Mijn beide ex types 1 kwamen niet verder dan een kwart en volens mij hoort het zo. wordt hij warmer duidt dit op slijtage. Nu is dit geen ramp zolang het maar niet drie kwart wordt.
radiateur /visco en koelvlst kwaliteit kan/kunnen de oorzaak zijn. Waterpomp pas vervangen als die herrie gaat maken.
en voordeel van iets warmer, is dat hij dat in de winter ook doet, hoef je geen stuk karton voor de radiateur te plaatsen.
Type 2 hoort in principe volledig recht (in het midden) te lopen.
Ikzelf heb zowat alles vernieuwd wat je kan vernieuwen (radiateur, slangen, visco, thermostaat, waterpomp,... alles nieuw origineel BMW), en bij mij loopt ie altijd in het midden, zomer/winter.
Mijn temperatuur meter loopt altijd in het midden als hij warm is. Het probleem is soms dat hij terugspringt naar koud en dan weer naar het midden. en dan weer naar koud. Eigenlijk wil ik de sensor nakijken/vervangen maar ik weet niet waar deze zich bevindt. Kan iemand een plaatje uploaden waar deze zit en vertellen hoe je dit het beste kunt aanpakken? ( ik heb trouwens een 728i uit 1983 welk type is dit dan? ik neem aan een type 2 maar waarin verschilt de type 1 nou het meest van een 2 )
Dan is je tellerbak niet helemaal fris meer, dan kan je meter wat schokkerig zijn soms naar iets kouder en weer terug, geen ramp, klap op het dashboard en hij staat weer terug( een tijdje dan )
meeste verschil?? optisch??
de voorkant tellerbak( heeft jouw probleem niet , geen batterijen) deurpanelen 4/5 bak of 3/4 traps inlaatspruitstuk pfffff vast nog wat dingen
Type 2 hoort in principe volledig recht (in het midden) te lopen.
Ikzelf heb zowat alles vernieuwd wat je kan vernieuwen (radiateur, slangen, visco, thermostaat, waterpomp,... alles nieuw origineel BMW), en bij mij loopt ie altijd in het midden, zomer/winter.
Neem aan dat je dmw van het soort thermostaat e.e.a. kan wijzigen.
Kan dit trouwens bij een type1 niet gewoon de oplossing zijn, aangezien die in de winter meestal met een stuk karton moeten rijden?