Het is nu vr 28 feb 2025, 10:17

Verkiezingskoorts !

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)

Welke partij zou je stemmen ?

Poll eindigt op di 08 jun 2010, 21:35

CDA
1
4%
PvdA
1
4%
VVD
10
37%
D66
2
7%
PVV
11
41%
Groen Links
0
Geen stemmen
SP
1
4%
C.U.
0
Geen stemmen
PVD
0
Geen stemmen
SGP
0
Geen stemmen
Anders/NIET
1
4%

Totaal aantal stemmen : 27

• Auteur
  • Bericht

riemer

Professional

Re: Verkiezingskoorts !

Berichtvr 28 mei 2010, 10:55

Even buiten wat ik zelf stem, maar Femke Halsema heeft natuurlijk zelf ook een voorliefde voor oldtimers. Sja ze heeft dan wel geen E23..... :D
[O o [][] o O] BMW E23 745i 1984

grafdelver

Pro

Berichtvr 28 mei 2010, 10:56

en de vrachtwagens zijn al zoveel gestraft.

die van mij is de wegenbelasting met 90%verhoogd omdat i zogenaamd euro 0 heeft.
wat nou milieu

gewoon ordinair stele :evil:

riemer

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 10:58

Naar de stem van het "volk" is volgens mij nog nooit naar geluisterd en zal ook nooit gebeuren. Ik was een tijd heel actief met de politiek, maar nu kan het me echt gestolen worden. Toneelspelletjes allemaal. Ik ben pas 30 en nu al verbitterd. :D

zerotolerance

Professional Goud

Berichtvr 28 mei 2010, 11:09

@ Cees

Ik zou het wel erg vinden maar ik heb meer problemen met de afschafing van de hypotheekrente aftrek en een belachelijke verhoging voor ziektekosten. Ook dat zijn dingen die de koopkracht verschrikkelijk gaan laten dalen. En ik wil best met het openbaar vervoer, alleen is dat echt geen alternatief op dit moment. Het is duurder dan autorijden (vooral op de manier waarop ik rij) en matig beschikbaar. Ik zie een auto nog steeds als een luxe artikel, al helemaal bij mij. Ik ben er voor mijn werk niet van afhankelijk en heb er twee.

Nogmaals, ik zou het niet leuk vinden maar als ik moet kiezen tussen autokosten of hypotheek dan is mijn keuze niet moeilijk. Maar de partij waar ik waarschijnlijk op ga stemen is autorij en hypotheek aftrek gunstig ;)

CeesBMW

Site Admin

Berichtvr 28 mei 2010, 11:20

riemer schreef:Naar de stem van het "volk" is volgens mij nog nooit naar geluisterd en zal ook nooit gebeuren. Ik was een tijd heel actief met de politiek, maar nu kan het me echt gestolen worden. Toneelspelletjes allemaal. Ik ben pas 30 en nu al verbitterd. :D

De enige partij die wil gaan werken met bindende reverenda is de PVV.
Freude am Fahren

joep

Master

Berichtvr 28 mei 2010, 11:25

En het lijkt wel of iedereen nu politiek zit te bedrijven gezien de reacties.
Kom ik toch weer bij het begin "voor jezelf zorgen" Nederland wordt voller en voller. Stop eens 10 ratten in een hok van 100 bij 100 meter, dan is er niks aan de hand. Maar laat je ze flink doorfokken en het hok maak je met beetjes kleiner, moet je eens kijken wat er dan gaat gebeuren. Het recht van de sterkste gaat dan gelden.
Als je iets wil bereiken en het kan niet rechtsom dan ga je toch linksom?

CeesBMW

Site Admin

Berichtvr 28 mei 2010, 11:33

Klopt Joep, ik zeg altijd;

"je kan een steen in het water leggen maar het zal er altijd langs stromen"

De hoeveelheid mensen is niet de enige factor die het recht van de sterkste aanwakkerd, ook de beperking van vrijheid doet dat.
Freude am Fahren

riemer

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 11:48

CeesBMW schreef:
riemer schreef:Naar de stem van het "volk" is volgens mij nog nooit naar geluisterd en zal ook nooit gebeuren. Ik was een tijd heel actief met de politiek, maar nu kan het me echt gestolen worden. Toneelspelletjes allemaal. Ik ben pas 30 en nu al verbitterd. :D

De enige partij die wil gaan werken met bindende reverenda is de PVV.

