Het is nu vr 28 feb 2025, 10:07

Boete voor te hard rijden.

Alle onderwerpen (het vroegere Koetjes en Kalfjes)
  • Auteur
  • Bericht

628CSI

Master

Boete voor te hard rijden.

Berichtwo 11 jan 2012, 20:43

Hij is fijn!!Zoals jullie weten heb ik pas geleden bij Patrick mijn E46 coupe gekocht,geweldige wagen die ik inmiddels al aardig uitgeprobeerd heb.En ja hoor,vorige week een beschikking voor te hard rijden op de mat.Dus eerste reactie van mij was,eigen schuld dikke bult.Maar toen ik ging kijken waar of dat ik in de fout was gegaan,bleek dat ik wel erg ver van huis was geflitst.Foto'tje was namelijk in de buurt van Kampen in Overijssel gemaakt,ik woon vlak bij Bergen op Zoom,dus aardig stukkie om.Ik ben hier nog nooit van m'n leven geweest,dus ik heb de foto opgevraagd.Bleek dat m'n nummerplaat achterop een aanhangwagentje hing,terwijl ik zelf geen trekhaak heb.Dus ik naar het politie buro hier in de buurt,maar er moest een afspraak gemaakt worden om aangifte te doen voor het rijden met valse platen.Vandaag weer terug,en kreeg te horen dat ik geen aangifte kon doen omdat ze daar niets mee kunnen doen.Nu moet ik bezwaar gaan maken,en bewijzen dat ik daar niet gereden heb(een alibi werd er gezegt).Ook een foto van de achterkant van m'n wagen zonder trekhaak is geen bewijs,omdat die er zo af te halen is.Wel is op de foto te zien dat er een donkere wagen voor het karretje rijdt,en dat het waarschijnlijk een BMW is.Laat ik nu de pech hebben dat mijn BMW zwart is,dus nu zit ik te vechten om een goed bezwaarschrift in elkaar te sleutelen.Ben benieuwd hoe dit afloopt,is toch een prent van 149,=.Ik heb op het buro in ieder geval wel aangegeven dat ik dit never nooit niet ga betalen.Lekker he,dat iedereen zonder controle,zomaar ff een witte plaat kan laten maken.

BMWVision

Pro

Re: Boete voor te hard rijden.

Berichtwo 11 jan 2012, 20:49

Zo daar ben je mooi klaar mee... Succes met de afhandeling in de hoop dat het goed afloopt.

Yoshi

Die hard

Berichtwo 11 jan 2012, 20:54

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffff :(

alpinac1

Die hard

Berichtwo 11 jan 2012, 21:24

Beter is misschien om een brief naar de officier van justitie te schrijven. Dat deed ik ook toen mijn M5 gestolen was en er boetes volgden van 60km te hard. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord. De politie kan hier niks mee. Maar het is te gek voor woorden dat jij nu moet gaan bewijzen dat je daar niet was, wat misschien nog erg lastig is.
Ik zal dit zaakje volgen. :evil:

Bimmerbrother

Pro

Berichtwo 11 jan 2012, 22:14

Daar gaat een hoop tijd en ergernis in zitten.
Ol' Bimmers never say die!

pp!

Pro

Berichtwo 11 jan 2012, 22:28

kun je die foto niet plaatsen? kunt volgens mij wel degelijk zien welk type enz... zeker met de Petrolheads hier... :mrgreen:
en maskeer je kenteken als je die niet wilt laten zien ;)

MartinE34

Professional Zilver

Berichtwo 11 jan 2012, 22:34

bij dat never nooit betalen is het tehopen dat je geen grote controle langs de weg hebt of dat ze met een catchscan staan !want je kunt eerst betalen of auto laten staan :mrgreen:

Maar dan heb je al een paar herinneringen gehad :P
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

joep

Master

Berichtwo 11 jan 2012, 23:08

Gewoon een nette brief opstellen met een foto van je auto erbij. ff uitleggen waar je wel was, met namen van min 2 getuigen erbij. Dikke kans dat het goed afloopt. Oom agent hangt ook liever achterover dan dat ie zich voor jou in gaat zetten. Heb iets soortgelijks gehad en werd ook geseponeerd.

Yenice

Pro

Berichtwo 11 jan 2012, 23:23

Is er niet te achterhalen waar de platen gemaakt zijn?

Bij mij vroegen ze om een rijbewijs bij het laten maken van de kentekenplaten.

628CSI

Master

Berichtwo 11 jan 2012, 23:52

Heb op het buro ook al gezegd,dat als de nummerplaat op de foto groter gemaakt kan worden,dit met de rest ook mogelijk is.Ik meen op de foto een glinstering van een type aanduiding te zien,en die zit er bij mij niet achterop.En getuigen idd,ik was op dat moment bij kennissen in de buurt,dus die worden ook vermeld natuurlijk.Ik ga morgen eerst maar 's een goed verweerschrift in elkaar knutselen,met een goeie foto van de kont van m'n wagen erbij.En dan maar hopen dat het goed komt,maar blij ben ik er niet mee.En ik hoop ook dat er niet nog meer bonnen binnen gaan komen,niet zo'n lekker idee dat er een idioot met m'n kenteken achter op zijn karretje rond rijdt.

