Plaats hier berichten en tips over het sleutelen aan je e23.
za 11 sep 2010, 19:41
Mooie kleur ook
za 11 sep 2010, 19:41
vind je
di 14 sep 2010, 15:03
Mm...weet iemand een goed adresje voor de volgende onderdelen?
- Knipperlichten zijschermen
- T-slangetje naar de stappenmotor (ong. 14cm)
- dik koppelstuk wat daar boven zit (geen idee hoe dat heet)
Zijn kapot (scheurtjes) en de Brezan zei dat ik naar een bmw-dealer moest gaan, maar wellicht zijn er goede adresje in de buurt van Dronten? Of heeft iemand zelf nog wat liggen in een oude doos?
Wilde foto's toevoegen ter verduidelijking...maar dat is nogal moeilijk op dit forum merk ik :S
di 14 sep 2010, 15:55
knipperlichten glaasjes heb ik liggen voor je.........
zo zien ze er uit
viewtopic.php?f=11&t=6
di 14 sep 2010, 17:30
..ik had je al een mailtje gestuurd graad, maar vast blijven hangen in een spamfilter ergens. Andere topic gezien, bedoel je het 'grote' knipperlicht aan de voorkant? Ik had het over die aan het scherm aan de zijkant...die kleine op goudvis grote zegmaar:)
di 14 sep 2010, 17:52
wat is eigenlijk de stappenmotor? geen idee namelijk hoe deze er uit ziet......
Groeten Erik
di 14 sep 2010, 20:12
maartenm schreef:..ik had je al een mailtje gestuurd graad, maar vast blijven hangen in een spamfilter ergens. Andere topic gezien, bedoel je het 'grote' knipperlicht aan de voorkant? Ik had het over die aan het scherm aan de zijkant...die kleine op goudvis grote zegmaar:)
die heb ik heelaas niet voor je........
maar volgens mij past t van een e34 en e32 ook
ErikAnton schreef:wat is eigenlijk de stappenmotor? geen idee namelijk hoe deze er uit ziet......
Groeten Erik
das dat zwarte ding.....bij je lmm
nr 3
http://www.bmwe23.nl/upload/foto/13743169767.jpg
di 14 sep 2010, 21:10
uhhhmmmmmm, bij mij zit daar niks......

Groeten Erik
di 14 sep 2010, 21:14
jawel,je verdamper
wo 15 sep 2010, 15:58
denk dat als ik aan die slang van foto 3 kom, ik ook uitgereden ben....
zal die ook is bestellen.....
Maar zit de stappenmotor dan bij mij onder die dikke slang van foto1? en wat is het eigenlijk?
groeten Erik
wo 15 sep 2010, 17:46
Thanks Mike voor het zichtbaar maken!
@Erik:
Ik wist het eerst ook niet, maar vond het volgende: De stappenmotor regelt het stationair toerental. De MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) meet de onderdruk (vacuum) in het inlaatspruitstuk. O.a. aan de hand van die druk kan de rekeneenheid berekenen hoeveel benzine ingespoten moet worden zodat een goede mengverhouding van zuurstof en benzine ontstaat welke ontbrandt kan worden.
@Erik nog een keer:
Er zat slechts een klein scheurtje in dat slangetje (waardoor ie valse lucht aanzoog, en dus stationair onregelmatig liep). Echter toen ik hem los wilde wippen met schroevendraaier viel ie van ellende (naja uitgedroogd gewoon) uit elkaar, heb hem nog proberen in vorm te leggen:)
Blijft de vraag...iemand een goed adresje voor dit spul? Of gewoon bij de BMW-dealer langsgaan? (ben er nog niet geweest vd week, ivm werk)
wo 15 sep 2010, 18:25
bmw dealer heeft dit in 2 dagen in huis, alles wat 2ehands is is ook rommel....
ik zal nog is goed kijken wat daar nog meer voor slangen zit om te bestellen, en een foto maken van een ding wat daar ook zit....
groeten Erik
wo 15 sep 2010, 20:05
Even wat foto's gemaakt, is dit bij mij dan de stappenmotor? dus dat ronde ding met stekker eraan in het midden( onder de dikke slang), op internet heet het een extra luchtschuif dus.....geen stappenmotor dus???? maar waar wel dan......

