Hoi Mannen,
Ik wil graag even iedereen bedanken die in het verleden gepost heeft over "Harde rempedaal en/of een Flikkerend rood lampje bij het aanremmen!!!
Zoals velen van jullie al zeiden zat hem het probleem in een defecte rembol
Even voor de nieuwe lezers.... De verschijnselen bij mijn 732iA waren bij het aanremmen een oplichtend rood "remlampje" in het dashboard (rechter van de twee, dus niet die van de blokken) en een harde rempedaal bij tweede keer remmen of direct doorduwen als bij een noodstop.
Na het doorlezen van meerdere topics over deze verschijnselen heb ik de tip van een van jullie uitgevoerd, waarbij met open ATF reservoir en draaiende motor een paar maal op het rempedaal wordt getrapt. Het niveau had hierbij in het geval van een goede rembol moeten zakken en na stilzetten van de motor en opnieuw intrappen van het rempedaal na ongeveer vijf maal weer boven het zeef zichtbaar moeten worden.
In mijn geval zakte het niveau niet of amper naar beneden en steeg direct weer aanzienlijk bij stilzetten van de motor en weer intrappen van het pedaal. Dit verklaart waarschijnlijk ook ATF lekkage door de deksel van het reservoir, nadat ik dit een tijdje geleden had bijgevuld...
Enfin, rembol verwijderd en met een lasdraad door de opening gevoeld waar het membraan zat. Helemaal onderin dus, wat wel degelijk duidde op het ontbreken van de stikstof bel. Rembol vervangen door eentje van Paul uit Gemert en de auto remt weer als een zonnetje
Nogmaals iedereen bedankt en doe het zelvers met hetzelfde fenomeen kan ik dezelfde procedure aanraden!!!
Succes!!!
Ik wil graag even iedereen bedanken die in het verleden gepost heeft over "Harde rempedaal en/of een Flikkerend rood lampje bij het aanremmen!!!
Zoals velen van jullie al zeiden zat hem het probleem in een defecte rembol
Even voor de nieuwe lezers.... De verschijnselen bij mijn 732iA waren bij het aanremmen een oplichtend rood "remlampje" in het dashboard (rechter van de twee, dus niet die van de blokken) en een harde rempedaal bij tweede keer remmen of direct doorduwen als bij een noodstop.
Na het doorlezen van meerdere topics over deze verschijnselen heb ik de tip van een van jullie uitgevoerd, waarbij met open ATF reservoir en draaiende motor een paar maal op het rempedaal wordt getrapt. Het niveau had hierbij in het geval van een goede rembol moeten zakken en na stilzetten van de motor en opnieuw intrappen van het rempedaal na ongeveer vijf maal weer boven het zeef zichtbaar moeten worden.
In mijn geval zakte het niveau niet of amper naar beneden en steeg direct weer aanzienlijk bij stilzetten van de motor en weer intrappen van het pedaal. Dit verklaart waarschijnlijk ook ATF lekkage door de deksel van het reservoir, nadat ik dit een tijdje geleden had bijgevuld...
Enfin, rembol verwijderd en met een lasdraad door de opening gevoeld waar het membraan zat. Helemaal onderin dus, wat wel degelijk duidde op het ontbreken van de stikstof bel. Rembol vervangen door eentje van Paul uit Gemert en de auto remt weer als een zonnetje
Nogmaals iedereen bedankt en doe het zelvers met hetzelfde fenomeen kan ik dezelfde procedure aanraden!!!
Succes!!!