En dat geloof jij? :lol:

CeesBMW

Site Admin

Berichtvr 28 mei 2010, 12:18

Nee, ik geloof dat als een referendum houdt (Europees verdrag), je er vervolgens wat mee doet. Een "raadplegend" referendum zoals door de andere voorgesteld heeft geen zin, dat hebben we eerder al gezien. Daarmee vallen de CDA (samen met CU en SGP) en de PvdA al dus af. Deze hadden allen toegezegd de uitslag te respecteren.
Freude am Fahren

BeekMW

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 12:32

Ik zeg VVD maar ga hier geen onderbouwing voor geven of over discusseren (vind het persoonlijk gevaarlijke topics) ;)
1988 BMW E24 635CSI Shadowline Diamand zwart metallic
2010 Volkswagen Polo BlueMotion Executive Glacier blue metallic
1998 Honda Accord CE-08 sedan JDM H22 rood

riemer

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 13:34

CeesBMW schreef:Nee, ik geloof dat als een referendum houdt (Europees verdrag), je er vervolgens wat mee doet. Een "raadplegend" referendum zoals door de andere voorgesteld heeft geen zin, dat hebben we eerder al gezien. Daarmee vallen de CDA (samen met CU en SGP) en de PvdA al dus af. Deze hadden allen toegezegd de uitslag te respecteren.

Ik ben het met je eens, maar het is natuurlijk wel zo dat we continu door diverse partijen bedrogen zijn. Dus als ze iets beloven wil nog niet zeggen dat het echt gebeuren gaat. En bij machthebbers is het natuurlijk zo, dat ze liever de macht aan zich zelf houden. Dus ik geloof er weinig van. :pray:

Street legal

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 16:55

Over medelanders/allochtonen/buitenlanders is al veel gezegd en geschreven. Net als bij ons hollanders is het een kleine groep die ons allemaal bezig houdt.

Daarom schreef ik ook dat men nederlanders en medelanders beter kan beoordelen en veroordelen op gedrag.

Om dat mogelijk te maken moet er eerst wat veranderen binnen de rechterlijke macht. Deze is namelijk een broeinest van linkspolitiekcorrectneuzelendedoorgestudeerdezachtgekookteeieren. Zij hebben het omkeren,zodat de dader een slachtoffer zou zijn, en recht lullen wat krom is uitgevonden. lijfstraffen gaan me veel te ver maar iemand, ongeacht hoeveel die verdient en hoe lang er betaald moet worden, laten betalen voor de ontstane schade is een pre. het inperken van vrijheden voor gevangenen is ook een goed idee. Helemaal zoals in het buitenland straffen kan hier niet meer want dan heb je ineens de coornhert liga achter je aan samen met amnesty international,, die ons dan beschuldigen van diverse schendingen van de mensenrechten e.d.

Helaas zal het er niet van komen, want de gevestgde elite heeft er al jaren geleden voor gezorgd dat ze aan de macht blijven door linkse pionnen op strategische plekken te laten werken, en zo de banen naar een kant toe te kunnen verdelen.
Kijk maar eens naar de publieke omroep, niet links genoeg geen kans daar.

En dan nog een opmerking over de partijen zelf, zoals ik al zei is er geen partij die mij een programma laat zien waarin ik mij als burger kan vinden. Helaas ook de PVV niet. De PVV is een veel te eenzijdige partij, die met pakkende one-liners het volk wakker schudt, maar geen oplossing biedt. Jammer maar helaas, zoals zero al schreef hebben we zelf jarenlang alle werkers uit het buitenland gehaald voor klusjes waar wij zelf te beroerd voor waren(zijn) en vergeten om er eisen aan te stellen, zoals nederlands leren en scholing volgen. Nu zitten we met de gebakken peren en moet er een oplossing komen welke ons allen verbindt, in plaats van polariseert.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

joep

Master

Berichtvr 28 mei 2010, 18:42

Hoogste tijd voor een politieke meeting..................kan het nog wel eens heel laat worden................

graad

Professional Platina

Berichtvr 28 mei 2010, 19:19

dan hou ik mn mond daar maar.............. :lipssealed:

maar waar ik me zooooooooooo druk over kan maken is:
mijn en jullie vaders en moeders/opa s en oma s zetten ze in een hoekje
met een klein pre pensoentje :devilish: :devilish:

terwijl zij gdv ervoor gezorgd hebben,dat wij hebben kunnen studeren,een goede begin basis van ons volwassen zijn hebben gegeven......en de rest voor ons voortbestaan.................

en ook de lamlendige nederlander mogen ze van mij harder aanpakken........
maar die krijgen meestal weer t mooiste baandje voorgeschoteld...........

