Het is nu zo 24 nov 2024, 21:29

welke auto moet ik nou kiezen

Hier plaats je een foto van je auto en stel je jezelf voor
  • Auteur
  • Bericht

haagie2

Re: welke auto moet ik nou kiezen

Berichtzo 28 aug 2011, 18:50

hoi naamgenoot gegroet hier

ik heb zelf ook een 728i automaat te koop op gas benzine niet in super duper staat ,wel goed
voor meer info pb me anders
zit van dit jaar nieuwe gasinstalasie in de 7 serie
tevens anders een 5 serie diesel automaat maar dat zoek je niet denk ik

BMW4ever

Nieuw

Berichtma 29 aug 2011, 07:28

baur323 schreef:Geen probleem. De blokken zijn prima bestand tegen LPG, maar je wint er weinig mee.
Het verbruik ligt op 1:7 en je koppakking gaat er een keer aan.
Opzich allemaal niet zo'n drama, maar ga niet op LPG rijden omdat het zo goedkoop is.
Je startkosten van euro 1000.- voor een conventionele installatie zijn slechts een begin.
Als je eenmaal alles goed voor elkaar hebt; dus ontsteking, koppakking enzovoort is het rdelijk hufterproof.

Met zo'n goedkope setup heb je dan geen grotere kans op backfire?
Op mij E34 had ik een G3 injectie systeem maar dat was gelijk 2250e.
Vervangen van een kop zie ik niet zo tegen op. Voor een paar honderd euro kan ik dat laten doen.

baur323

Professional Zilver

Berichtma 29 aug 2011, 07:32

Absoluut waar, grotere kans is er zeker, maar als je zorgt dat de ontsteking (dus alles he!) goed op orde is en je geen gekke dingen doet blijft het heel.
Zelf rij ik nu al weer 15dkm zonder problemen, maar ben binnen kort wel weer aan de beurt voor een rondje kleppenstellen en bougies.
Op conventioneel LPG verlies je wel een gruwelijke dot aan vermogen hoor! ik ga hem denk ik toch nog wel een keer ombouwen.

BMW4ever

Nieuw

Berichtma 29 aug 2011, 07:42

Dat is wel nuttige info. Bij mij e34 had ik dus G3 en niet merkbaar minder vermogen. Het her afstellen (tunen ) met een PC was wel noodzakelijk. Een eigenaardigheid die ik kreeg was dat ik eigenlijk altijd met benzine een rit moest afsluiten anders ging de wagen schokken als ik de volgende dag weer wilde wegrijden en in de winter duurde het soms wel 10km voordat de motor warm genoeg was om op gas over te schakelen. Er was wel een procedure om direct op gas te starten maar dat is mij nooit gelukt. Misschien zijn de huidige g4(?) instalaties nog beter maar er zit in zo'n oude wagen natuurlijk veel minder electronica die kan dienen om het injectie susteem goed te laten werken.
Vorige

Keer terug naar Even voorstellen