De boutjes heb ik overgenomen van iemand van het E34 forum ,maar je kunt ze beter laten verchromen als het goed gedaan is ,is de kwaliteit beter! maar was je veel kwijt en hoelang moest je erop wachten?
De velgen heb ik dmv afbeit ontdaan van de blanke lak lagen ,dit neemt wat tijd inbeslag (heel wat tijd) de lak die er nog opzit is verekte hard
Ik heb daarna alle boutjes verwijderd ,het hart er uit geslagen wel met beleid maar hij zit erg vast.
Beschadigingen van de velgrand probeer je met een (power)vijl en daarna met korrel 80 weg te werken
Dan ga je met korrel 220 schuurpappier schuren met het handje ,bij oneffenheden of oxidatie pak je korrel 80 en weer naschuren met korrel 220 totdat de oneffenheden weg zijn ,dan ga je met korrel 400 de krassen van korrel 220 wegschuren na dit ga je met 1200 verder tot de schuur krassen van 400 weg zijn ,volgende stap zijn de schuur krassen van korrel 1200 weg schuren met waterproof schuurpappier 2000 netzolang en met veel water totdat de aluminium rand al bijna gaat glimmen na dit is het alleen nog maar met BELGOM polijst pasta oppoetsen
En het hart is een kwestie van schuren en spuiten in de gewenste BMW kleur let wel op dat je de rand van het hart dat weer op de rand van de velg gemonteerd word vrij van verf cq blanke lak is liefst zo vlak mogelijk houden anders heb je zijdelijngse slag in de velg en kun je hem weer demonteren
Hoe nauwkeuriger je schuurt hoe mooier het resultaat,onderstaande velgen heb ik al gedaan
De BBS RC 8x17 voor onder de E24
De M-parralel breedset
Voor
Na
En die zitten onder de touring