Vandaag de olie net verwisseld en een nieuw oliefiltertje gestoken om daarna een stukje te gaan rijden. Bij thuiskomst trek ik de motorkap open en voel aan mijn koelwaterslang; keihard!!! Dat wordt dus een nieuwe koppakking! Of als ik pech heb een andere kop.
Dat was bij mij vandaag ook, en toen ik de dop van het tankje losmaakte was de druk weg als de thermostaat dicht zit of niet goed werkt zou de druk toch ook hoog kunnen zijn Had van de week lekkage en toen vond ik dit onedr mijn auto. is het niet gewoon de thermostaat die niet open gaat
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan? Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.
Dat had ik ook gezien nadat ik het papiertje eronder had gelegt. Heb bij de thermostaat een beetje opgedroogt koelvleoistof gezien, aangezien ik deze auto pas een paar weken heb. En het nog niet echt het weer is geweest om te koelen -10 graden moet ik het wel even oplossen voor de temperaturen echt weer aangenaam worden hier.
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan? Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.
Toch heb ik al vaak bij een m30 blok meegemaakt dat de onderste slang ijskoud bleef, alsmede het rechterdeel van de radiator. Dat is overduidelijk een thermosstaat die niet opent.
Ik hoop dat het de thermosstaat is jongens, dat zou een hoop weerk schelen. Maar ik zal dat geluk wel niet hebben (in het verleden behaalde resultaten, geven geen garanties voor de toekomst)
Ik heb vandaag 200 km gereden (ik moest naar de RDW) zonder dat hij warm loopt, enkel bij stilstand loopt de temp redelijk snel op naar het midden van de temperatuurmeter maar als ik aan het rijden ben zakt hij gelijk weer tot net boven het blauwe streepje. Ook geen koelvloeistof verlies, geen witte rook of mayonaise/olie. Zou het dan toch het dopje van het reservoir zijn?
Staat je ventilatorriem niet te slap, dan draait de pomp te langzaam bij stationair. Kan ook dat de schoepen afgesleten zijn dan krijg je ook pompverlies. Wordt je radiateur warm? Lees in Columns, Kopzorgen
Als ie rijdend maar net boven het blauw uitkomt zal je thermostaat ook niet lekker werken. Hij hoort in het midden te staan, zomers iets er boven en bij erge kou 'swinters iets er onder. Als ie zo koud blijft zal ie ook blijven pluimen uit de uitlaat.Denk dat de thermostaat een stukje open blijft staan en ook klem zit. samen met een defecte visco kan dat jouw probleem verklaren. Koop een nieuwe Orginele thermostaat(welke in jouw bouwjaar hoort) en een visco koppeling en je bent klaar.
Ik denk dat ik de thermosstaat inderdaad maar eens ga vervangen. Bij stilstand wordt hij overigens niet te heet; hij blijft ergens in het midden hangen