Het is nu wo 26 feb 2025, 09:36

koppakking

Alles technische onderwerpen en vragen over het m30 motorblok
  • Auteur
  • Bericht

wout

koppakking

Berichtza 07 maart 2009, 18:55

Vraagje: zoals ik al elders geschreven heb was ik dwalende nadat ik mijn mijn 735i verkocht had. Ik kocht na 5 weken een 280se op gas uit 81, ik heb hem na een dag of 11 weer verkocht, hij reed na afstellen v/h gas prima en ook starte hij goed. Nu een week later wordt ik gebeld dat de koppakking lek is en dat het hem 1000 euro gaat kosten en er ook ff bij zegt dat ie genoeg betaald heeft voor de Benz t.w 4400 euro, nu is 4400 euro voor een nette 280se gewoon een redelijke prijs volgens mij. Eigenlijk wilt ie wat terug van het geld.
De vraag is: hij rijd 150km naar huis zonder problemen en de motor begint te koken 5 dagen erna. Kun je met een lekke koppakking meer dan 150km rijden zonder problemen, rijd een auto met lekke koppakking eigenlijk nog wel met vermogen?
Wie heeft er ooit ervaring gehad met een lekke kop?

Mike

Moderator

Re: koppakking

Berichtza 07 maart 2009, 19:05

Het is heel lullig voor hem en ik snap dat jij je er ook knap lullig door voelt.
Maar hij heeft pech, het kan gewoon gebeuren. Hier kun jij toch ook niets aan doen.

graad

Professional Platina

Berichtza 07 maart 2009, 19:19

vind ik ook. ik zou me er ook lullig bij voelen,maar jij kan er niets aan doen.
misschien heeft hij er wel hard aan getrokken, en dan kan jij er toch ook niets aan doen.met een oldtimer is t altijd moeilijk, kan nog jaren mee, maar kan morgen ook kapot lopen :(
en natuurlijk probeert de man wat van zijn kosten terug te krijgen, altijd proberen.
maar gewoon sterk in je schoenen staan, en bij je eigen standpunt blijven staan :!: :!: :!:
had ie maar een paar duizend meer uitgegeven, had ie bij een erkend oldtimerbedrijf kunnen kopen, MET GARANTIE ;)
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

graad

Professional Platina

Berichtza 07 maart 2009, 19:23

en als de koppakking kapot is, hoef je t niet altijd meteen te merken, qua prestatie en een witte walm.
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Mike

Moderator

Berichtza 07 maart 2009, 19:26

Ik geloof ook niet dat, wanneer je normaal rijdt, er heel veel qua prestatie van merkt.

Wel merk je dat de temperatuur oploopt bij file en stoplichten. En er zal olie lekken.

Michiel

Professional Goud

Berichtza 07 maart 2009, 19:53

Ga ervan uit dat je de auto als particulier en ter goeder trouw hebt verkocht. Zo ja dan is het heel lullig voor de koper maar heeft hij geen poot om op te staan. Je zou hem als gebaar tegemoet kunnen komen maar dat is absoluut jouw beslissing/keuze.
We hebben het daarbij ook nog eens over een oldtimer dus kans is groter op mankementen.

Succes met de afwikkeling in ieder geval.

Keer terug naar Motorisch