STADSWACHT heet zoiets.....zijn de grootste schorum/uitschot/drugsverslaafde
van onze maatschappij :!: :!:

die hebben altijd ervoor gezorgd dat de oudere niet meer savonds uit huis gaan..........en hebben jullie tomtoms/autoradio s/dvdspelers/tvees/ect
weggehaald........en die moeten ons nu gaan bekeuren....omdat wij
de groene/grijze container 5min te vroeg buiten zetten.......... :devilish: :devilish:

ik hou er nu ff over op............want mn bloeddruk is nu zo omstreeks de 250 denk ik
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Bmw e12 driver

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 19:45

Zo dan, je kan het maar kwijt zijn.
Hoezo, een raket nodig om naar de maan te gaan?
Bij mij gaat alles naar de maan, zonder raket.

CeesBMW

Site Admin

Berichtvr 28 mei 2010, 20:40

@graad

BMWim schreef:maar hou het wel fatsoenlijk !

:naughty:
Freude am Fahren

graad

Professional Platina

Berichtvr 28 mei 2010, 21:24

ik heb t nog netjes gehouden cees.............
je wilt niet weten als ik mn gal ga spuwen.........
dus doe ik t ook maar niet..................
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Street legal

Professional

Berichtvr 28 mei 2010, 23:09

Het is de kunst om in nette woorden een stukje te schrijven waarin je niemand echt beledigd, maar wel iemand kompleet kunt afbranden als je tussen de regels doorleest en ook goed bent in het gebruik van synoniemen.
Wat betreft de pensioenen cq aow ben ik het wel eens dat de ouden vandaag de dag afgedankt worden. Hun zuur verdiende geld gaat op dit moment naar de door de privatisering uitgevonden managers baantjes in de zorg en de bejaardenhuizen. En diegene die onze ouderen moeten verzorgen krijgen onwerkbare roosters en een fooi als beloning.
De stadswachten zijn een "tweede kans" project. Dit is belangrijk omdat ook ik vind dat iedereen een tweede kans verdient. Het zou fijn zijn als ze dat combineren met het betalen van een schadevergoeding aan hun eerdere slachtoffers, zodat ook die weten dat ze berouw hebben of geleerd hebben van hun daden.
Mijn vader heeft mij altijd geleerd dat iedereen je vriend kan worden als je zonder vooroordelen door het leven gaat. Als blijkt dat ze jou belazeren of zaken doen waar jij niets mee te maken wilt hebben kun je ook weer afscheid nemen van zo'n vriendschap. Dit heeft mij tot nu toe een heel intressant leven gegeven, wat ik graag zo wil houden.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

zerotolerance

Professional Goud

Berichtvr 28 mei 2010, 23:26

Street legal schreef:De PVV is een veel te eenzijdige partij, die met pakkende one-liners het volk wakker schudt, maar geen oplossing biedt.

Ben ik het helemaal mee eens. Open deuren intrappen is niet zo moeilijk maar kom maar eens met een concrete oplossing voor het probleem. Eerst wel even vaststellen wat het probleem daadwerkelijk is.

graad

Professional Platina

Berichtza 29 mei 2010, 06:19

@jaap:ik vind t ook dat je een tweede kans moet krijgen.......
als je omwille van je kinderen (om hun mondjes te vullen)
een winkel diefstal hebt gepleegd..........

maar als je een omaatje bijna de hersens inslaat..........
om een goude hanger,en een kleine 100euro :naughty: :naughty:

weet niet of jij kinderen hebt........
maar stel dat jij een zoon/dochter hebt,van een jaar of 16.....
en hij/ zij heeft gespaard voor een nieuwe fiets......
toevallig kom jij savonds thuis.......fiets uit de schuur gestolen door
een persoon die aan de drugs zit........
tja jammer...........

