Aangezien de E12 een hoop werk heeft, ben ik er steeds meer van overtuigd om hem in te ruilen tegen een E23 or E28. (Niet noodzakelijk bij de eigenaar van de nieuwe auto) 
De E28 zou betekenen dat ik wat van mijn modificaties mee kan nemen naar de nieuwe auto (velgen, stoelen etc)
De E23 is denk ik luxer.
Wat zou een goede betrouwbare daily driver zijn, niet teveel brandstofkosten. (Ik rijdt nu 40 km per dag op lpg)
Ik kan schakelen, al ben ik de laatste jaren de automaat gewend.
Turbo lijkt me overdreven in een auto.
En voor degenen die geinteresseerd mochte zijn in mijn E12:
Originele nederlander op lpg uit '77 (geen milieusticker in duitsland nodig!)
weer 2 jaar apk sinds augustus
neus is deze lente vervangen na een schuiver op het ijs. (auto is toen ook weer gericht/gecontroleerd)
originele stalen velgen zitten er ook bij.
mankementen:
benzine leiding achter aan vervanging toe. (en vuil in de tank)
schokdempers achter worden minder
mag wel weer eens een nieuwe laklaag hebben
klepsteelgeleider in de kop is ingezakt. (Dat gaat bijna net zoveel kosten als een nieuwere motor)
automaat slipt in de achteruit als warm (als koud is er geen probleem)
Ik heb nog wel een hoop onderdelen over, o.a. een andere kop en veel losse onderdelen.
Ook een goede onbeschadigde Kamei achterspoiler beschikbaar!
Maar eerst... even kijken wat een mooie auto voor me is.
Wie heeft er nuttige adviezen.

De E28 zou betekenen dat ik wat van mijn modificaties mee kan nemen naar de nieuwe auto (velgen, stoelen etc)
De E23 is denk ik luxer.
Wat zou een goede betrouwbare daily driver zijn, niet teveel brandstofkosten. (Ik rijdt nu 40 km per dag op lpg)
Ik kan schakelen, al ben ik de laatste jaren de automaat gewend.
Turbo lijkt me overdreven in een auto.
En voor degenen die geinteresseerd mochte zijn in mijn E12:
Originele nederlander op lpg uit '77 (geen milieusticker in duitsland nodig!)
weer 2 jaar apk sinds augustus
neus is deze lente vervangen na een schuiver op het ijs. (auto is toen ook weer gericht/gecontroleerd)
originele stalen velgen zitten er ook bij.
mankementen:
benzine leiding achter aan vervanging toe. (en vuil in de tank)
schokdempers achter worden minder
mag wel weer eens een nieuwe laklaag hebben
klepsteelgeleider in de kop is ingezakt. (Dat gaat bijna net zoveel kosten als een nieuwere motor)
automaat slipt in de achteruit als warm (als koud is er geen probleem)
Ik heb nog wel een hoop onderdelen over, o.a. een andere kop en veel losse onderdelen.
Ook een goede onbeschadigde Kamei achterspoiler beschikbaar!
Maar eerst... even kijken wat een mooie auto voor me is.
Wie heeft er nuttige adviezen.
BMW 528 E12 beige uit 1977 (verkocht)
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)
Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic
BMW 735iA E23 Polaris grijs uit 1984 (verkocht)
Corsa Diesel 1998, blauw metallic met rembekrachtiging en asbak (bijna weg)
(Meer opties zitten er niet op)
Nu Lupo 1.2 TDi 3L 2000, grijs metallic