Op de onlangs 10-10-2011 gehouden symposiumdag van de FEHAC werd een presentatie gehouden door Wim Oude Weernink waarin de toekomst van de oldtimers wordt belicht
FEHAC presentatie Wim Oude Weernink - Den Haag, 10-10-2011
Dames en Heren,
Wat de mens vandaag doet, is morgen al historie. De jaren zeventig met zijn grote
maatschappelijke veranderingen, een razendsnelle massamotorisering, volwassen
babyboomers en niet te vergeten een oliecrisis hebben het karakter van een generatie
bepaald. Zoals vandaag de dag de innovaties van computer en communicatie ook al weer
geschiedenis zijn. Steve Jobs wist toen zelf nog niet eens wat Apple zou teweeg brengen.
Wie had gedacht dat General Motors failliet kon gaan en Fiat het Amerikaanse Chrysler zou
overnemen. Dat China de grootste autonatie ter wereld zou worden en Japan juist in de
verdediging moest. En dat een Federatie van Historische Auto en motor Clubs 35 jaar na zijn
oprichting met zoveel succes de belangen zou gaan behartigen van meer dan 70.000
liefhebbers en verzamelaars van historische voertuigen. Want dat wil ik vandaag na eerdere
sprekers nog eens benadrukken: zonder de FEAHC zouden al die eigenaren van historische
wegvoertuigen niet met zoveel plezier en zonder beperkende regelgeving van hun
gekoesterde bezit hebben kunnen genieten.
Maar de historie schrijdt voort en kan dus niet op een bepaald tijdsmoment worden
vastgelegd door een enkele gebeurtenis of een generatie. Dus is het van groot belang dat
historisch besef en het daaruit voortvloeiende behoud van cultureel erfgoed wordt
gestimuleerd en vooral gecontinueerd. Wat dat betreft is de eind vorige eeuw al verworven
vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor auto
FEHAC presentatie Wim Oude Weernink - Den Haag, 10-10-2011
Dames en Heren,
Wat de mens vandaag doet, is morgen al historie. De jaren zeventig met zijn grote
maatschappelijke veranderingen, een razendsnelle massamotorisering, volwassen
babyboomers en niet te vergeten een oliecrisis hebben het karakter van een generatie
bepaald. Zoals vandaag de dag de innovaties van computer en communicatie ook al weer
geschiedenis zijn. Steve Jobs wist toen zelf nog niet eens wat Apple zou teweeg brengen.
Wie had gedacht dat General Motors failliet kon gaan en Fiat het Amerikaanse Chrysler zou
overnemen. Dat China de grootste autonatie ter wereld zou worden en Japan juist in de
verdediging moest. En dat een Federatie van Historische Auto en motor Clubs 35 jaar na zijn
oprichting met zoveel succes de belangen zou gaan behartigen van meer dan 70.000
liefhebbers en verzamelaars van historische voertuigen. Want dat wil ik vandaag na eerdere
sprekers nog eens benadrukken: zonder de FEAHC zouden al die eigenaren van historische
wegvoertuigen niet met zoveel plezier en zonder beperkende regelgeving van hun
gekoesterde bezit hebben kunnen genieten.
Maar de historie schrijdt voort en kan dus niet op een bepaald tijdsmoment worden
vastgelegd door een enkele gebeurtenis of een generatie. Dus is het van groot belang dat
historisch besef en het daaruit voortvloeiende behoud van cultureel erfgoed wordt
gestimuleerd en vooral gecontinueerd. Wat dat betreft is de eind vorige eeuw al verworven
vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor auto
Laatst bijgewerkt door RobertF op za 12 nov 2011, 12:34, in totaal 1 keer bewerkt.