Het is nu zo 24 nov 2024, 21:37

Steven stelt zich voor als E23-zoekende

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht

E-volve

Nieuw

Steven stelt zich voor als E23-zoekende

Berichtma 02 mei 2011, 00:10

G'day!

Leuk dat er ook een E23 forum bestaat, had ik eigenlijk nog niet eens naar gezocht.
Goed ik ben dus Steven, 28 jaar oud uit Beverwijk, ben van origine franse rommel, maar heb ook diverse andere dingen gehad.
Heb toch veel hothatches gehad en heb er nog steeds 1 die ik als tracktool gebruik, een Renault Clio Williams.

Maargoed nu rijd ik dagelijks in mijn Xantia op LPG, maar dat is het echt niet... ik wil al jaren een BMW hebben voor dagelijks en heb laatst ook gekeken voor een E46 320d als dagelijks vervoermiddel. Helaas sprak deze auto me weinig aan en heb ik eens een E28 5seriegetest, dat leek er al stukken meer op. Paar weken later bij mij in de buurt nog maar even snel een 728i automaat mogen testen. Dit was een zeer net exemplaar en ik was eigenlijk al verkocht. Maargoed wat financiele tegenslagen en de auto was eigenlijk al iets boven budget, dus het is er nog even niet van gekomen.

Wat ik dus zoek is een van de laatste types, liefst met wat opties als airco, abs en cruisecontrol. Maar een leuk open dakje, normaal onderhoud en een john gold is ook mogelijk ;)
Lichte voorkeur is wel een automaat (en dat als automaathater..) motor maakt me weinig uit, als het maar wel een injectiemodel is.
De auto wil ik wel gewoon dagelijks inzetbaar hebben en daar ik aardig wat km's maak, moet het wel op LPG rijden. Uiteraard ben ik ook wel iets Nederlands ingesteld dat ik voor het oldtimervoordeel ga, maar ik vind het ook gewoon stijlvolle autos en ik heb wel het vertrouwen dat met een E23 gewoon dagelijks te rijden is.

Budget is een beetje maximaal op 5000, maar dat moet wel incl. de LPG zijn, mag ook wel zonder maar dan moet ik nog wel de ruimte houden voor de inbouw uiteraard.
Denk er namelijk wel over om een LPi systeem in te laten bouwen met fatsoenlijke tank. (ik wil ook niet elke dag aan de pomp hangen), mede ook omdat de directe gasinjectie ook voor de kop zelf een stuk beter is.

Goed ik hoop ik graag wat tips op te doen, hebben jullie ergens een puntenlijst met de zwakke punten? Ook qua roest lijkt me dat wel fijn om te weten. Slijtagegevoelige delen, prijzige delen etc. onderhoud doe ik gewoon zelf, ik heb daar alle middelen voor, maar ik zoek wel gewoon ook iets moois :)

Hopelijk kan ik me snel als echte E23rijder voorstellen.

zerotolerance

Professional Goud

Re: Steven stelt zich voor als E23-zoekende

Berichtma 02 mei 2011, 07:27

BMWim

Moderator

Berichtma 02 mei 2011, 08:57

welkom Steven hier ! Suc6 met de zoektocht...

Michel kan je vast wel verder helpen..
als ik mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi !

Michiel

Professional Goud

Berichtma 02 mei 2011, 16:31

Welkom Steven,
Stuur me maar een pb wellicht kan ik je verder helpen.
Samen met Ite hebben we een leuke verzameling E23's voor de handel staan.

Groet,

Michiel

E-volve

Nieuw

Berichtma 02 mei 2011, 19:56

zerotolerance schreef:Welkom!

Linkje voor wat tips over de roest

Kijk daar hebben we wat aan, ben weer enthousiast aan het zoeken, straks ook de duitse sites maar weer even af.
Met een duitse vriendin is dat ook niet zo erg, dan kom je nog wel eens over de grens ;)

Jacob J BMW

Nieuw

Berichtma 02 mei 2011, 20:34

Welkom!
732i Saphirblau 1980
Ka Moonlight 2011

E-volve

Nieuw

Berichtwo 04 mei 2011, 19:24

Hoe zit dat trouwens met ABS, op welke uitvoeringen is dat geleverd? Ik zie dat de 45's dat allemaal standaard hadden, maar ik kom ze ook wel eens op andere versies tegen?

Keer terug naar Even voorstellen