MartinE34

Professional Zilver

Berichtdo 12 jan 2012, 00:42

Yenice schreef:Is er niet te achterhalen waar de platen gemaakt zijn?

Bij mij vroegen ze om een rijbewijs bij het laten maken van de kentekenplaten.

Dat is niet bij de witte kenteken platen voor aanhanger ,althans mij en de vrouw is hier nooit naar gevraagd :roll:
MercedesBenz SLK 350
Volvo C30 T5 EXIT
E23 735 iA Opalgrun EXIT
E24 635 CSiA Opalgrun EXIT
Ford Capri MK III 2.3 Ghia EXIT
Audi GT Coupe 2.2E EXIT
Audi Cabrio 2.3 E Grijs EXIT
VOLVO C70 CC 2.4i Grijs
VOLVO S60 2.4 Zwart EXIT

RoVer8772

Professional

Berichtdo 12 jan 2012, 07:16

Bij mij vroegen ze het wel....
Je nieren zitten dichter bij je hart, dan je ster....

'83 732i e23
'94 320ia e36 coup

patrick hermes

Pro

Berichtdo 12 jan 2012, 08:35

Ik heb de foto samen met cock bekeken, ik hoopte dat ik de auto kon herkennen die de vorige eigenaar bij mij gekocht heeft maar dat is niet... Wel had ik een kopie rijbewijs en die heeft cock nu ook.
Heb net nog even gekeken of ik ergens foto's heb van de 328 maar ook die heb ik niet meer.
www.autobedrijfpatrickhermes.nl

bmw2011

Nieuw

Berichtza 20 okt 2012, 15:08

Hele late reactie.

Maar wat een ellende kun je daar van hebben. Heb er helaas ook ervaring mee. Ik was geflitst op Ameland, maar zat die dag in Duitsland. Ik heb gelukkig de strijd wel gewonnen. En heb de boete dus niet betaald!

Maar hoe is het afgelopen?

628CSI

Master

Berichtza 20 okt 2012, 16:05

Heb 'm ook niet hoeven betalen,maar je hebt er idd veel gezeik mee.Wat ik nog het meest vreemde vond,was dat ik geen aangifte kon doen voor het gebruik van valse kentekenplaten.Dit was niet te controleren werd me verteld op het politieburo.

bmw2011

Nieuw

Berichtza 20 okt 2012, 16:07

ja klopt, daar was ik ook al verbaasd over. Eigenlijk kun je amper wat doen, terwijl een ander je wel onrecht bezorgd. Alleen zorgen dat je je gelijk kriigt!

graad

Professional Platina

Berichtzo 21 okt 2012, 19:46

RoVer8772 schreef:Bij mij vroegen ze het wel....

kijk jou uiterlijk is...... :mrgreen: :mrgreen:
86er e23 ALPINA B10

Bmw e60 525i

Chevrolet camaro z28

Richard.G

Pro

Berichtzo 21 okt 2012, 21:55

Ik heb ook eens gezeur gehad met de 733i die ik had.
Ik kreeg van de gemeente Den Haag een aanmaning dat ik mijn aanhanger moest verwijderen omdat anders ik de kosten moest betalen voor het verwijderen door de gemeente.
Ik heb geen aanhanger, deze was van de vorige eigenaar.

Ik kon mooi lullen als Brugman, het was mijn kenteken en zoek het maar uit.
Ik heb ze gezegd dat ik daar nooit kom en dat ze even de vorige eigenaar moesten hebben, nou geen sprake van.

Uiteindelijk heb ik tegen die doos van de gemeente gezegd dat ze maar de kosten moesten maken en die naar mij op moesten sturen en dat de rechter er een uitspraak over moest doen.
Toen mocht ik de platen er even af komen halen, zij zouden dan de aanhanger ophalen.
Ook hier ging ik niet mee akkoord, even 250km rijden om 2 schroeven ergens uit te draaien, echt niet.
Ik bleef bij mijn standpunt van de rechtbank, en zij hebben mij de volgende dag gebeld dat ze het gingen oplossen.

Doodziek wordt je van dit soort dingen, je moet er altijd zelf achteraan en de instanties die doen er echt geen kl*te mee.

In ieder geal succes met jouw story
Richard

BM_Whale

Die hard

Berichtma 22 okt 2012, 20:27

Voor wie door het lot getroffen wordt, de volgende keer proberen om 'een aanklacht in te dienen' tegen de onrechtmatige gebruiker van de kentekenplaat (is een treetje hoger in de 'ten laste legging')

En in voorkomend geval even bellen met je rechtsbijstandsverzekering, die weten vaak ook wel een weggetje om een onwillige aan de gang te krijgen.

bmw2011

Nieuw

Berichtzo 11 nov 2012, 22:30

Richard.. nee dat zouik ook echt nietdoen! Zo ver rijden voor 2 schroefjes!

Keer terug naar Allerlei