Onder het motto wie wat bewaard heeft wat, hier mijn tweede Jaguar of liever gezegd mijn eerste.
Ik kocht de auto in 1978 samen met een donorauto voor 1500 DM. Het is een MK2 van 1965 met 3,4 L motor en 4 bak met overdrive. Originele Hollandse auto met Hollandia stalen schuifdak, erg zeldzaam.
De restauratie heeft 20 jaar geduurd en de auto is tot de laatste schroef uit elkaar geweest. Ik was 34 jaar toen ik hem kocht en 54 toen die klaar was en het heeft een godsvermogen gekost. Voor het geld van de motorreviesie koop je een hele mooie 745i. Alles uit elkaar en 95% vernieuwd.
Roel zal blij zijn want ik heb ik de laatste 2 jaar slechts 27 Km er mee gereden.
Ik heb de auto qua kleuren combinatie naar mijn wensen gemaakt, een engelse oldtimer moet British racinggreen zijn.. Verder verbeterd met 4 zuiger remklauwen, stuurbekrachtiging, een XJ interieur met elektrische stoelen en hoofdsteunen achter, smalle spats, RVS uitlaat en alarm.
Als je je e23 nog 20 jaar bewaard dan heb je ook een zeldzame oldtimer, dus houden