 30.000 per jaar)?

Ja hoor.
Wat zijn de minpunten van de E23? (dingen waar ik op moet letten bij aanschaf)

Grotendeels roest en de staat van onderhoud. Volgens mij was hier wel ergens een lijstje van aandachtspunten.
Houdt dit blok het goed op LPG?

Hangt van het blok af. De ene kop is er beter tegen bestemd dan de andere. Maar een andere auto op LPG heeft tzt ook aandacht aan de kop nodig. Al reed ik met mijn Skoda wel zonder enige kop aanpassingen e.d op LPG.
Wat zijn jullie ongeveer per jaar kwijt aan onderhoudskosten?

Geen flauw idee. Ik hou dit niet bij. Cees (of iemand die dagelijks met zijn auto rijdt) kan dit waarschijnlijk wel aangeven. Het voordeel van een E23 is dat ze vaak wegenbelastingvrij zijn. Alleen zijn het oudere auto's en hebben ze meer aandacht nodig. Het hangt er ook van af wat voor soort kilometers je rijdt. Heb je elke dag woon - werk verkeer van 200 kilometer en staat ie verder stil in een garage dan zal ie in verhouding minder gaan kosten per kilometer dan hele korte ritjes en geen overdekte overnachtingen e.d.
Aan watvoor bedrag moet ik ongeveer denken voor een redelijk goede E23 inclusief LPG? (je ziet ze vanaf 2750 tot 15000)

Hangt er van af wat je wilt. Een beetje een fatsoenlijke E23 stijgt al in prijs. Ik zou me niet blind gaan staren op LPG. Dit kun je makkelijk in laten bouwen.

Wel een advies, belastingvrij rijden is niet gelijk aan gratis. Wil je goedkoop rijden, koop dan een Lupo 3L. Wil je een mooie auto en heb je er wel een paar centen voor over...... Koop dan een mooie E23!

BMWim

Moderator

Berichtdo 28 jan 2010, 10:09

Welkom Remco. Ik rij puur voor mijn plezier een e23. Dus ik kan je niet exact vertellen wat de kosten per jaar zijn. Houd er rekening mee dat bij 30dkm p.j. de onderhoudskosten hoger zullen uitvallen dan een moderne auto. Als jezelf klein onderhoud kan uitvoeren, scheelt dit al een hoop !

Let bij een e23 op de krik steunen en de wielkasten. Ook willen ze wel eens vocht lekken. Kijk naar de staat van de rubbers ( open dak ??).
Motorisch zijn ze heel betrouwbaar. Alleen ff checken of er geen blauwe pluim uitkomt. Ook onder de oliedop kijken ( na proefrijden !) of er geen sludge (mayonasie) zit. Wss is dan de koppakking lek

Succes met de aankoop !

(PS: Ik heb binnenkort EVENTUEEL een E28 525e ETA. Een hele mooie met maar 126dkm. 'e' staat in dit geval voor zuinig en rijdt met gemak 1 op 10 !)
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

CeesBMW

Site Admin

Berichtdo 28 jan 2010, 10:46

Waar roesten de e23's;

viewtopic.php?f=26&t=143
Freude am Fahren

graad

Professional Platina

Berichtdo 28 jan 2010, 12:06

welkom..............en de rest is hierboven al gezegt...............
sucses met t zoeken van een nieuwe baan en een e23 :clap:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Keer terug naar Even voorstellen