maar dan weer sparen........weer een nieuwe.......
jij legd wat geld bij..........om t leed te verzachten.......
en hij word nu afgesloten gestolen door weer een persoon aan de drugs.......
kijken of jij nog zo vriendelijk blijft.......

of jij betrapt een inbreker...............
en slaat jou totall loss..............
kijken of we nog de zelfde jaap hebben hier :!: :!:

jou kinderen worden elke dag afgeperst/afgeranseld door een groepering.......
die niet nederlanders zijn(is toch netjes uitgedrukt uit mijn mond)
kijken of jij nog zo denkt ......................

ff alle gekheid op een stokje...........
t gaat hier in nederland gewoon de verkeerde kant op......
omdat wij alles tollereren.......
en iedereen een 2e kans willen geven ;)

mvg graad
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Street legal

Professional

Berichtza 29 mei 2010, 09:59

Als ik het voor het zeggen had werd elke crimineel veroordeeld aan de hand van wat hij gedaan heeft, en zou ik het gebruik van drugs/alcohol niet als verzachtende omstandigheid laten meetellen, je bent namelijk verantwoordelijk voor wat je doet en daar valt ook de inname van geestveruimende middelen onder. Helaas denken onze geitenwollensokkenvrinden daar heel anders over.
Daanaast zou ik een beroeps risico in de wet vermelden voor lieden welke op wat voor manier dan ook in, aan of op andermans eigendommen terecht komen zonder toestemming. Zodat bijvoorbeeld de vader des huizes niet meer kan worden vervolgd voor het naar buiten trappen van een inbreker.
Het lastig gevallen worden door een groep "medelanders" heb ik zelf ervaren, en nadat ik er eentje zelf thuis had opgezocht en had aangepakt ook daarmee problemen gekregen. Zo heb ook ik een tweede kans gekregen.
Misschien is het 1 2 3 systeem iets voor draaideur criminelen

1 ste delict, straf en hulp(studie, beroepskeuze etc)

2 de delict, straf, alle schade betalen(ook al doe je daar 30 jaar over) en verplicht op een glenn mills school

3 de delict, nergens meer recht op , drie keer de normale straf en nooit meer de gunst van een uitkering.

Het grootste probleem tegenwoordig is dat de daden geen gevolgen hebben, en dat de daders zelf weinig te verliezen hebben. Als je naast een vaste baan een huis hebt en een vrouw en eventueel kinderen, of een mooie auto of motor kijk je wel 10 x uit voor je bijvoorbeeld een stapel plantjes op zolder zet. Heb je geen vaste verblijfplaats of de hele dag onder invloed intressert jou dat niets en doe je maar wat want je wordt toch wel weer geholpen door onze sociaal pedagochische doorgestudeerdehulpverleners. En dat moet dus veranderen. Hulp voor de mensen die dat nodig hebben en geen hulp voor diegene die alles verpest.
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

graad

Professional Platina

Berichtza 29 mei 2010, 13:11

en daar sluit ik me 100% bij aan jaap :clap: :clap:

(allen jij brengt t wat netter.........maar we bedoelen t zelfde ;) )
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

joep

Master

Berichtza 29 mei 2010, 14:18

Jaap schreef:Geen lappen tekst quoten.

Leuk bedacht Jaap, maar iemand die niets heeft te verliezen blijft een draaideur. Mijn opa kreeg nog schooiers aande deur die om brood vroegen en zijn remedie was, geef ze maar wat anders komen ze morgen terug om te jatten...........................................

Street legal

Professional

Berichtza 29 mei 2010, 18:05

@ Joep:
Daarom het 1 2 3 systeem :happy:
Groeten,

Jaap

oo==[][]==oo
Image

gillesen

Nieuw

Berichtza 08 dec 2012, 19:16

Ik stem zowiezo op de PVV.
Wat er nu zit brokkelt al heel snel af,wat ook te verwachten was,het lijkt wel een oud roestig gebouw wat stuk na stuk eraf dondert.

En maar liegen dit wist ik niet en o zit dat zo in elkaar.

De lachebekkies,komisch duo,maar dan in negatieve zin.

En dit alles wisten we al van te voren wat er ging gebeuren,jij een beetje van dit,en ik een beetje van dat.

Dat leerde ik al op de lagere school, en nu in DEN HAAG,JONGE JONGE WAT EEN GELEERDE KOPPEN.
Vorige

Keer terug naar Allerlei