als de kilometerheffing er doorkomt, gaat ons vrouw dur charade eruit, en komt er een dikke7,audi a8 of mercedes s klasse. ze rijd toch niet meer dan een kleine 7000km/pj dus dan is t aantrekkelijk om dikke autos te kopen
Op www.mobile.de zie je al dat het aanbod van E28 en E23 afneemt, dit komt natuurlijk door het ontmoedigingsbeleid van de Duitse overheid.
Maar dan krijg je dus dat zowel bij ons als bij onze oosterburen het aantal klassiekers in grote mate gaan afnemen, aan de eene kant goed voor de prijs van de E23, maar heel slecht voor de tweedehands onderdelen die worden steeds minder aangeboden.
haagie schreef:maar als je je bmw verkoopt aan iemand anders blijft ie dan nog wel belasting vrij
Ja zolang hij 25 jaar oud is blijft dat onveranderd maar na 2011 wordt de vrijstelling bevroren. Auto's die na 31-12-2011 25 jaar oud worden daarvoor word de regelgeving bevroren, alles wat al vrijstelling had blijft van de vrijstelling gebruik maken. Ook al veranderd de oldtimer van eigenaar.
Heeft iemand gehoord dat vanaf 1 januari 2012 alle import, ook al is de auto van voor 87, niet meer belastingvrij wordt. Heb uit verschillende bronnen gehoord dat dit aanstaande is. Als dit zo is moet ik nog een paar buitenlanders voor 31 december op Nederlands kenteken zetten. Zou me niet verwonderen met al de bezuinigingen die al doorgevoerd zijn.
Stel dat je een schuur vol hebt staan met autos nog niet op kenteken..................dan baal je of al die mensen die hun oldtimer uit Amerika gehaald hebben en nog aan het restaureren zijn..........dat kun je ze niet aandoen vind ik.........maar wie ben ik
Als ze nu zouden zeggen vanaf '87 geen belastingvrijheid meer maar b.v. een kwarttarief dan zou ik dat nog re
ha,heb net op het nieuws gehoord dat ze de regeling weer terug willen draaien aangezien de km heffing niet door gaat,dus alle auto's van 25jaar worden weer belastingvrij
RobertF schreef:Stel dat je een schuur vol hebt staan met autos nog niet op kenteken..................dan baal je of al die mensen die hun oldtimer uit Amerika gehaald hebben en nog aan het restaureren zijn..........dat kun je ze niet aandoen vind ik.........maar wie ben ik
Als ze nu zouden zeggen vanaf '87 geen belastingvrijheid meer maar b.v. een kwarttarief dan zou ik dat nog re
maar als het autos zijn die nog niet op kenteken staan (dus ook geen buitenlands kenteken) krijg je ze toch niet op de weg vanwege de te hoge co2 uitstoot.
Ik heb de FEHAC gevraag hoe de stand van zaken is met de huidige regeling die 1 jan 2012 afloopt.
Kreeg het volgende antwooord. Dag Hr.
De Fehac is bezig om de regeling ongedaan te maken, maar de ambtelijke molens draaien nog steeds langzaam. Ook is er door de VVD een voorstel gedaan, om de belasting vrijstelling geheel op te heffen, dit voorkomen is nu prioriteit no. 1 voor de Fehac. Ik verwacht niet dat de bevriezing op kort termijn, zeg 1 a 2 jaar, ongedaan gemaakt zal worden.
prutsers zijn het, heel de overheid. als ze de belasting vrijstelling geheel gaan afschaffen, rij ik er wel wat Amerikanen naar binnen! De E23 uiteraard niet, maar die gaat dan doen wat ze het meest in haar lange leven heeft gedaan, en dat is in de schorsing staan.