Het is nu do 28 nov 2024, 09:34

Deurklink vervangen (hulp gevraagd)

• Auteur
  • Bericht

Nander

Nieuw

Deurklink vervangen (hulp gevraagd)

Berichtvr 03 jun 2011, 19:19

Vandaag bij Bert Story een klink gehaald voor de bijrijdersdeur (klink met slot), waarbij de haakjes van het contragewicht waren afgebroken. Na veel speurwerk aan de slag gegaan. Zo heb ik het deurpaneel verwijderd en de zwarte ijzeren kap naar beneden geschoven, zodat ik redelijk bij de binnenkant kan.

Moertje losgedraaid van draadeind die aan klink vastzit, zodat klink vrij kan bewegen van de deur (echter niet los). Tevens horizontaal evenwijdig aan de deur georienteerd schroefje losgedraaid, tussen klinkarm en cilindermechanisme, zodat ijzeren hoefijzervormig element boven cilinder kan worden weggehaald. Echter maakt dit geen verschil.

Het lijkt erop dat de volledige cilinder gedemonteerd moet worden. Echter zie ik aan de achterzijde van het cilinder 2 over elkaar heen liggende witte kunstof elementen, welke ik niet weet hoe ik deze eraf moet krijgen en bang ben om deze te breken.

Image

Image

Zou ik wellicht hulp kunnen krijgen van iemand die al eens eerder een cilinder heeft gedemonteerd?
Laatst bijgewerkt door Nander op vr 03 jun 2011, 21:03, in totaal 1 keer bewerkt.
------- BMW 735i AUT4 LPG (Burgundrot) -------

Michiel

Professional Goud

Re: Deurklink vervangen (hulp gevraagd)

Berichtvr 03 jun 2011, 19:23

Deurklink van een E23 is een vervelend en ingewikkeld klusje.
Lastig uit leggen alles moet los iig.
Succes want dat heb je nodig bij dit klusje.

Nander

Nieuw

Berichtza 04 jun 2011, 16:45

Ber er gelukkig uitgekomen ... stangetje rechts van cilinderhuis loskoppelen en huis 90 grd draaien en het huis kwam zo naar binnen. Visa versa met monteren. Hele cilinderhuis hoeft gelukkig niet uit elkaar gehaald te worden, waar ik in eerste instantie bang voor was.

Op dit topic kan een slotje :smart:
------- BMW 735i AUT4 LPG (Burgundrot) -------

zerotolerance

Professional Goud

Berichtzo 05 jun 2011, 08:48

Gelukkig!

Ik ben voor het vervangen van een deurklink en een slot al eens bij beemer geweest. Die was er een aardig tijd mee zoet! Was (en ben) hem hier erg dankbaar voor.

Michiel

Professional Goud

Berichtzo 05 jun 2011, 12:23

Alleen het slot is goed te doen. Wil je de complete klink vervangen ben je wel even zoet.

Keer terug naar Exterieur