Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
zo 12 dec 2010, 12:06
Zit de foto's eens goed te bekijken en kan maar
zo 12 dec 2010, 12:17
Das raar! Ik kom binnenkort wel even bij je met deze auto.
Tijdens de RDW keuring werd er strak gecontroleerd op chassisnummer en lasnaadjes.
Daar is niks uitgekomen.
Ik denk eerder dat het hele interieur is geswapped.
Ik heb ook nog de oude stoelrails-lengte verstelling. Tot wanneer is dat geleverd??
zo 12 dec 2010, 13:16
Het eerste type stoelverstelling had een duidelijke verhoging aan de instapzijde in de vloerplaat. Dat is geleverd tot 1980. Daarna werd de vloerplaat vlak en liep de uitlaat door het midden.
Maar het feit dat er pitman armpjes achter zitten zegt veel meer, kijk maar eens in de ETK vanaf wanneer die gemonteerd werden. De eerste types achterbruggen hadden geen aansluiting voor deze armpjes.
De RDW laat alles wat goed gedaan is door, die hebben geen kennis van de specifieke modellen, dus als het schutbord in zijn geheel word overgezet zien hun het echt niet.
zo 12 dec 2010, 13:18
Hmm 't zal toch niet he..
Ik heb die zijwaartse stoelverstelling.
Ik zal de BMW bij het ophalen uit H'sum eens bij jou laten schouwen.
zo 12 dec 2010, 14:17
Wat zijn de laatste 7 cijfers van het chassisnummer?
zo 12 dec 2010, 14:18
5746669
zo 12 dec 2010, 14:42
Katalysator Ja, schakelmechanisme handmatig, mmmmmmmmmm. Ben bang dat ik toch gelijk heb.
zo 12 dec 2010, 14:47
Mijn ervaring is juist dat met name bij het oude spul er veel fouten instaan.
In het e21 wereldje stikt het ook van de fouten in de etk, ook bij gekende auto's.
We zullen zien.
Ik vind het juist vreemd dat het dashboard 1e type is (dus nog met de 3 ronde draaiknoppen), en de stoelverstelling zijwaarts is.
Wat zouden nog meer goede meetpunten zijn?
zo 12 dec 2010, 14:54
Op de balk onder het dashboard ter hoogte van het handschoenkastje zit nog een indentificatie nummer. Dus dash los en we weten het

Je zou ook nog even op het blok kunnen kijken of je jaartallen tegenkomt.
zo 12 dec 2010, 15:00
Hoeveel meetpunten wil je hebben ?
- uitlaat door het midden (pas vanaf 1980)
- pitmanarmen achter (pas vanaf 1981)
- achterbrug 2e type (pas vanaf eind 1979) weet dit toevallig omdat ik samen met Leon ben bezig geweest met iemand die dit model nodig had.
- houten asbak en zijkanten naast de asbak (pas vanaf 1980)
Dus of een katter, of een Frankenstein.
zo 12 dec 2010, 15:01
Michiel schreef:Op de balk onder het dashboard ter hoogte van het handschoenkastje zit nog een indentificatie nummer. Dus dash los en we weten het

Je zou ook nog even op het blok kunnen kijken of je jaartallen tegenkomt.
Dat hebben alleen de latere types Chiel, ben ze ook zonder dat identifikatieplaatje tegengekomen.
zo 12 dec 2010, 15:04
Ok..
Ik zeg dan testmodel / botsproefauto voor de Whalenose..
Verklaart natuurlijk de kleur ook gelijk
Er zaten ook geblokte stickers en allemaal cijfers op de auto geplakt en leek de eigenaar ook op een rashtestdummie Volgens Ite .
Valt alles op zijn plek toch???
zo 12 dec 2010, 15:14
hahaha,
We zullen zien, het is iig een samengesteld hok - das wel duidelijk.
Productie in het nieuwe seizoen, dus model 79, zou dat nog van invloed kunnen zijn?
Cees: ik kom volgende week - als het me lukt - wel even naar je toe.
Neem je zonnenbril maar mee.
zo 12 dec 2010, 15:15
Haha, zaten er ok een paar poppen op de achterbank dat je hem kocht ?
Tis echt exact dezelfde kleur;
zo 12 dec 2010, 15:16
Michiel schreef:Ok..
Ik zeg dan testmodel / botsproefauto voor de Whalenose..
Verklaart natuurlijk de kleur ook gelijk
Er zaten ook geblokte stickers en allemaal cijfers op de auto geplakt en leek de eigenaar ook op een rashtestdummie Volgens Ite .
Valt alles op zijn plek toch???
Ja hoor, er is een crashtest mee gedaan en daarna weer opgebouwd en verkocht als nieuw zijnde, tuurlijk..............
Ik kan het chassisnummer wel invoeren in ASAP ( Historic Parts Catalogue) van BMW maar ik kan de uitrusting helaas niet opvragen, heeft met het bouwjaar te maken, normaal gesproken rolt dan zo de voertuiguitrusting eruit, evenals de exacte productiedatum.
zo 12 dec 2010, 15:18
Eehm, nu je het zegt
Wat voor mij iig een punt is dat er melding wordt gemaakt van een cat.
Dat is sowieso raar voor een 78/ 79er.
Dus ik heb kleine hoop dat de ETK gewoon niet klopt.
BMW hield pas na 06-81 nauwgezet bij welke auto wanneer en hoe werd geproduceerd.
Pas vanaf 83 is dit betrouwbaar te noemen.
zo 12 dec 2010, 15:19
De nodige Vin decoders zijn er al op los gelaten. Alle het zelfde resultaat:
baujahr 1978.
zo 12 dec 2010, 15:21
Was een grapje van Chiel, Martin
Productiedatum is niet zo belangrijk, die zal volgens de VIN in ieder geval voor augustus 1978 liggen. Belangrijker is te weten van wanneer de onderdelen zijn die er daadwerkelijk op zitten. Bouwjaren staat vaak op de onderdelen vermeld (vaak 2 bv; 82/83)
zo 12 dec 2010, 15:26
Hahahhahahaha.. Martin nam me serieus! Eindelijk iemand die naar me luistert. Ik ga de politiek in!!! hahahahahahaha
zo 12 dec 2010, 15:43
Augustus 1978 handbak
Pas vanaf 83 is dit betrouwbaar te noemen
.
Dat geldt voor de Ausstatungsliste niet voor de bouwjaren
zo 12 dec 2010, 15:56
Deels eens.
Mbt de uitrusting is dit vanaf 83 redelijk betrouwbaar.
Als het gaat om productiedata; die kloppen wel. Maar de aangegeven uitvoeringen kloppen met enige regelmaat niet.
Ik had eens een strikt originele e12. Historie in de familie van 0 tot 2008 compleet. Etk klopte van geen kant.
zo 12 dec 2010, 15:59
hey baur, heb 1 vraagje, is de bodem plaat nu verhoogt bij de instapzijde bestuurderskant of niet?
zo 12 dec 2010, 16:00
Als je bedoeld dat er aan de zijkant de lengte stoelverstelling zit: ja.
zo 12 dec 2010, 16:19
weet niet of wij hetzelfde bedoelen....
haal je voet van het gas en plaats je onderbeen tegen je stoel, je voet staat nu op een verhoging of niet?
wel een kromme zin, maar dat bedoel ik....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.