Ik had mij al voorgesteld en menig mensen al gek gemaild met vragen
Ik dacht dat ik hier maar eens mijn vragen topic van maak en dan gelijk de vorderingen van het werk neerzet.
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de boel te demonteren ter voorbereiding van de koppakking vervangen.
Heb inmiddels de inlaat gasklep verdelerkap en nog meer meuk weggehaald.
Staat er maar kaal bij nu
Onder het kleppendeksel zagen de nokkenassen en tuimelaars er nog goed uit dus ik ga verder met demonteren en de kop eraf halen.
De ketting die zie ik vaak bij blokken waar de kop al af is aan de zijkant zitten, hoe gaat deze van het tandwiel af?
Ik had alleen met het afhalen van het inlaat gedeelte een vraag.
Zoals op de foto gaat er een stukje van de pakking naar binnen toe....is dit normaal of is er in het verleden een verkeerde pakking tussen gezet?
Aandraai momenten van de kopbouten, weet iemand waar kan ik die kan vinden?
Ik lees ook hier en daar over engine paint.
Nu de boel zo los ligt en ik dat blok zo open en bloot zie liggen jeuken mijn handen om het schoon te maken en dan misschien wel een nieuwe
alu-kleur erop te spuiten...is dit te doen of echt een afrader?
http://www.motip.com/?page=23&id=550\\
Verder dacht ik aan het vervangen van een waterpomp maar ik merk 0,0 speling op de rotor dus is dit dan wel nodig?
Er is nog een boel werk maar we komen er wel.
Die foto's plaatsen lukt me nog niet erg haha, geeft steeds aan dat ze te groot zijn
Groeten
Ik dacht dat ik hier maar eens mijn vragen topic van maak en dan gelijk de vorderingen van het werk neerzet.
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met de boel te demonteren ter voorbereiding van de koppakking vervangen.
Heb inmiddels de inlaat gasklep verdelerkap en nog meer meuk weggehaald.
Staat er maar kaal bij nu
Onder het kleppendeksel zagen de nokkenassen en tuimelaars er nog goed uit dus ik ga verder met demonteren en de kop eraf halen.
De ketting die zie ik vaak bij blokken waar de kop al af is aan de zijkant zitten, hoe gaat deze van het tandwiel af?
Ik had alleen met het afhalen van het inlaat gedeelte een vraag.
Zoals op de foto gaat er een stukje van de pakking naar binnen toe....is dit normaal of is er in het verleden een verkeerde pakking tussen gezet?
Aandraai momenten van de kopbouten, weet iemand waar kan ik die kan vinden?
Ik lees ook hier en daar over engine paint.
Nu de boel zo los ligt en ik dat blok zo open en bloot zie liggen jeuken mijn handen om het schoon te maken en dan misschien wel een nieuwe
alu-kleur erop te spuiten...is dit te doen of echt een afrader?
http://www.motip.com/?page=23&id=550\\
Verder dacht ik aan het vervangen van een waterpomp maar ik merk 0,0 speling op de rotor dus is dit dan wel nodig?
Er is nog een boel werk maar we komen er wel.
Die foto's plaatsen lukt me nog niet erg haha, geeft steeds aan dat ze te groot zijn
Groeten
Laatst bijgewerkt door zooka op zo 22 apr 2012, 11:59, in totaal 3 keer bewerkt.
Kijk ik vanmorgen uit het raam, ligt de wereld op de stoep!
BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI
BMW E24 635CSI
BMW E31 850i
VW Passat 1.9TDI
VW Lupo 1.4 FSI