Alle onderwerpen en vragen over de aandrijving (schakelbak en automaat)
do 04 feb 2010, 16:41
Is er iemand die de rubber ringen van de deksel van de stuurpomp wel eens heeft vernieuwd? Als je de ring in de groef legt en dan de deksel er in zet dan weet je niet of de ring goed ligt. Of kun je de deksel voorbij de groef drukken tegen de veer in en dan de ring erin leggen en dan de deksel laten opkomen met de veerdruk. Ik heb al 2 rubber ringen kapot gemaakt dus graag een tip
do 04 feb 2010, 16:45
Ik vervang gewoon de hele stuurpomp
do 04 feb 2010, 17:18
Heb ik ook gedaan , had er nog 1 liggen. Wil echter de pomp als reserve hebbe, dus een nieuwe rubber ring erin zetten. Wie weet raad?
do 04 feb 2010, 17:47
Kan je een foto maken robert? Dat maakt het verhaal iets duidelijker
do 04 feb 2010, 20:21
De ringen 5 en 6 vallen in een groef in het huis. Deksel 7 wordt in het huis gedrukt tegen de veerdruk van een spiraalveer (staat niet op de tekening) Als de rubber ring maar iets uit de groef steekt dan wordt deze door de deksel afgesneden. De deksel heeft een dikte van ongeveer 1 cm De 2 rubber ringen dichten dus af op deze 1cm en het huis, de deksel wordt geborgd door de veer 8
do 04 feb 2010, 23:29
Misschien eerst de ringen iets oprekken zodat ze iets groter zijn, en dan hopen dat deze beter in de groef vallen. en alles invetten en de schijf proberen al draaiend erin te drukken. Suc6
vr 05 feb 2010, 10:18
Voor zover ik kan zien gaat het om gewone O-ringen: ga naar de lokale onderdelenhandel of hydrauliekhandelaar, laat de groeven opmeten en vraag bij [link]http://eriks.nl/nl/home/[/link] welk soort materiaal de O-ring moet zijn (moet tegen ATF kunnen) en bestellen maar. Niet je oude O-ringen opmeten; die zijn vervormd door de jaren heen
vr 05 feb 2010, 11:12
Zijn bij BMW te krijgen 7,50 stuk en heb 2 nieuwe gekocht echter bij het inzetten zijn alle twee kapot gegaan, daarom de vraag of iemand daar ervaring mee heeft. De kant van de deksel is scherp en als dan de ring niet helemaal goed ligt dan wordt ie gewoon afgesneden. Je voelt namelijk niet de weerstand dat de ring uitsteekt want je moet tegen de veer indrukken
vr 05 feb 2010, 19:00
Robert, is het misschien mogelijk om de spiraalveer met een stukje touw in een lus achteruit te trekken, het deksel erop schroeven en dan het touwje door knippen en verwijderen?

het touw moet ter hoogte van de pijl enkel met 1 lus rond de laatste ring zitten van de spiraalveer. Op deze manier zou je het deksel moeten kunnen sluiten zonder dat je de druk voelt van de spiraalveer.
vr 05 feb 2010, 20:53
wat hier niet getekend is, dat is de as met schoepenwiel. Dat gaat niet, bovendien is de veer zeer sterk en lukt je het alleen de deksel erin te drukken tussen de bankschroef of met een sergeant
vr 05 feb 2010, 22:05
Hmmm, ik denk dat je dan het best met een lagerpers te werk kan gaan: dan blijft je stuurpomp rechtop staan zodat de O-ringen niet naast de groef kan komen te liggen. Dan heb je ook iets betere controle over hoe diep je het deksel erin perst alvorens je de borgveer terugplaatst.
wo 10 feb 2010, 15:47
Ik heb het vaatje van de stuurpomp bijgevuld. Met lopende motor en 10 keer remmen. Wat mij opvalt is dat het niveau omhoog komt bij remmen maar dat het nogal schuimt, is dat normaal?
wo 10 feb 2010, 16:32
Zat er misschien nog lucht in je hydralieksysteem? Blijft het schuim terugkomen?
wo 10 feb 2010, 16:56
Ik heb de pomp vervangen dus die was leeg, maar heb met lopende motor een paar keer het stuur van links naar rechts gedraaid en toen meerdere keren op de rem getrapt. Het niveau zie je bij elke trap stijgen en begint dan te schuimen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.