En weet iemand het onderdeel nummer van die slang foto3 van maarten? krijg hem namelijk niet gevonden op de onderdelen site...., inmiddels gevonden :
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E2 ... ter_hoses/Dit de map sensor?

Groeten Erik
wo 15 sep 2010, 20:52
De laatste foto is de gasklepschakelaar. Deze geeft een waarde naar je
motronic zodat deze weet hoever de gasklep open staat
wo 15 sep 2010, 22:04
Als ik die stekker lostrek dan merk je geen verschil bij stationair en wat gas geven.... Maar ga geen problemen opzoeken

Maar weet nog steeds niet waar de stappenmotor bij mij zit........
we worden nog is technisch

Groeten Erik
vr 17 sep 2010, 15:15
Ziet erbij mij hetzelfde uit Erik, ik probeerde via de site die je gaf plaatje te zoeken van de stappen motor (schritt motor (DE) of Stepper motor (ENG)), maar zonder resultaat.
Ondertussen het e.e.a. besteld. knipperlichtjes waren van Hella en toch wel bij Brezan te halen
De slangetjes (bedankt voor de tekening, daar stond het onderdeelnr bij!) bij BMW bestelt en over paar dagen in huis, grote en kleine waren samen 33 euro, viel mee dus. BMW heeft als policy dat alle onderdelen nog 30 tot 35 jaar nadat ze uit productie gaan te bestellen blijft, voorlopig zitten we nog goed dus.
Morgen met de remmen aan de gang!
vr 17 sep 2010, 19:22
Mooi, dus als we nu alles vernieuwen, zijn we met pensioen als het weer moet

Dat roest op je achterschijven zou ik er gewoon van af schuren met schuurpapier. Je blokken slijten dan de eerste paar duizend kilometer wel wat harder, dus oude blokken op branden en goed in de gaten houden.....
Voor zou ik wel met nieuwe blokken aan de gang gaan, wel zo veilig.
Succes met het remmenproject!!!!
Groeten Erik
za 18 sep 2010, 20:30
Blokken zijn nog best goed kwam ik achter vandaag, nieuw bijna..dus die kunnen nog wel wat lijden!
Rem cilinder zit aan de binnenkant wel flink vast......geen beweging in te krijgen met een waterpomptang....maar even uit elkaar halen denk ik..zien hier goede revisie-setjes voor te krijgen?
za 18 sep 2010, 20:35
Heb er hier 1 liggen, maar waren vorig jaar nog gewoon te krijgen bij de dealer, dus nu vast ook.
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E2 ... e_caliper/Groet Erik
zo 03 okt 2010, 19:48
mm....zaterdag even op de sloop rondgelopen, aangezien ik nog steeds opzoek ben naar een veer voor m'n rechterschokdemper. Maar daar stonden helaas geen 7-series...wel 5-series. Weet iemand of die veren uitwisselbaar zijn toevallig? Want daar lagen er genoeg van!
di 05 okt 2010, 13:21
Hey Maarten,
Goed verhaal hier!

Veel nuttige tips ook.
Je remklauwen zijn uit elkaar en nog goed te reviseren, geen problemen tegengekomen dus. De zuigers zaten wel ECHT goed vast, maar een sloot WD40 heeft wonderen gedaan!
Gr. Ted
di 16 nov 2010, 18:59
Een kleine update, de ouwe 7 rijdt ondertussen over de weg!
Heb em wel moeten verlagen. Zoals eerder vermeldt was er 1 winding gebroken. Ik kon of 2x een nieuwe veer kopen a 75 euro per stuk, of gewoon bij de andere kant een stuk afslijpen...dat gedaan en werkte prima! Niet te laag, al ben ik er nog niet helemaal tevreden over.
Verder is mn snelheidsmeter nog wel kapot, dus die zal ik binnenkort eens openschroeven en de lekkende batterijen vervangen. Tot nu toe gebruik ik gewoon een snelheid-app op m'n iphone die via GPS m'n snelheid berekent, werkt prima:)
Wel nog een klein probleempje met de ramen, deze werken allemaal opeens niet meer! Weet iemand of hier een zekering voor zit ergens?
di 16 nov 2010, 19:03
Zekering 26!
of de schakelaar onder je dashbord.
di 16 nov 2010, 19:24
Die schakelaar onder het dashboard hebben menig E23 bezitter hoofdbrekens bezorgt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.